Kurzweil Artis 7

Messenger

Ingeburgerd
De afgelopen jaren ben ik steeds op zoek naar lichtere toetsenborden die me toch nog bevallen. De Nord Electro 3 bleek als orgel een blijvertje, maar een niet al te veel wegend en toch nog goed bespeelbaar pianoklavier is erg moeilijk te vinden. Ik bleef steken bij de Kurzweil Sp 4-7. Prima geluiden en layer mogelijkheden. Ik speel er live alweer een aantal jaren op, hoewel het toetsenbord mij eigenlijk niet echt bevalt. Het voelt goedkoop aan en is net niet gewogen genoeg. Maar met 2 toetsenbordjes ter grote van de Electro 3 en de Sp 4-7 in draagtas, ga je heerlijk licht bezakt op pad. Toch blijft dat matige keybed van de Kurzweil knagen. Ik heb in mijn studio ook nog een Roland RD800 en die vind ik geweldig spelen, maar is me te zwaar voor 'on the road'.
Vorige maand liep ik tegen de Kurzweil Artis 7 aan. De geluiden spraken mij meteen weer erg aan. Ook het gewicht was weer ok.....maar dan het keybed......onvoorstelbaar! Dat werkt gewoon tegen. Pas na een anderhalve cm indrukken van de toets, krijg je enig respons. Het speelt afschuwelijk. Als je ook maar enige snelheid ontwikkelt in je spel, sla je meerdere tonen over. Dit toetsenbord wil gewoon niet bespeelt worden!
Ik meende meteen dat dit exemplarisch moest zijn, maar na een paar maanden wachten ben ik daar nog altijd niet achter. Kurzweil geeft 'niet thuis'. Ook op internet kon ik geen enkele ervaring met dit type vinden.
Wellicht heeft iemand hier enige aanvulling?

Goed om je ervaringen met Kurzweil te lezen. Ik wilde een SP4-7 aanschaffen naast mijn Nord Electro 4d (net als jij jouw Electro 3 ziet als een blijver, ben ik ook helemaal gek met mijn rode gevaar). Ik liet mijn oog op de Kurzweil vallen door de geluiden, maar zelf nog niet gespeeld. Je raadt het dus af? Moeilijk om een aanvulling te vinden met goede basisgeluiden (piano, elec. piano, etc.), niet te duur, wel genoeg toetsen..
Sorry, ik kan je dus niet helpen met je vraag maar ik volg deze thread wel met belangstelling.

Grtz

Back