Wie vind een MC op een party nuttig?

Origineel geplaatst door matt second
MC's zijn nuttig bij bijvoorbeeld drum & bass om te verdoezelen dat de DJ de hele tijd dezelfde plaat draait
:)
een mc zou pas iets toevoegen als ie echt 'een' is met de muziek. En aangezien dat vrijwel nooit zo is...

copy-feest uit de wikipedia:

MC
In the 1970s and 1980s, the term MC (short for Master of Ceremonies, and sometimes misrendered emcee) was generally associated with what is now called rapping in hip-hop music. MC has also sometimes been reported to stand for Microphone Controller, but this appears to be a backronym. This uncertainty over the letters' expansion may however be evidence to the ubiquitousness of the acronym: the full Master of Ceremonies is very rarely (if ever) used in the rap scene.

Trivia
The said confusion prompted the hip-hop group A Tribe Called Quest to include this statement on their Midnight Marauders album (1993):

"The title "MC" means "Master of Ceremonies". Some people who MC don't know what this term means."

(Note the use of MC as a verb.)

de kunst van MC'en is weten wanneer je je bek moet houden...
en teveel weten dit duidelijk niet...

MC's kan je de meeste van die gasten echt niet noemen. Een echte MC heeft toch een creative gedachte en een hele uitgebreide woordenschat.

Maar af en toe hoor ik wel eens eentje die wat toevoegd, maar das dan ook echt heel zelden.
Idemdito zo als al een paar keer genoemd is kan het wel eens leuk klinken bij D&B, maar de meeste
zijn te slecht en te ittitant.

Re: Wie vind een MC op een party nuttig?

Als 't er een van Roland is.

Ik vind een MC ook niks, maar ik heb eens een filmpje gezien mét MC, en ik vind dat die gast wel degelijk een meerwaarde betekend. Hij heeft ook een prettig stemgeluid vind ik. Het gaat over dit filmpje:

http://www.dancetrippin.tv/?page=viewmedia&action=view&id=42&mediatype=episodes&

Nummer 24.

Het filmpje nummer 31 die heeft ook een MC (een vrouwelijke dit keer), en die kunnen ze maar beter de deur wijzen vind ik :)

Een MC kan zeker wel een meerwaarde geven! Niet allemaal daar ben ik mee eens maar als een MC goede texten heeft en zijn timing is goed kan het een heel gaaf effect hebben.
niet de heltijd zo`n Jo Jo JO MC want die zijn echt ...:r

Back