Midiman USB aansluiten op laptop zonder USB

nautic3l

Heerlijk!
Ik heb een vraagje. Ik ga volgende week met de band waarin ik speel een week oefenen. Nou zit ik met het volgende probleem. Ik wil voor die oefenweek gaan werken met mijn sampler, cubase en mijn Nord. Cubase draait op een oude PowerMac onder OS 7 geloof ik. Nou wil ik ook gaan editen op mijn Nord. Dat feest gaat niet door op mijn Mac want je hebt voor de Nord editor minstens OS 8.6 nodig.
Nou heb ik een oude laptop gevonden waaronder Windows 95 draait. Ik de Editor er op gezet voor de Nord. Wat blijkt nou heeft dat ding geen USB!

Dus mijn vraag is hoe kan ik toch mijn Midiman USB aansluiten op die laptop, want dat zou namelijk te gek zijn.

Er bestaan wel kabels voor USB naar parallel of serieel, dan zou je alleen nog moeten kijken of een van die poorten op je laptop MIDI-signalen accepteren.
dat weet ik zo ff niet uit mn hoofd.

manual van je laptop (moederbord) of zoeken op internet.
Ik weet niet wat voor hardware je hebt dus ik kan t niet voor je doen...

erg leuk denk ik die editor maar als dat perse over usb moet gaan heb je geen schijn van kans aangezien er een protocol aan vast zou zitten wat over USB moet werken. Nou kan je zeggen maar de convertor zet het toch wel op die usb? Ja dat is zeker het geval. Zij het echter dat windows 95 zelf geen USB ondersteund... Dus helaas denk ik niet dat je ver gaat komen...

Het hoeft volgens mij niet perse over usb te gaan (althans daar ga ik van uit want dat staat niet in de manual van de Nord speciiek aangegeven). Als iemand weet of er ook midi interfaces zijn voor seriele of parallele poort die onder Win 95 draaien dan zou ik daar graag wat info over willen.

De meeste notebooks zijn uitgerust met 1/2 PCMCIA/CardBus sleuven.

Een PCMCIA-kaartje met 1/2 USB poorten vind je makkelijk voor weinig.

Attachments

• pcmcia.jpg
    pcmcia.jpg
    7,6 KB · Bekeken: 82
Ja ik heb idd van die sleuven. Alleen probleem is een beetje dat ik A) niet weet of mijn laptop (Win 95, 133 Mhz) dat trekt omdat de meeste kaarten die ik heb gezien vanaf Win 98 compatibal zijn en B) deze laptop geen cd-rom speler heeft om drivers te installeren. Maar anyhow ga ik morgen ff naar comp winkeltje en laat mij daar even informeren.

Knal gewoon win98se op die lep.
USB-ondersteuning en net wat stabieler als win95 :)

133MHz moet genoeg zijn voor het stabiel draaien van win98se.
(mijn huidige server is een oude HP met een 133MHz processor, draait nu onder NT, maar voorheen probleemloos onder 98se)

Ik heb dus geen cd-rom speler dus die vlieger gaat nie op. Weet niemand een midi interface die op seriel of parallele poort gaat? En wat dat moet kosten. Hoeft alleen 1 in/1 out te hebben. Tis voor de Nord Modular Editor. Iemand ervaringen hier mee?

Bericht door een moderator:
Let wel, dit is geen computer of operating system site.
Dit soort vragen kan je het beste elders stellen, hier wordt dit gezien als OFF TOPIC en niet op prijs gesteld.

Gemmetje en ik hebben dit ook buiten het synth forum opgelost. Dus dit draadje is klaar. Het ging mij er om dat ik mijn editor voor de nord kon gebruiken op een oude laptop en dat probleem is nou opgelost. Ga nu een parallele poort midi interface gebruiken. Klaar is Nautic3l. Ready to rock and roll baby!!!!!!!!!!!

Back