Trance track preview

Er gebeurt niks. Gewoon een saai arpje over boem,clap,boem,clap....ik hoor wat je na probeert te doen maar alles valt net verkeer; de geluiden zijn slapjes, de drums zijn slapjes en vallen verkeerd binnen, de strings zijn half aardig. De melodie doet niks (geen emotie) en de opbouw zit vol (misplaatste) standaardgeintjes; niet origineel.

Stel je voor dat ik met een pil of 2 achter de kiezen sta te springen op een leuke tranceparty....denk je dat ik dan serieus uit mijn ster zou gaan als ik dit zou horen?

Sorry, maar als je dan dan toch een halbakken track posts post dan tenminste iets met enige bezieling en originaliteit. Ik hoor dat je prima geluidjes uit je spullen weet te toveren maar het klinkt vooral alsof je mensen na probeert te doen, en daarin slaag je maar half.

nounou, ruhig biete

dit kan wel wat worden, maar hij is wel veeeeeel te vroeg gepost ja. Meer strings, ruimtelijke effecten en fx eronder en een leuk zanghoertje. Dan kan dit wel een goeie voor X-fm worden. Maar aan de slag dus!:D

hij heeft gelijk
ove-renthusiast bezig deze nacht
ik zal nog is posten als er aan gewerkt is

Arpeggio is niet verkeerd, maar wat ik bij heel veel Trance tegenwoordig mis is een vette melodie. Het is allemaal fantaaaaastisch geproduceerd maar herkenbare deuntjes ho maar. Ga eens achter een keyboard zitten, verzin een mooie lead die over 16 maten interessant is en laat de arpeggio daar omheen cirkelen. Kun je de arpeggio gebruiken in de opbouw om daarna lekker uit te pakken in de break.

En oh ja, laat het A.U.B knalhard vallen. Schijnt tegenwoordig niet meer te hoeven (gemakzucht????), maar persoonlijk klooi ik tien keer liever op een break die valt dan op een vette mix bij een slecht liedje (schreef hij al luisterend naar ID&T Trance 2004 :)).

Succes!

Tja, waar gehakt wordt vallen spaanders. Ik ken het gevoel: als je een hele dag of nacht (of langer) met een track bezig bent en aan het pielen dan ga je jezelf blindstare, je komt in een soort 'waas' waardoor je werkt soms veel beter klinkt dan het voor een andere is.

Ik denk dat als een track (zeker als het om trance gaat) niet binnen een keer 'staat' of opzweept of op de een of ander emanier een soort van vibe, energie of emotie overbrengt het gewoon geen goede tracks is. Dan kunnen alle geluiden nog zo netjes zijn uitgezocht, afgepield en ingemixt: een goede track klinkt ook als ruwe mix nog lekker, dat is gewoon nu niet het geval.

Bottom line: jij hebt een uur geleden een pilleke op en je hebt net binary finary (mijn all time favorite) of clock work orange (een andere all time favorite) gehoord en je staat helemaal te springen en te trippen (mag ook zonder die pil) en je hoort deze track worden ingemixt...zou JIJ daar blij mee zijn?

natuurlijk zou ik dit nie goed vinden
Ik vind persoonlijk alleen oude retro goed en ik luister zo goed als nooit nog naar trance, vnl. omdat het gewoon een genre is dat op niks trekt al jaren
Ik heb sowieso niet het materiaal en mss ook ni het talent om een plaat te maken zoals "de goede oude tijd".
het zijn niet alleen de melodieën die in die tijd fantastisch waren, maar ook de sound. tegenwoordig veel te veel dezelfde soort synths

track back online

heb aan vanalles gewerkt
merk wel just dat met het afmixen de hit bijna nie meer te horen is, verdomd - dat is nu typisch: klinkt te hard, dan weer te zacht

"Arpeggio is niet verkeerd, maar wat ik bij heel veel Trance tegenwoordig mis is een vette melodie. Het is allemaal fantaaaaastisch geproduceerd maar herkenbare deuntjes ho maar."

ik snap perfect wat ge bedoelt
Ik heb lang zitten prutsen aan een melodie à la vroeger, maar uiteindelijk kwam er niks uit :)

hi-hats en zo kunnen zeker beter
soit
't is toch al beter hé meneer bazziman :halleluja: :)

Ja, het is wel beter, maar erg braaf, geen climax, niks om van op en neer te gaan springen. Je maakt mooie geluidjes hoor en je weet heel netjes hoe het hoort maar ik mis toch echt dat verassende, dat verleidende...dat tintelende wat ik bij echt goede trance (en ook bij andere muziek) krijg.

ja ik weet dat jij op en neer wilt beginnen springen
maar dit is gewoon dream trance
om achterover te liggen - liefst met een dikke j

Vind de afmix niet om over naar huis te schrijven.

Die clap staat veels te hard en de kick + bass staat enorm zacht. Zet je stereo eens op volume 0,00001 en luister welke geluiden je daadwerkelijk horen wil, works for me :)

Misschien heb je wel gewoon gare boxen net als ik, kan ook. Gebruik eventueel oordopjes, als het daarop OOK goed klinkt dan zit je goed. ;)

Of ik ouwehoer iets teveel op iets wat je toch al van plan was, maar anyway: vind het maindeuntje wel vet klinken, echter vind ik de track op zich vrij langdradig.

Trance... blijft lastig, ga er niet eens aan beginnen :D

wat is jou gear list

wat is jou gear list

dit is mooi gemaakt van je maar wat ik vooral zo mooi vindt is die clap
met welk apparaat heb je dat gemaakt

Havelock

Origineel geplaatst door Zhanox
nounou, ruhig biete

dit kan wel wat worden, maar hij is wel veeeeeel te vroeg gepost ja. Meer strings, ruimtelijke effecten en fx eronder en een leuk zanghoertje. Dan kan dit wel een goeie voor X-fm worden. Maar aan de slag dus!:D

dat jij dat durft om zangeressen een zanghoertje te noemen 8~
Havelock

AOR, je zal wel gelijk hebben
maar kheb zo'n beat gebruikt die niet erg rond is maar wel mooi
Maar ik ga eerst nog wat aan de melodieën sleutelen als ik zin heb. en vooral ook hi-hats en zo, zodat die minder basic zijn

ja idd., trance is ni zo direct easy business, zeker als je geen synth hebt
Ik ben er dan ook per ongeluk aan begonnen.

Dje clap Havoc, daar heb 'k veel met geprutst, maar kvind 'm nog nie perfect. het is een combinatie van een snare (die je eigenlijk nauwelijks hoort, maar net dat dynamieke geeft) en een clap met verschillende reverbs op, hoge frequenties eraf + laag gepitched

ik gebruik enkel reason, maar ik werk wel af in Cool edit
af en toe is cubase, maar dat is eigenlijk enkel om is de Orange vocoder of zo te gebruiken. die rewire vind k nie zo ideaal om in te werken - i
in ieder geval, ik zou meer samples moeten hebben voor de subtractor synth - niet dat er niet veel te vinden zijn, maar ik heb die typsische clavia sounds en zo nodig. Maar ja, die sound van die oudere platen, dat weet ik nie zo direct uit welke machines die vnl. komen - die zijn in ieder geval het mooiste vind 'k. er was gewoon groter talent bezig in het genre in die tijd denk ik

Back