Ik ben deze voormiddag de MIDI SOLO gaan uittesten en er waren een aantal dingen die me stoorden. Aan jullie de vraag of deze doenbaar zijn of niet.
- Op vrijwel iedere potmeter zat gekraak. Denkelijk vuil. Maar is dit wel zelf te doen om het te kuisen?
- Sommige EQ's gaven verschrikkelijke artefacten (gekraak, plots doorschieten). Vermoedelijk ook vuil, maar daar ben ik niet zeker van.
- Sommige kanalen klonken stiller dan de anderen, ook al werden dezelfde gain-, EQ- en paninstellingen gebruikt. Reden is mij niet bekend.
- De tafel had ook vrij veel ruis (met alle kanalen off line alsook andere EQ-instellingen gaven nauwelijks beter resultaat)
- Het MIDI-gedeelte bleek nog wel te werken (zelftest uitgevoerd), maar omdat er geen handleiding bij zit, is het moeilijk te achterhalen hoe het werkt. Ik zou via de Sountracssite een manual bij kunnen bestellen, maar ik vind dit niet zoals het hoort.
Lijken deze dingen oplosbaar? 1200 EUR is m'n uiterste budget (er zijn ook nog andere investeringen in 't verschiet) en dat is het minimum wat de eigenaar er voor wil hebben. Als de reparatie- en revisiekosten hoog oplopen, lijkt het me beter naar iets anders op zoek te gaan.
Alvast bedankt voor de feedback