[track] Wat vinden jullie hiervan?

Xpressive

Producer
Beste Forumleden,

Hier is een track van ons en we zijn benieuwd wat jullie er van vinden. Hij is nog niet afgemixt dus kwalitatief zal hij minder klinken. Ik hoop dat jullie ons wat feedback kunnen geven over dit nummer.

We zijn hier ongeveer 1.5 dag mee bezig geweest.

Groetjes Xpressive:) :) ;) :) :)

http://www.7161.com/index.cfm?selec...ame_search=xpressvie&music_type=1&no_images=1

Druk op het play knopje achter IF YOU WISH (track name)

;)

Klinkt in ieder geval heel professioneel. Structuur is zeer ok vind ik, goed opgebouwd. Klankkeuze is ook dik in orde.
Het klinkt allemaal heel goed zelfs via mijn prutshoofdtelefoontje hier op het werk. Ik zou niet weten wat er nog aan moet verbeterd worden. :okdan:

Hey dat is een hele coole track!

Gave sample dat "If you wish" en "My command". Past goed bij de track

Ik heb nog wel het idee dat er nog wat bij moet. Alleen geen idee wat. Misschien nog wat vrouwelijke choralen met veel galm.

De mix klinkt nog teveel software, oftewel iets te dunnetjes. Het knalt niet echt. Het klinkt te mooi als het ware.

Groet van Erik

Klinkt erg goed.

Ik heb alleen af en toe het idee dat de leads en strings soms niet door "durven" komen. Ze gaan niet voluit, maar dat is misschien wel een bewuste keuze.

Voor de rest top! :)

Gave sample dat "If you wish" en "My command". Past goed bij de track

Vonden wij ook wel ja. Een (1) van ons heeft die ingesproken en die hebben express heel erg lofi opgenomen.

De mix klinkt nog teveel software, oftewel iets te dunnetjes. Het knalt niet echt. Het klinkt te mooi als het ware

Ja, klopt dat vonden wij ook nog wel. Hoop dat het met het afmixen nog wat beter kan krijgen. We expirimenteren nog wel wat met de track om het wat minder software te laten klinken.

In iedergeval bedankt voor je feedback. ( en de rest trouwens ook.);) ;)

Zo dat klinkt nu al lekker! Ik denk zeker dat als jullie aan het afmixen de nodige aandacht schenken het een sterk staand nummer kan worden. :okdan:

Mag ik vragen welke gear jullie voor welk deel/part gebruikt hebben? Dat is toch vaak een interessant detail voor synthfreaks :mega:

Ik ben zeker benieuwd naar de defenitieve mix!

Mag ik vragen welke gear jullie voor welk deel/part gebruikt hebben? Dat is toch vaak een interessant detail voor synthfreaks

Tuurlijk mag dat.

Bassline is gemaakt in twee partijen één in Reason en de andere in de freeware synth Triangle II (we zitten daar nog een beetje over te twijfelen omdat deze nogal dun klinken, maar het loopt wel lekker.)

Eerste string die je hoort komt uit een software synth alleen weet ik even niet meer welke.

Lead melody komt uit de virus B

Hoofd melody hebben we gemaakt met de JP8080. ( is volgens mij wel een beetje te horen aan de klankkleur) In de break is dat trouwens de JP8080 gelayerd met de Nordlead 3.

Drums dat zijn gewoon samples.

En de stem hebben we lofi opgenomen.

Verder willen we het nummer nog wat aankleden met div. fx.

*D *D *D *D

Leuke muziek.

Als ik tips voor de mix mag geven is probeer die bas lekker warm te maken en zoek een lekkere galm uit die lekker dik klinkt. En pas op met teveel geexcite geluiden.

Als ik tips voor de mix mag geven is probeer die bas lekker warm te maken en zoek een lekkere galm uit die lekker dik klinkt

Heb je gelijk in. Tips zijn natuurlijk altijd welkom. Met galm bedoel dat er een lekkere galm over de bas heen moet?¿:)

Het klinkt goed. Dat staat vast en daar wil ik ook niets over zeggen. Ik denk niet dat je nu moet sleutelen aan mix of sounds...er is iets anders dat primeert !

Kijk, ik vind dit weer zo een track van 13 in een dozijn. Sorry dat ik dat zo cru stel. Het klinkt misschien nekkerig, maar van dit soort tracks maak ik er 5 op 1 dag. Wat ontbreekt is een duidelijke en interessante intro. Dan bedoel ik iets dat een uitroepteken begint en zeker niet met een vraagteken. Je moet steeds beginnen met iets dat de luisteraar van meet af aan bij zijn strot pakt en liefst zijn aandacht houdt. Nu zit ik mezelf al bij de intro een beetje af te vragen wat het gaat worden, en als je hitmuziek wil maken heb je hiermee al een groot probleem en zal een AR je hiermee al afschieten.
Ik vind ook dat deze track vraagt om vocals.
Met alle respect want ik weet hoe moeilijk het allemaal is om met iets orgineels te komen, maar ik heb in dit genre op het forum al dingen gehoord die er 10x sterker uitkomen en die mits een aantal kleine details persklaar zijn. Das ook de reden waarom ik geen tracks post hier. Ik maak oa ook dit soort muziek (naast pop, rock, metal...) en na 1 dag hard werken trash ik heel de handel wegens niet orgineel. 9,5 van de 10 gaan onherroepelijk de vuilbak in.
En als het dan al orgineel is post ik het niet want ik krijg graag royalties op het einde van het jaar ...
Luister oa eens naar tracks van Hans Bakker hier op het forum...die bakt ze soms werkelijk bruin...deze jongen heeft het helemaal begrepen én in de vingers ! Ik zal er dan ook niet van schrikken dat hij vroeg of laat zwaar prijs heeft als hij zo bezig blijft...

Toch nog een opsteker : het klinkt allemaal goed en ook qua groove, feel en sounds zit het allemaal juist. Ik zou me niet teveel op mix en sounds concentreren want das allemaal bijzaak en daar kan je steeds alle kanten mee op.
(het valt me trouwens op dat het in kritiek over tracks te vaak over "de mix" gaat, en niet over de inhoud...)
Blijft dus heel het arrangement ofte de "inhoud" en dat is natuurlijk het belangrijkste maar ook moeilijkste wat er is...
Maar als eindconclusie zou ik willen zeggen : Goe bezig !

Laatst gewijzigd:
Wil je het in deze muziek gaan maken zal je absoluut iets origineels (trademark) moeten vinden OF het neefje van Ferry Corsten moeten zijn.

Vnid de track wel ok klinken, al mis ik iets wat me vasthoudt.

Wel duidelijk 13 in een dozijn geval. Technisch klinkt die goed hoor.

Zou alleen nog eens naar de kick tov bass gaan luisteren op verschillende soundsustemen. er is iets mee.

Sorry dat ik dat zo cru stel
Maakt niet uit hoor. Ik zie het als opbouwende kritiek en heb er wel wat aan. Het is niet voor niets dat ik de track hier post.:)

Ik vind ook dat deze track vraagt om vocals.
Daar kan je nog weleens gelijk in hebben. Volgende week komt er bij ons een zangeres en we gaan zeker even kijken wat we nog met deze track kunnen qua vocalen. Bedankt voor die tip overigens.;)

Zou alleen nog eens naar de kick tov bass gaan luisteren op verschillende soundsustemen. er is iets mee.
Dat vonden wij ook al AOR. Op het ene systeem klinkt het lekkerder dat op het andere. Misschien zal ik toch de sound van de bas moeten aanpassen.

Kortom de basis van het nummer staat wel zo'n beetje maar nu nog iets orgineels (en dat is natuurlijk het moeilijkst) bedenken.:eureka: :eureka:

De mix klinkt nog teveel software, oftewel iets te dunnetjes. Het knalt niet echt. Het klinkt te mooi als het ware

Hoe zou je dit kunnen veranderen dan? Door eq en commpressie?? of zijn er nog andere hulpmiddelen waar we mee kunnen expirimenteren.;)

Origineel geplaatst door Xpressive
Hoe zou je dit kunnen veranderen dan? Door eq en commpressie?? of zijn er nog andere hulpmiddelen waar we mee kunnen expirimenteren.;)

Ik vind de hi-hat te overheersend. Zoals je het nu hebt, geeft het wel een hifi gevoel, maar ik denk dat daar het grootste euvel ligt.
Probeer de mix verhouding is te horen zonder die hi-hat en luister hoe de mixverhouding van de overige klanken is.

De bas zou ik vervangen door een bas uit de virus. Die klinkt toch net even lekkerder en gaat behoorlijk laag.
Probeer er een sub bas onder te leggen, misschien is hele maten aanhouden al voldoende

Niet over alles dezelfde galm gooien. Smeert anders dicht.

Gooi de bas en kick tesamen door de compressor.

Succes

Erik

Strings mogen inderdaad wel mat meer op de voorgrond.
Klinkt lekker hoor dit.

De bas zou ik vervangen door een bas uit de virus. Die klinkt toch net even lekkerder en gaat behoorlijk laag.

Zou het dan niet allemaal te laag worden. De bas zijn meerdere partijen. Als ik een bas uit de virus probeer dan wordt het meteen heel zwaar en dan overheersd de bas weer erg. Ik ga er nog wel een keer naar kijken maar in iedergeval bedankt voor je feedback. Ik heb er altijd wel wat aan.

Zijn er nog andere mensen die tips voor ons hebben.

;)

Mooie track hoor, is heel goed in elkaar geproduceerd. Toch mis ik een goede melodie en dito akkoordenlijn. En cut de synths af en toe ietsje open en draai het volume ervan ook in de loop van het nummer open.

Mooie track hoor, is heel goed in elkaar geproduceerd. Toch mis ik een goede melodie en dito akkoordenlijn. En cut de synths af en toe ietsje open en draai het volume ervan ook in de loop van het nummer open.

Is ook zo. Alleen het nummer is ook nog niet klaar. We wilden alleen even testen hoe mensen op het nummer reageren. Over het algemeen vrij positief en ik zal zeker de feedback die we krijgen uit proberen op het nummer. Van elkaar kan je toch een hoop leren.;) ;) ;) ;)

Goeie track hoor...geen hoogvlieger kwa originaliteit, maar wel een 8 voor arrangement en productie...

De kick zou ik een stuk harder zetten en een offbeat sub basslijn eronder.....dat maakt het al wat dieper onderin,
dat is eigenlijk het enige wat ik mis, kwa uitmix dan.

Misschien kan je eens wat experimenteren met de kick te dubbelen en dan 1 van de 2 te vervormen (weinig!!)
De 1 geeft dan de bottom, de andere de sound, met distortion haal je namelijk een hoop impact/laag eruit,
vandaar 2 kicks. Dat geeft de track gelijk wat meer identiteit, een wat stoere eigen sound.

En met offbeat bedoel ik: Kik- Bas-Kik- Bas-Kik- Bas-Kik- Bas en dan een bassgeluid met weinig harmonischen (ronde bas)
een octaaf onder de basslijn die je nu hebt, dat maakt het geheel wat voller en warmer onderin.

Succes!

Het woord "netjes" komt in me op. een nette productie nette opbouw enz. maar ook een tikkie saai
het leadgeluid zou voor mij wat rauwer/snijdender/nadrukkelijker (streep door wat niet van toepassing is) mogen zijn. af en toe lekker uit de bocht vliegen. nu eist de melodie te weinig aandacht op.

hetzelfde geld voor het pulserende string op de achtergrond.

toegegeven, dit is niet helemaal mijn type muziek, maar toch ...... My two cents8)

Back