En wat met de Soundtracs Solo 32/8?

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Heeft er iemand ervaring met deze tafel? Hoe verhoudt hij zich tot de Project 8? Is de klankkwaliteit en -kleur gelijk aan de P8 en voor welke prijs zou deze weg mogen gaan?

(jaja ... ik ben nu wel echt op weg naar een nieuwe aankoop :engel: )

Extra info en ervaringen zijn welkom :okdan:

:doei:

Origineel geplaatst door Nolet
Als je nog een Project 8 zoekt....de mijnes is te koop! Supergoede staat ook nog!

Hoi Nolet,

Ik heb gezien dat je'm verkoopt. Jammer dat het de 24 tracks is, ik heb echt wel een 32 nodig ... anders was je'm gelijk kwijt.

Ik kan een MIDI SOLO scoren voor 1200 EUR. De vraag is of die ook zo warm klinkt als de Project 8. Hoeveel aux sends en returns heeft die tafel? Zijn er technische productieproblemen ooit geweest enz. Ik denk wel dat ik inga op die verkoop, alleen nog even kijken voor wat extra info.

Als iemand iets meer weet te vertellen over een MIDI SOLO 32/8 ... alle commentaar is welkom ;)

Ik ben deze voormiddag de MIDI SOLO gaan uittesten en er waren een aantal dingen die me stoorden. Aan jullie de vraag of deze doenbaar zijn of niet.

- Op vrijwel iedere potmeter zat gekraak. Denkelijk vuil. Maar is dit wel zelf te doen om het te kuisen?
- Sommige EQ's gaven verschrikkelijke artefacten (gekraak, plots doorschieten). Vermoedelijk ook vuil, maar daar ben ik niet zeker van.
- Sommige kanalen klonken stiller dan de anderen, ook al werden dezelfde gain-, EQ- en paninstellingen gebruikt. Reden is mij niet bekend.
- De tafel had ook vrij veel ruis (met alle kanalen off line alsook andere EQ-instellingen gaven nauwelijks beter resultaat)
- Het MIDI-gedeelte bleek nog wel te werken (zelftest uitgevoerd), maar omdat er geen handleiding bij zit, is het moeilijk te achterhalen hoe het werkt. Ik zou via de Sountracssite een manual bij kunnen bestellen, maar ik vind dit niet zoals het hoort.

Lijken deze dingen oplosbaar? 1200 EUR is m'n uiterste budget (er zijn ook nog andere investeringen in 't verschiet) en dat is het minimum wat de eigenaar er voor wil hebben. Als de reparatie- en revisiekosten hoog oplopen, lijkt het me beter naar iets anders op zoek te gaan.

Alvast bedankt voor de feedback :okdan:

Als ik alles zo lees lijkt het me beter dat je 'm laat staan. Er zit aardig wat werk aan voor dit type tafel om het allemaal weer in gareel te krijgen.

hier schijnt er 1 te staan die in perfecte staat is. 't Is wel even rijden maar dan heb je ook wat ;)

Origineel geplaatst door The Q
Als ik alles zo lees lijkt het me beter dat je 'm laat staan. Er zit aardig wat werk aan voor dit type tafel om het allemaal weer in gareel te krijgen.

Dat dacht ik eigenlijk ook al ;) . Wel een beetje jammer, want het zag er best een knappe tafel uit (alleen jammer dat je geen signaalindicatie per kanaal hebt. Acht, ik heb nog een andere Soundtracs op het oog. Kijken of dat wat is *D . En anders gaan we gewoon verder op zoek naar een Topaz Project 8 /32.

Stuttgart is inderdaad een beetje ver, maar toch bedankt voor de tip ;) :okdan:

Back