s2000 no bullshit

tragmadat

vioo eh 'l
S2000

Hoe meer ik over dit apparaat lees ...

Ik weet nix van samplers ik wil niets te maken heben met die scsi shit (xp)
Nu een paar samples opgenomen met een microfoon en kan die in samplemode ook met het toetsenbord bespelen:
<wow>
Nu wil ik die dus in een program zetten (misschien zelf in meerdere zones) maar ik niet snap!
Ik heb allen maar "test program" en draaien aan dat wieltje helpt niet echt.
Wat ik dus waarschijnlijk zoek is een functie als: assign sample to program of wathever!
HOE DOE JE DAT?

:confused:

SIZE=3](ja ik heb echt wel de handleiding maar mis waarschijnlijk de 'old akai' feeling)[/SIZE]

;)

check de multimode ook eens.
een beetje naar beneden scrollen en je kunt je samples een plekje geven. kwam er pas na een jaar achter dat
er een filter in zat (ik ben zo iemand die nooit handleidingen leest)

let op !
op het knopje multimode drukken
dan op het knopje edit
beetje naar beneden scrollen (10 keer of meer op het knopje page ^(die moet naar beneden wijzen) drukken )
staat er dan niet zoiets van "SINE" (draaien aan het wheeltje totdat de naam van jouw sample tevoorschijn komt)

ff naar beneden drukken(page)
dan staat er span low high met waarschijnlijk eronder:
kg1 C0 G8 dat zijn de toetsen waaronder je sample te horen is.

oja ff weer naar boven (page^) en dan staat er ergens nio of groupsaelaf0$% aahrgh... ik heb er geen zin meer in..ga nou maar in die multimode zitten, dan komt alles goed.
:biertje: :biertje: :biertje: :biertje: :biertje: :biertje: :biertje: :biertje:

Je moet een kopie maken van Test Program en dat doe je door in Single Mode ook op Edit te drukken en dan kan je nieuwe naam geven aan je program (NAME) en daarna er een kopie van te maken (COPY). Dan kan je met je met de PAGE of GROUP knoppen (rechts naast je schermpje) naar beneden scrollen tot de KG 1 en dan naar Zone 1 om je sample te selecteren. Staat geloof ik standaard op SINE. Verder moet je maar je handleiding goed doorspitten als het gaat over het assignen van welke toetsen, je envelope, etc. Alles kan je vinden onder het kopje Program Edit. En niet vergeten het goede midi kanaal te selecteren!

:D

ik begrijp het vast wel eh ooit, maar nu even niet meer.
ik begrijp denk ik wel waar jullie zo raar van zijn geworden
ik grijp even een :mega:
:biertje: :doei:

Origineel geplaatst door nautic3l
Tis toch Single mode Cirkel? Want je Single zet je toch in je Multi. Jezus wat schrijf ik toch een rare dingen. Rare jongens die sample freaks ;)
ehm...ja...maar ik ging uit van het sine-program, dat zit ook standaard in de multi-mode , (wat jij schreef is ook waar ;kopiëren van program moet in de single mode)

Ik wist ook niks van t ding af en snapte m ook niet toen ik m kocht.
Handleiding erbij pakken en binnen een uurtje ben je een sample goeroe :okdan:

Als je verschillende samples teglijk op je keyboard wil hebben dan moet je ze in aparte 'keygroups' zetten. Voor drums is het handig om keygroups te hebben van telkens één key. Dus dan is de 'range' van die keygroup bijvoorbeeld C1 tot C1, en de volgende C#1 tot C#1 enzovoort.
Het handigste is om één keer zo'n program te maken met zeg 24 keygroups van telkens 1 key, maar nog géén samples toe te wijzen aan die keygroups. Bewaar dat program op je opstart-floppy, en laadt die in telkens als je 'm nodig hebt.

Het staat allemaal in de manual, en het is lang niet zo ingewikkeld als 't op 't eerste gezicht lijkt. There's nothing to it but to do it.

Back