Die elektronische K#T muziek...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

equate

Ouwe rot
Je kent ze wel: van die uitspraken door bepaalde iemanden over elektronische muziek, die het bloed onder je nagels vandaan halen.... grrrrr

dit vind ik persoonlijk toch nog wel de mooiste:

"He, nee ! Dat is van die Shift-F7 muziek"
( zo sprak ooit een geblondeerde doos met een Normaal T- shirt aan die een paar synths op een podium zag staan )

:confused:

laat maar horen !!

equate

terwijl iedereen weet dat Shift-F7 een compleet nutteloze functie is in Wordperfect 5.1 ;)

Olaf

In mijn Gabber-tijdperk was mijn vader altijd aan het klagen dat ik van die "Rampestampen takkeherrie" maakte 8)

Gelukkig besefte hij wel een beetje dat zijn ouders vroeger ook over zijn muziek klaagden (ABBA 8o) )

Heb jij toevallig radio3 opstaan? ;)

Daar was net nl. ook zo'n boer op. *!&@?? Dood en verderf ! :stupid :[> ;{ :p

Of van die gasten die zeggen dat je alleen maar een start knopje in hoeft te drukken:)

Alleen maar op start drukken..

Alleen maar op start drukken..

Je bedoelt de liveset van Mike Dearborn ? ;)

Laat ze lekker in die waan.......

Wij drukken inderdaad op enter en dan hebben we een strakke dancetrack, lekker makkelijk toch ?

Volgens mij heeft Mike Dunn ooit een plaat gemaakt met de geniale woorden : If you don't understand my groove, don't worry, you'll never understand it.

groeten

basicsys

wat ik overigens ook een goeie vind: Bennie Jolink die ooit in een interview synths en drumcomputers afdoet als "blikken dozen" en "dat zijn geen instrumenten". En vervolgens stelt dat elektronische muziek geen muziek is. Een eindje verderop vragen ze hem naar zijn muzikale voorbeeld, waarop hij antwoord: "Pierre Kartner"..... juist...en wat heeft onze Pierre
vooral in de studio staan??? hahahaha !!!

equate

Dat zijn ook van die mensen die alles onder de noemer "house" gooien. "Dat kan me oma nog maken!" Yeah, right... Vaak denken ze ook dat je het met Magix Music Maker gemaakt heb, want dat zien ze wel eens op TV :(

bah domme mensen sucken

Ik kan me nog herinneren dat ik ooit een meisje compleet over de zeik heb gekregen: "Ik snap niks van die elektronische muziek, je kunt toch ook helemaal niet meezingen??" Waarop ik zei: "Elektronische muziek is voor mensen met een eigen fantasie, kun je je eigen verhaaltje bedenken"...

hahaha

equate

tja je kunt de fijnere techno platen inderdaad niet na-neurien in de bus

Origineel geplaatst door Ralf T
Vaak denken ze ook dat je het met Magix Music Maker gemaakt heb, want dat zien ze wel eens op TV :(

Bah...inderdaad. Die lui verneuken ons idee van muziek maken. Ik moet vrienden en bekeneden elke keer weer uitleggen dat je dan niet je eigen muziek maakt. Je gebruikt kant en klare loopjes waarmee infeite alleen maar mixt (en eventueel iets maakt wat je een arrangement kan noemen).

Ookal hebben ze tegenwoordig wel softsynths geintegreerd in Magix Music maker... Ohw en vergeet niet dat je je eigen videoclips kan maken hè :stupid =( :engel: :[>

Origineel geplaatst door Pjotr G
tja je kunt de fijnere techno platen inderdaad niet na-neurien in de bus

Ach, heel af en toe laat ik mezelf wel eens gaan en doe ik FireStarter met de Human-Beatbox... meestal wordt ik kort daarop erg raar aangekeken door de mensen in de omgeving, af en toe worden ze zelfs lichtelijk aggresief (maar dat komt dan vaak omdat ik met de vette '1ste-tel-bass' in hun nek sta te spugen >:| )

Is een electrische gitaar ook niet electronische muziek?
Is een orgel (met name de bekende hammond tunes. Doors geloof ik enz.) ook niet elctronisch.
En zo kan ik nog wel een uur door gaan. Wat ik mensen vaak vertel is zoek een clip op van Emmerson lake en Palmer live. Of van the pest shop boys en depeche mode. Meestal kent men die muziek en vind dat wel ok. Maar vergeten dat het bijna allemaal electronisch is

Tsjah. De schreeuw om objectiviteit :)

Helemaal mee eens. Dit soort mensen zijn gewoon te bekrompen om in te zien dat het merendeel van de hedendaagse muziek niet kan bestaan zonder digitale techniek.

Die 'Ben-nie Normaal' :bekdicht: moet zn mond maar houden. Zonder transistors en condensatoren komt er geen geluid vanaf zijn podium.

Het gaat niet om de instrumenten, maar om wat je er mee doet. Als jij met een blokfluit iemand weet te emotioneren is dat net zo knap als dat je dat met een strijkorkest of Groovebox voor elkaar krijgt.

Tot slot wil ik het onstervelijke "Over smaak valt niet te twisten" nog even aanhalen ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back