Kurzweil K2600X - Hij is Paars Zwaar en Groot

ray kurzweil rockt, niet alleen om z'n synthesizers.. lees den boeken maar eens.

Ken wel de een beetje het verloop van MR Ray Kurzweil..
sinds dat ik de K250 heb wil ik ook een beetje de achtergrond weten van Kurzweil.

http://www.kurzweiltech.com/kms.html

http://www.penguinputnam.com/static/packages/us/kurzweil/bio.htm

"Wouldn't it be great," Stevie asked Ray, "if we could use the extraordinarily flexible
computer-control methods on the beautiful sounds of acoustic instruments." The
result of this challenge was Ray's 1982 founding of Kurzweil Music Systems with
Stevie Wonder as musical advisor. In 1984, Kurzweil Music introduced the Kurzweil 250.

The Age of Spiritual Machines

The Age of Spiritual Machines

Origineel geplaatst door virkaz
ray kurzweil rockt, niet alleen om z'n synthesizers.. lees den boeken maar eens.

Nou, maar hopen dat het allemaal niet uitkomt.

Enge nerd of engerd ,
ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door Hydra
whoa, 300 euro voor 1.5 megabyte P-Ram voor een 2600...

Doen ze goed Kurzweil, de markt in eigen handen houden...Doe mij maar een Yamaha S90.....

Maar have fun with it, lijkt me een mooi apparaat...

+1

echt geweldig, dat soort marketing :r
Maar goed, heel veel plezier met je nieuwe synth!

Origineel geplaatst door Yoozer
En, nu ook de DLN sounds nabouwen?

;)

Proficiat met je aankoop! De K2600 is zo ongelooflijk diep, veelzijdig en goed klinkend. Na bijna tien jaar Kurzweil-gebruik (K2500RS, K2600R, nu K2600S) heb ik voor mijn gevoel nog niet 1% van de Kurzweil-mogelijkheden benut. Ga er gerust van uit dat je jaren plezier van je K2600X zult hebben; ik ken veel van zulke tevreden, langdurige Kurzweil-gebruikers!

compleet mee eens, oneindige synthese :)

wat ik mij af vroeg, is het nog te verwachten dat er os updates uitkomen?

Origineel geplaatst door paol
compleet mee eens, oneindige synthese :)

wat ik mij af vroeg, is het nog te verwachten dat er os updates uitkomen?

Ja, voor de K2600 wel; de K2500 is uitgesloten van verdere ontwikkeling.

ISPdeRuiter

mooi! :)

heeft iemand hier die rom-5 GM block al in zijn kurz zitten? klinkt het een beetje?

Origineel geplaatst door Inflexus
Waarom in het buitenland bestellen als het hier in Nederland goedkoper is?

http://www.kurzweil.dk/benelux/pricelist_benelux.html

Nou absoluut niet! Ik zou hier voor mijn k2600X 4500 euro betalen. Ik heb de mijne uit Amerika gehaald, 2000 euro, inclusief alle kosten. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Als je eenmaal door hebt hoe VAST werkt, heb je oneindige mogelijkheden.

Over Kurzweil, nu het niet zo lekker gaat met het bedrijf zullen de updates nog wel even op zich laten wachten. Ze wachten af hoe het met de VA-1 gaat. Er gaan geruchten dat over 5 jaar toch iets van een k3000 serie wordt gelanceerd. Dat is eigenlijk vreemt want kurzweil heeft ooit al een product k3000 genoemd volgens mij. Als ze het nog een paar jaartjes uithouden, zou er wel een nieuwe workstation kunnen komen. Voorlopig moeten we het doen met de nieuwe Roms.

K 3000

K 3000

Origineel geplaatst door Progsounds

Er gaan geruchten dat over 5 jaar toch iets van een k3000 serie wordt gelanceerd. Dat is eigenlijk vreemt want kurzweil heeft ooit al een product k3000 genoemd volgens mij. Als ze het nog een paar jaartjes uithouden, zou er wel een nieuwe workstation kunnen komen. Voorlopig moeten we het doen met de nieuwe Roms.

De K 3000 wordt inmiddels al door Stevie Wonder gebruikt.........

om zich boeken voor te laten lezen.

Mvrgr,
ISPdeRuiter

ja die K3000 is toch iets met spraak ofzo, en door Ray Kurzweil, en dus niets te maken met de "echte" Kurzweil synths??

e2000 een K2600x uit usa, nieuw?? voor zoveel zie ik ze echt niet staan bij die usa muziekshops, of is die een refurbish exemplaar

Ik heb de mijne uit Amerika gehaald, 2000 euro, inclusief alle kosten.

Mogen we ook weten waar je die precies besteld had?

Origineel geplaatst door Hover
Mogen we ook weten waar je die precies besteld had?

Tuurlijk, Sweetwater Sound. En ISPdeRuiter, je hebt gelijk. Stevie Wonder gebruikt zo'n ding. Dat was het :mega:

Tuurlijk, Sweetwater Sound. En ISPdeRuiter, je hebt gelijk. Stevie Wonder gebruikt zo'n ding. Dat was het :mega:

Ik zie dat ie nu 3500,00 DOL kost en dat is dan nog zonder verzenden naar Nederland.

Ik ben erg nieuwsgierig hoe jij dit dan klaarspeelt voor 2000,00 DOL, met alle kosten inbegrepen of is er nog een 'andere' Sweetwater op deze planeet?

dat dacht ik al, e2000 incl kosten voor een nieuwe, neeeeuuuhhhhhh!

in ieder geval veel plezier ermee!

Moet wel toegeven dat ik via ebay de verkoper al kende. heb wat mazzel gehad, en ik geloof wel dat ie uit de doos is gehaald voor een demonstratie of zo. Maar het is zeker geen tweede handse of een showroom model.

Back