Die elektronische K#T muziek...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
De belgische Mieke Telkamp?

Origineel geplaatst door Dobre
"met zo'n computer kan toch iedereen muziek maken!" :(

ja...en met een tekstverwerker kan iedereen een roman schrijven...

Da's een goeie! Die zal ik onthouden!

Ik had vandaag een sollicitatie gesprek :'Ik lees hier in je CV dat je dance-muziek maakt. Sta je dan het hele weekend met zulke ogen ( 8D ) op de dansvloer?'

Ik heb maar gezegd dat ik die shit niet doe....

Maar ach...ook weer die vooroordelen.

Geef mij maar een biertje (of 2, 3....4?) en ik vermaak me ook wel hoor ;)

R.
(Ik laat wel weten of ik voor een 2e gesprek moet komen <grijns>

Origineel geplaatst door Dobre
ben nu toch wel erg benieuwd geraakt naar Flip Kowlier

:erm:

"fluistermodus"

psssst..... kijk eens op Audio Galaxy ;)

"/fluistermodus"

Origineel geplaatst door David
*knip hartezeer :) *
Gelukkig hebben we nog Milk Inc en Sylver, en zitten er Belgische producers (Jean-Paul de Coster, Phil Wilde) achter 2 Unlimited. 8)

Wat dacht je van Front 242? Die schijnen ook weer wat activiteit te vertonen.
Enne... Redhead uit Gent, die brengt ook regelmatig prettige techno stampers uit.
Wat hadden we nog meer....natuurlijk! Fabrice Lig (aka SoulDesigner)!
Geweldige soulvolle diepe techno maakt die man!

Ach, jullie moeten daar niet zo klagen daar in Belgie.
Talent genoeg!

R.

Net ff dat nummer 'Min Moaten' van 'Flip Kowlier' gehaald, en inderdaad... wat een zoutnummer!
Gelijk weer gewist. Zonde van m'n HDD ruimte.

Origineel geplaatst door funxiun
Ach, jullie moeten daar niet zo klagen daar in Belgie.
Talent genoeg!

Shit! Bijna The Confetti's vergeten! :D

R.

Flip Kowlier is doorgebroken met een nummer met als titel (en dat had ik pas na 34 keren ontcijferd):

" Noh ne welhemiende fokjoe, noh ne welhemiende kustminkloeten" ", wat in beschaafd Nederlands betekent:

Nog een welgemeende 'sodemieter op', nog een welgemeende 'kus mijn edele delen.

En dat wordt dus met belastinggeld gepromoot door een Belgische staatszender. :stupid

Volgens mij zullen goeroe Jan Hautekiet & zijn StuBru sekte :bekdicht: er toch nooit in slagen om meer CD's te doen verkopen van de geFlipte Kowlier dan Radio Donna Milk Inc doet verkopen.

Vergelijk maar eens met Flip Kowlier :[> :
Wie zingt het beste? Linda van Milk Inc, toch?! *D
En wie ziet er het leukste uit : Linda van Milk Inc, toch?! 8o
En wat zit op muzikaal en productioneel vlak het best in mekaar : Milk Inc
En staat er ook live als een huis : Regi Penxten & Linda van Milk Inc

Als je dan toch nog naar Flip Kowlier :[> wil luisteren (laat staan: kijken :[> ): GET OFF THIS PLANET !!

Laatst gewijzigd:
hehehehehe ...... 'frustratie's' genoeg !!!

Maar ik heb er ook eentje *D (al is frustratie een groot woord)

Ben je net klaar met je liveset .... komen ze naar je toe (al kijkend naar je gear) .... zeg welke platen draaide je nou, want deze heb ik nog nooit gehoord.

Of ....hoe lang draai jij al ggrgrgrgrgrggrrg :confused:

*zucht*

*zucht*

Origineel geplaatst door David

Is dat gebrul en dat gepruts op gitaren dan zoveel betere muziek????:(
(...)
Als ze nu tenminste nog echt goed op hun gitaar zouden kunnen spelen, maar nee... Ik heb alle respect voor goede gitaristen, want daar moet je even goed hard voor studeren, net als op piano, viool of op midi.
:D geniaal... zo'n verschrikkelijke kortzichtigheid in uitgerekend deze thread...
Dit soort opmerkingen is dus in precies dezelfde categorie als "met een computer kan iedereen muziek maken" etc. etc.

En over "goede gitaristen": Ik zou best zo goed gitaar willen kunnen spelen als bv. Yngwie Malmsteen of Steve Vai, maar desondanks vind ik dat ze ondanks hun virtuositeit verschrikkelijke kutmuziek maken.
Technische vaardigheid is niet een garantie, noch een directe voorwaarde voor goede muziek.

David krijgt te weinig geld bij de commercieele ! :D :D >:|

Wat doe je voor je brood ? Audio post-productie (VRT TV1, Canvas, Ketnet)

Grappig hoor.

Je vind het irritant als jouw stijl word afgezeken maar zelf doe je het net zo hard terug.
Studio Brussel is af en toe best wel eens leuk hoor. Of van die 3FM zooi ook wel eens. Beetje afwisseling kan geen kwaad. En kutmuziek is misschien wel net zo moeilijk te maken als vette muziek. :)

Origineel geplaatst door fuse
En kutmuziek is misschien wel net zo moeilijk te maken als vette muziek. :)

inderdaad...ik daag een ieder uit tot het schrijven van een irritante hitlijstkraker >:|

het wordt gewoon zwaar onderschat, iedereen denkt dat het zo simpel is om een goed nummer met die "blikke dozen" in elkaar te draaien dat is het dus niet. Ik ondervind ook een grote hoeveelheid onbegrip in mijn omgeving.

dan denk ik ....biertje

daarvoor heb ik het er meestal nooit over met mensen in m'n omgeving die er toch niets van begrijpen.....als ze het vragen kunnen ze antwoord krijgen, maar zelf begin ik er niet over, tenzij ik weet dat het goed zit. Altijd zo lastig om uit te leggen en jezelf te verdedigen, mensen begrijpen het gewoonweg niet. Maar ik spreek ze nog wel als ik dat miljoenencontract binnen heb :P

Origineel geplaatst door redje
daarvoor heb ik het er meestal nooit over met mensen in m'n omgeving die er toch niets van begrijpen.....als ze het vragen kunnen ze antwoord krijgen, maar zelf begin ik er niet over, tenzij ik weet dat het goed zit. Altijd zo lastig om uit te leggen en jezelf te verdedigen, mensen begrijpen het gewoonweg niet. Maar ik spreek ze nog wel als ik dat miljoenencontract binnen heb :P

Sinds ik ben gaan optreden zijn mensen in mijn directe omgeving wel gaan begrijpen waar ik mee bezig ben.
En da's wel leuk en zeker dat ze nu serieuze interesse tonen.

In het begin dachten ze dat het allemaal maar spielerei was maar nu denken ze wel anders.
Het enige wat nu nog een probleem is om uit te leggen is wat je nu eigenlijk maakt.
Ik hou het nu maar simpel voor de onwetenden: house.

R.

Re: *zucht*

Re: *zucht*

Origineel geplaatst door farlukar

:D geniaal... zo'n verschrikkelijke kortzichtigheid in uitgerekend deze thread... Dit soort opmerkingen is dus in precies dezelfde categorie als "met een computer kan iedereen muziek maken" etc. etc.
En over "goede gitaristen": Ik zou best zo goed gitaar willen kunnen spelen als bv. Yngwie Malmsteen of Steve Vai, maar desondanks vind ik dat ze ondanks hun virtuositeit verschrikkelijke kutmuziek maken.
Technische vaardigheid is niet een garantie, noch een directe voorwaarde voor goede muziek.

Ogenblikje! Ik geef je overschot van gelijk dat een technisch volmaakte uitvoering of dito opname inderdaad niet garant staat voor goede muziek. Maar je opmerking is tegelijk ook een tweesnijdend zwaard : ik mag me er dan toch ook tegen verzetten dat het maken van alternatieve, niet-commerciële (gitaar)muziek meteen als "goed", kwalitatief of artistiek wordt voorgesteld door bepaalde mediagroeperingen (zoals Studio Brussel en Humo), gewoon maar omdat het toevallig alternatief en niet-commercieel is, zonder meer.

Want moet ik dan maar aanvaarden dat het gemaakt "acteren" van een welbepaald alternatief imago belangrijker wordt dan het luisteren naar muzikale inhoud, of de manier waarop die gebracht wordt?!

En moet ik het soms aanvaarden dat iemand die een paar simpele drieklanken kan strummen op een akoestische gitaar meteen wordt voorgesteld als een oerdegelijke muzikant, in vergelijking met die zgn. "hersenloze" geautomatiseerde electronische muziek die als commercieel, gevoelloos of als iets machinaals wordt afgeschilderd ?! Maar ik zeg daarom ook niet dat sample-freaks zoveel beter zijn, omdat ze nu toevallig een dure sampler of PC/Mac gebruiken, en geen gitaar!

Wat ik vooral wilde aanstippen, is dat de media (en vooral de gesubsideerde media) aan ronduit vulgaire amateurs niet de promotionele kansen moeten bieden waar andere, objectief degelijke musici (mensen die hard aan de weg timmeren om iets te bereiken) maar van kunnen dromen (CD uitbrengen, airplay, optreden op grotere podia enz). Amateurs en hobbyisten kunnen even goed terecht in het demo-circuit, fuiven, free podia, vrije radio's en parochiezalen, waar ze naar hartelust voor hun lokale kroeg-fans kunnen staan schreeuwen over kust-men-kl*** enz.

Het feit dat muziek van een dergelijk amateuristisch en vulgair niveau als o.a. Flip Kowlier :[> nu zoveel positief gestuurde aandacht krijgt vanuit een welbepaalde drukkingsgroep, lijkt mij eerder een symptoom van artistieke bloedarmoede in dit apenland. Wij hebben gewoon niets of niemand anders, tenzij Milk Inc e.d. maar die maken dan weer commerciële dance, dus staan die alternatieve jongens meteen te roepen dat zoiets troep is. Dan mag ik toch even hard terugschreeuwen dat die alternatieve jongens net zo goed troep maken, die bovendien uitblinkt door vulgariteit ?! (wat je niet van dance kan zeggen)

Mijn overtuiging is dat sommige wanna-be artiesten van die situatie louter misbruik maken voor eigen gewin, zonder enige artistieke ambitie : ze hebben géén talent (wat ik hen niet kwalijk zal nemen), ze repeteren en oefenen ook niet veel om zich hogerop te werken, maar ze kicken wel op media- en massa-aandacht omwille van hun ego, en daarom gaan sommigen zich dan maar een alternatief imago aanmeten, beginnen ze de aandacht te trekken met bv. allerlei vulgair gebral, omdat dit hun laatste toevlucht is om als artiest aan de bak te komen, en bovendien dan nog met de zegen en steun van de alliantie Studio Brussel - Humo - T/W e.d.

En nou ga ik zelf maar weer wat muziek maken ipv hier te zitten ouwehoeren. Waar heb ik die HansZimmer guitar sample CD ook weer laten slingeren ;)

Laatst gewijzigd:
Dit is volgens mij ook een goed voorbeeld waarom Depeche Mode in Nederland min of meer geboycot wordt. In Hilversum denken ze alleen maar dat het simpele, steriele muziek is. Als je dan ook bekijkt hoe ze in Oor (ook zo'n blad voor Neerlands serieuze muziekgeweten) DM altijd hebben neergesabeld, is dat ook niet zo vreemd. Niemand die op de teksten let of überhaupt de moeite neemt om voor de opbouw van de muziek open te staan en dit op waarde te schatten.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back