Keyboard Yamaha-PSR730 en PC

dReWCiaLiZTiC

Nieuwkomer
Ey mensen,

Ik wilde dus me keyboard Yamaha-PSR730 aan mijn PC aansluiten. Ben naar een van de grote Muziek winkels hier in Arnhem geweest, en gevraagd welke kabels ik nodig heb. Zij hebben mij dit Midi interface apparaatje meegegeven:
http://www.esi-pro.com/viewProduct.php?pid=21&page=1

Voor 54 Euros heb ik hem gekocht, een maal aangesloten op me PC en Keyboard, heb ik Fruityloops zo ingesteld dat ik de software synths kan aansturen met me keyboard, het werkt ook, alleen ben ik met iets niet tevreden.

Als ik zeg maar een toets aan sla dan, is het soms dat ik beetje soort lag heb.

Aangezien ik een newbie ben met midi is me vraag hoe dit komt, en waar het aan ligt (me PC, me Yamaha-PSR730 of toch dat MIDI-Interface apparaatje).

BVD

Bedoel je latency?

In dat geval zul je in fruity loops moeten kijken naar je (audio)configuratie...
Je kunt dat testen door op een van de toetsen(qwerty) te drukken. Heb je dan dezelfde vertraging, dan ligt het aan het programma...

Lang geleden dat ik fruity gebruikt heb, maar waarschijnlijk is dat het probleem, Kies de juiste driver(wordt asio ondersteund, anders directX)

Aha.. kijk eens ! Ik heb Output naar ASIO DirectX Full Duplex gezet. En het werkt !

Bedankt voor je snelle reactie !

BTW: Natuurlijk dat woord zocht ik, latency... waar kan je zien hoe veel ms, je latency is ?

Laatst gewijzigd:
Staat er niet bij hoevel ms latency je hebt?

Toen ik fruity nog gebruikte (was 2.5) stond het er gewoon achter..

Oh ja laatste vraag, ik heb hierbij ook de zoekfunctie gebruikt, maar ben er nog niet overtuigd van.

Me vraag is, dat het klopt dat je toch nog beetje vertraging (latency?) heb als je life met je keyboard de VSTs synths gaat besturen.

Want als ik zeg maar met fruityloops opneem, dan is de timing wel perfect in de pianoroll.

en is daar een oplossing voor ?

Back