Op zoek naar dit soort geluiden...

Nemco

Raarrr
Ik ben op zoek naar een bepaald geluidje. Het is te vinden in een hoop trance, hardstyle platen tegenwoordig, maar wat ik me af vraag... kan elke goeie synth zo'n soort geluid produceren of moet je naar een specifiek bakkie kijken voor het beste resultaat?

http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.schaap/snippet.wav

Definitely 303

Definitely 303

Zeker weten een zwaar gedistorte 303 inderdaad..

Brooklyn bounce gebruikt dat ook altijd. Ik vind het vooral erg op een TeeBee lijken.
Deze heeft namelijk een iets 'raspender' geluid.
Maar het blijft natuurlijk in de 303 hoek. :)

Ik was misschien niet helemaal duidelijk, maar het gaat om het geluid wat er twee keer in voor komt.

Cosmic Gate gebruikt het ook heel veel, het is een lekker geluidje voor hardhouse en trance producties, maar zijn andere synths dan de TB-303 ook in staat om zoiets te fabriceren?

*edit* geil stukkie Johnny :)

Je bedoelt toch het 'wow wow' geluid?
Dit is nog redelijk te doen op een (virtueel) analoge synth. Zoek maar eens op internet voor het programmeren van een 303 patch op je synth. En dan flink door de distortion halen.

zoiets van zaagtand, resonance open, cutoff dicht en dan maar distortion eroverheen kiepen

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Klinkt als een super distorted TB-303.... Als je dat links geluid bedoelt tenminste...

LOL: http://www.tonyblack.org/mp3/ranzig.mp3

Jeezzz....gek...de hele afdeling op m'n stage zat me net wazig aan te kijken toen er die lading sound uit die boxjes kwam zetten ;)

Ken je de volgende keer niet ff waarschuwen het volume ff wat omlaag te schroeven ? *D

Whahaha.
Quicktime plugin om MP3 te luisteren sucked hard. :D
Net als almeros zit ik op stage, met koptelefoon op.
Volume stond wel erg hard open. HAHAHA.
Ze hebben me met een ladder en een klauwhamer van de houten balk boven mijn buro moeten trekken.

Hahaha. :)

Als ik een stukje ranzig.mp3 noem, dan is het dat ook! :)

Back