[track] Wat vinden jullie hiervan?

De kick zou ik een stuk harder zetten en een offbeat sub basslijn eronder.....dat maakt het al wat dieper onderin, Misschien kan je eens wat experimenteren met de kick te dubbelen en dan 1 van de 2 te vervormen (weinig!!) De 1 geeft dan de bottom, de andere de sound, met distortion haal je namelijk een hoop impact/laag eruit,
vandaar 2 kicks. Dat geeft de track gelijk wat meer identiteit, een wat stoere eigen sound.

In iedergeval bedankt voor je reaktie. Ik heb hier wel wat aan. Ik zat er ook al aan te denken om een sub basslijn er onder te plaatsen. Ik hoop alleen niet dat het geheel dan te laag wordt. Die van die kick dat wist ik niet maar dat ga ik zeker uit proberen.

het leadgeluid zou voor mij wat rauwer/snijdender/nadrukkelijker

Hij is zeker nu nog een beetje te soft he? We zouden het natuurlijk altijd even kunnen proberen om het geluid wat rauwer/scherper te maken. Ik had zelf ook al een beetje het idee om dat leadgeluid wat krachtiger te maken. *D :biertje:

De pro-53 kan veel extremer :) Melodie iets vloeiender en heb je Albino al een's gebruikt ? die is lekker freaky die synth.

Maar al met al klinkt het wel lekker, al is het verre van mijn ding, je kan misschien wel iets meer naar een climax toewerken om het spannend te houden.

Keep it going :) :okdan:

Wel een "cool trancy" nummer. Op 1:25 zet ik de luidsprekers wat luider om die prachtige strings te horen. Persoonlijk had dit stuk wat langer mogen duren. Helemaal mijn stijl. En op 2:00 wordt het flippen geblazen. Echt mijn stijl van muziek. Maar zoals eerder als is aangehaald: zo zitter er 13 in een dozijn. Niettegenstaande ik het een prachtig nummer vindt!

De pro-53 kan veel extremer Melodie iets vloeiender en heb je Albino al een's gebruikt ?

Pro-53 hebben we niet gebruikt in dit nummer. Albino heb ik niet. Heb wel de demo een keer getest en klinkt inderdaad lekker.

Wel een "cool trancy" nummer. Op 1:25 zet ik de luidsprekers wat luider om die prachtige strings te horen. Persoonlijk had dit stuk wat langer mogen duren. Helemaal mijn stijl. En op 2:00 wordt het flippen geblazen. Echt mijn stijl van muziek. Maar zoals eerder als is aangehaald: zo zitter er 13 in een dozijn. Niettegenstaande ik het een prachtig nummer vindt!

;) ;) Dat is leuk om te horen. tnx.

ik vind 'm wel oke, productief gezien. muzikaal gezien zou ik de harmonie spannender/melancholischer/euforischer maken. je gebruikt nu een beetje de standaard samenklank. bij een nummer als dit kan het basloopje op en neer fietsen in de toonsoort om 't interessant te houden. dan hoef je verder nixxx aan dat leadgeluidje te doen.

Ik denk dan toch dat er nog best veel aan de track moet gebeuren als ik al die feedback zo lees, maar goed we leren er allleen maar van. Misschien dan toch maar een vocal erin plaatsen, eens kijken hoe de track dan gaat klinken. Iedereen heeft natuurlijk ook een mening over het nummer. De een (1) vind hem nu al lekker klinken en de ander zou er nog heel veel aan doen. Het is natuurlijk ook een kwestie van smaak. We zijn in iedergeval al blij dat de meesten de productie aardig in elkaar vinden zitten, zijn we in iedergeval op de goed weg.....=) =) =) =) ;) ;) ;) ;) :okdan:

Origineel geplaatst door nen belg
Wel een "cool trancy" nummer. Op 1:25 zet ik de luidsprekers wat luider om die prachtige strings te horen. Persoonlijk had dit stuk wat langer mogen duren.

HELEMAAL MEE EENS!!!! :) Beetje Ferry Corsten achtig.

Ik zou vanaf dat stukkie, die JP Strings met galm ff lekker uitbreiden, en dan naar een climax toebrengen. En dan verder gaan met de melodie op 1.57 min.

Ook de kick en de bassen lopen lekker met elkaar samen, hoe heb je dat gedaan, want dat klinkt behoorlijk prof! De kick is naar mijn mening iets te schel en te hard. Want ik luister op mijn koptelefoon, en ik moet m niet te hard zetten.

Verder klinkt de track echt goed, wel mijn ding!

Succes :okdan:

Wat me tijdens het luisteren nog te binnen schiet:

Er komt op een gegeven moment een melodietje d.m.v een cutoff naar voren, maar je hoort dat de toetsen worden aangeslagen, verder dat eens door weer zo'n dik en super brede JP Sound (ook d.m.v een cutoff naar voren laten komen), maar door slechts éénmaal een toon in te drukken (dus i.p.v 2 korte tonen, krijg je nu bijv 1 hele lange toon.

Maar hou het dan wel zachtjes op de achtergrond. Je zou daar bijvoorbeeld al eerder mee kunnen beginnen in 't nummer. En dan na 1 of 2 keer spelen, zou je 't kunnen combineren op de wijze waar het nu is ingespeeld.

Dat melodietje zit tussen: 0.59 min - 1.07 min;

Zo...dat moest ik nog even kwijt, hopelijk is 't een beetje duidelijk. 't Is namelijk niet echt makkelijk om het zo even uit te leggen.

Nogmaals: heel veel succes! :okdan:

't Is namelijk niet echt makkelijk om het zo even uit te leggen.
Er komt op een gegeven moment een melodietje d.m.v een cutoff naar voren, maar je hoort dat de toetsen worden aangeslagen, verder dat eens door weer zo'n dik en super brede JP Sound (ook d.m.v een cutoff naar voren laten komen), maar door slechts éénmaal een toon in te drukken (dus i.p.v 2 korte tonen, krijg je nu bijv 1 hele lange toon.

Ik begrijp wel ongeveer wat je bedoeld. We zullen het commentaar dat we krijgen zeker gaan uitproberen op deze track.*D

Back