Ik heb ooit een Trinity opengeschroefd om enkele toetsen te vervangen en dat ging vrij makkelijk. Meestal is het een kwestie van schroeven losdraaien, snoertjes en kabeltjes losmaken. En gewoon even onthouden waar alles nou ook al weer was aangesloten (ff enkele foto's nemen is handig) zodat je tijdens de montage geen problemen hebt (of onderdelen overhoudt )
De meeste klavieren verschillen niet zo erg veel wat mekaniek betreft. Enkel gewogen klavieren zijn misschien wat moeilijker te herstellen.
Origineel geplaatst door Wodka ik had met de search wel nog een andere mooie thread gevonden met foto's en al, maar er staat niet bij of het makkelijk of moeilijk is...
Dat lijkt me bijna dezelfde werkwijze als op een Trinity. En dat is ook eenvoudig te verklaren. De Z1 is in dezelfde behuizing als de Trinity gebouwd.
Als je zelf al eens in je pc-kast sleutelt, dan is zo'n karweitje ook zeker te doen hoor. En als je het echt niet ziet zitten, dan ga je gewoon even langs bij een winkel in de buurt. Er is vast iemand die jou daarbij kan helpen.
Misschien vind je wel iemand op het forum die bij jou in de buurt woont en je verder kan helpen.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.