yamaha dx 200 (copy probleem)

geetee

Nieuwkomer
het lukt me niet om een pattern te copieren
als ik doe wat er in de manual staat dan paste hij de pattern waar ik naar wil copyen naar mijn source pattern , ipv te copyen
iemand raad?

Re: yamaha dx 200 (copy probleem)

Origineel geplaatst door geetee
het lukt me niet om een pattern te copieren
als ik doe wat er in de manual staat dan paste hij de pattern waar ik naar wil copyen naar mijn source pattern , ipv te copyen
iemand raad?

Dan moet je precies andersom doen wat je nu doet...dus net doen alsof je B naar A wilt kopieren als je A naar B wilt kopieren. Je copy-paste dan A in B.

wil je gewoon het hele pattern? zelfde geluid + sequence? dan druk je op de store button en draai je aan de dataknob om de doelpositie te bapelen en druk je nogmaals op store...

Re: Re: yamaha dx 200 (copy probleem)

Re: Re: yamaha dx 200 (copy probleem)

Origineel geplaatst door bazziman
Dan moet je precies andersom doen wat je nu doet...dus net doen alsof je B naar A wilt kopieren als je A naar B wilt kopieren. Je copy-paste dan A in B.

yep, das een bekende fout in de manual. het staat er inderdaad andersom in.

Ja dat & sukt, maar ...
kan iemand me vertellen hoe ik iets uit een dx200 haal --> note dat enz.. ik heb op 1 of andere manier de indruk dat er geen midi uit dat apparaat komt!

[feindbild even van bij collega knarruff]

bij mij geeft hij echt alle midicommando's uit. kan je instellen als je op 'shift' drukt en dan op de chicklet waar 'midi' onder staat. daarop blijven drukken tot je bent waar je moet zijn; hoe de funcie heet weet ik niet uit mijn hoofd, maar dat staat onder het midi-hoofdstukje in de manual. normaal gezien stuurt hij niet alle parameters uit, geloof ik. je moet dat echt onder die opties aanzetten als je dat wilt.

soms krijg ik er wel vreemde dingen mee. de pitch van mijn jomox bassdrum is altijd een heel stuk hoger als ik hem op de dx200 sequence en dan op play druk. vanaf dat ik een knop heb aangeraak op de jomox airbase zelf is dat verholpen... als ik de airbase sequence met de mc505 of de xl7, doet hij dat niet, dus het ligt aan de dx200. waarschijnlijk een stomme instelling die ik over het hoofd heb gezien ('pitch' iemand? :))

ok, afgedwaald... onder 'midi' dus, in de manual. let ook even op dat je midi thru niet op hebt staan, want de midi out kan softwarematig als midi thru worden ingesteld; in hetzelfde menu is dat: midi.

veel geluk.

[/feindbild even van bij collega knarruff]

Origineel geplaatst door Knarruff
[feindbild even van bij collega knarruff]

ok, afgedwaald... onder 'midi' dus, in de manual. let ook even op dat je midi thru niet op hebt staan, want de midi out kan softwarematig als midi thru worden ingesteld; in hetzelfde menu is dat: midi.

Hee das dope!! Ik erger me altijd kapot aan apparaten zonder midi thru!!

Even nog een ander vraagje omtrende de dx200:

Is het mogelijk om een polyfone sequence op te nemen in die sequencer?

Want als ik meer dan 1 nootje tegelijkertijd opneem speelt die er maar eentje terug (uhmmm monofoon)

En er is zeker ook maar 1 geluid per sequence mogelijk? (op de 3 drumtracks na dan...)...of toch niet? Want ik hoor in die preset patterns b.v. een baslijn en een melodie tegelijkertijd.

Origineel geplaatst door smackos
Even nog een ander vraagje omtrende de dx200:

Is het mogelijk om een polyfone sequence op te nemen in die sequencer?

Want als ik meer dan 1 nootje tegelijkertijd opneem speelt die er maar eentje terug (uhmmm monofoon)

En er is zeker ook maar 1 geluid per sequence mogelijk? (op de 3 drumtracks na dan...)...of toch niet? Want ik hoor in die preset patterns b.v. een baslijn en een melodie tegelijkertijd.

geen polyfone sequences op de interne sequencer. als je onder 'common' via key asgn het ledje voor 'poly' doet branden, klinkt dezelfde sequence wel helemaal anders dan wanneer hij op mono staat.

de baslijn die je in de patterns hoort, zit op 1 van de rhythm tracks. daar kan je niet alleen pcm's van drums vinden, maar ook van bassen.

:( :confused: ;{

Dat is best wel...uhm...slecht gedesigned of een grof schandaal. Je kan immers op die keypadjes wel polyfoon spelen. Wat een kutding dan.

Kan je hem wel poly via Midi aansturen? Dat die gewoon als module werkt.

Te koop: DX200 :D

:( :confused: ;{

Dat is best wel...uhm...slecht gedesigned of een grof schandaal. Je kan immers op die keypadjes wel polyfoon spelen. Wat een kutding dan.

Kan je hem wel poly via Midi aansturen? Dat die gewoon als module werkt.

Te koop: DX200 :D

via midi wel gewoon polyfoon.
als je hem verkoopt ga je er spijt van krijgen, denk ik. vind het echt een vet bakje.

Tja....de synth zelf is wel reuze leuk (ook al is het echt geen 'betere DX7' zoals veel mensen beweren)

Maar als die gewoon polyfoon is waarom kan dat dan niet met die sequencer...sjees.
Dacht Yamaha dat dat ding alleen door domme tranceboeren wordt gekocht die niet eens weten dat je meer dan 2 noten tegelijkertijd op een keyboard kan spelen :D

Waarom maken die stomme fabrikanten nou nooit eens iets fatsoenlijks.

Tja....de synth zelf is wel reuze leuk (ook al is het echt geen 'betere DX7' zoals veel mensen beweren)

dan moet je nog eens dieper delven.

Maar als die gewoon polyfoon is waarom kan dat dan niet met die sequencer...sjees.
Dacht Yamaha dat dat ding alleen door domme tranceboeren wordt gekocht die niet eens weten dat je meer dan 2 noten tegelijkertijd op een keyboard kan spelen :D

Waarom maken die stomme fabrikanten nou nooit eens iets fatsoenlijks.

zo gaat dat toch bij stepsequencers? 1 lijn, 1 noot tegelijk. goed voor bv baslijnen. wil je er meer, heb je meer tracks nodig. een 4-track/16-step-sequencer is sowieso al zeer beperkt, als je er echt wat mee wil, moet je toch een uitgebreidere sequencer hebben, want dat is toch heel erg basic en de drums en de bassen klinken nogal flauw (en hebben geen aparte uitgang :(), dus die tracks gebruik om externe synths aan te sturen. wat me meer stoort is die bug dat hij soms de eerste noot van een sequence overslaat, eigenlijk. en dat de delay niet ge-midi-synced kan worden. de sequencer beschouw ik gewoon als een extraatje bij de synth-module. in de meeste rack/tabletops zit helemaal geen sequencer...

sorry smackos, maar nu ben je echt uit je nek aan het kletsen.

1.idd, het is een stepsequencer, om even leuke loopjes in te programmeren, vooral DJ-georienteerd datgedeelte van de DX,. Maar voor mensen die hem als FM-bak in de studio willen gebruiken is het gewoon een module warje via midi alle kanten mee op kan.

2. ik vind dat je dit absoluut een DX7 MkIII mag noemen. Ik bedoel, hij heeft zijn drawbacks (1 effecttegelijk), maar kijkend naarde synth zelf is het gewoon en DX7 met hands-on edit-mogelijkheden. Veel mensen gebruikten de DX7 haast als presetbak, omdat ze afhaakten bij die menustructuur. Nu zit (bijna)alles onder draaiknoppen!!!
Als je hem verkoopt bega je een fout hoor...

De DX200 kan als ik het begrijp gewoon DX7 patches lezen enzo maar je kan ECHT lang niet alles editten op het ding zelf. Op de DX7 zijn veel complexere FM sounds te programeren (die je dan wel weer kan inladen in de dx200...vermoed ik).

En het is helemaal ver weg van een DX7II (met zijn gelayerde performances en random pitch generator etc.)

Maar dat geeft ook niet, ik vind het een exotisch leuk bakje, met een leuke klank enzo.

Jaaaaaaaaa toch.

Het is een volwaardige DX-7 in klein formaat met stepsequencer, filters en pcm samples.
Via het apparaat zelf kan je beperkt editten, maar via de bijgeleverde software kan je op
de pc em helemaal tot in de diepte programmeren. Dus alles wat de DX-7 kan, kan deze ook.

Origineel geplaatst door sander
Het is een volwaardige DX-7 in klein formaat met stepsequencer, filters en pcm samples.
Via het apparaat zelf kan je beperkt editten, maar via de bijgeleverde software kan je op
de pc em helemaal tot in de diepte programmeren. Dus alles wat de DX-7 kan, kan deze ook.

zo. (en op de mac ook)

Ik weet niks van die polyfoon gebeuren af, aangezien ik em extern sequence (MPC), maar als ik naar al die demo's luister
dan zitten daar gewoon polyfone geluiden in toch??? Of das waarschijnlijk met de gewone sequencer opgenomen ipv de step?

ik heb net een dx 200 gekocht
(hoi hans btw)
bij mij is ook de sequencer een uitzoeken
de real time sequencer werkt ok maar step moet ik nog uitproberen, tot nu toe heb ik nog problemen met het herhalen van drums en het ingeven zoals bij een drumcomputer
erg vind ik dat niet, ik beschouw het gewoon als een drumcomputer
ivm de bassen, veel effectmogelijkheden wel
misschien ook eens niet slecht om de drums onaangeraakt te laten, eens een cleane bass ipv altijd distorted (kan ook afgezaagd werken)

iemand nog tips voor beginners?
ik weet het: rtfm maar ik vraag het maar
salut.
nick

Back