florisbogaert
Ingeburgerd
Heb zonet een Yamaha CS1x gekocht, en aangezien ik daarvoor alleen mijn Yamaha PSR9000 (all-in-one-station) gebruikte, zou ik nu graag beginnen met midi, maar aangezien ik er nog nooit mee heb mee gewerkt snap ik daar op dit ogenblik niets van (juist het principe en wat midi in/out betekent), al een eerste vraag: voorwat dient die 'midi thru'?
Maar wat ik dus nu zou willen doen is:
1. Via midi eenvoudig het tempo tesamen gelijk zetten (als ik vb op mijn psr9000 het tempo wijzig, dat automatisch het tempo van mij arpeggiator mee wijzigt, of omgekeerd).
2. Wanneer ik een akkoord speel op de CS1x (al dan niet met de arpeggiator aan), de automatische begeleiding start van mijn PSR9000.
3. Wanneer ik op mijn automatische begeleiding een akkoord speel, dat dan automatisch de CS1x (met arpeggiator aan) dat akkoord overneemt (omdat ik anders op hetzelfde moment hetzelfde akkoord moet spelen).
Hoe kan ik dergelijke zaken oplossen?
Maar wat ik dus nu zou willen doen is:
1. Via midi eenvoudig het tempo tesamen gelijk zetten (als ik vb op mijn psr9000 het tempo wijzig, dat automatisch het tempo van mij arpeggiator mee wijzigt, of omgekeerd).
2. Wanneer ik een akkoord speel op de CS1x (al dan niet met de arpeggiator aan), de automatische begeleiding start van mijn PSR9000.
3. Wanneer ik op mijn automatische begeleiding een akkoord speel, dat dan automatisch de CS1x (met arpeggiator aan) dat akkoord overneemt (omdat ik anders op hetzelfde moment hetzelfde akkoord moet spelen).
Hoe kan ik dergelijke zaken oplossen?