KS Rack (niet het geruis..)

ZERO1985

Stamgast
oi,

ik hoor nu wel heel veel geklaag over de KS Rack..

Maar eerlijk gezegd; al zou dit mijn eerste VA synth worden, zou ik dan wel echt hinder ondervinden van die genoemde bugs? Ik speel veel polyfone dingen btw.
Ik denk eigenlijk dat ik, na 6 jaar met een mc303, ogen tekort kom... Kun je in principe niet uit elke synth vette geluiden halen?? (Valt me overigens wel op; een ouwe vintage synth mag allerlei gebreken hebben om toch nog een fortuin te kosten, een va synth van 500 euro géén) :D

Zou ik echt na een korte tijd gaan denken van 'o o o had ik maar een korg ms2000 module gekocht, die ruis/klikjes/kraakjes of watsoever zijn onaanvaardbaar'...

groet,

Daan

vroeger had je ook al bugs en ruis in synths..

Roland d50 , Ruis in het pcm gedeelte bij het afspelen van een sample
Yamaha DX7 , digitaal geritsel in het laag.
Kurzweil k2000 , Ruis in de effect Unit

Een Virus is een stuk duurder,
Een microQ is lastiger te editen,
Een MS-2000 rack is maar 4 stemmig,
Een Nord heeft geen effecten...
;)

Mischien een Nova? :geslaagd:

nee, mijn K-station kraakt als een gek, maar dat doet ie wel lekker:D :D :D

ik bedoel, ik hou van apparaten met een eigen karakter en die niet te clean klinken. Zoals mijn D-10 die om de zoveel tijd een bult herrie uit zichzelf uit begint te kramen. Krijg zo'n bak echt een eigen identetiteit (ja ik ga diep :D:D)
De ks's kun je als je je patch net te hard zet of polyfone pads speelt dik gekraak verwachten, maar dat hoort erbij vin ik...

Je zou inderdaad verwachten van een synth uit 2004 dat hij helemaal goed loopt
zonder tik/klik/en ruis geluiden..

Origineel geplaatst door Zhanox

ik bedoel, ik hou van apparaten met een eigen karakter en die niet te clean klinken. Zoals mijn D-10 die om de zoveel tijd een bult herrie uit zichzelf uit begint te kramen. Krijg zo'n bak echt een eigen identetiteit (ja ik ga diep :D:D)
De ks's kun je als je je patch net te hard zet of polyfone pads speelt dik gekraak verwachten, maar dat hoort erbij vin ik...

Vind persoonlijk een D10 meer karakter hebben dan een K-station...:)

Re: KS Rack (niet het geruis..)

Origineel geplaatst door ZERO1985
oi,

ik hoor nu wel heel veel geklaag over de KS Rack..

Maar eerlijk gezegd; al zou dit mijn eerste VA synth worden, zou ik dan wel echt hinder ondervinden van die genoemde bugs? Ik speel veel polyfone dingen btw.
Ik denk dat je dan misschien het beste even een MIDI-filetje van jezelf kan meenemen en dit dan in de winkel test. Er zijn als ik het goed heb een paar workarounds voor die bugs, maar als het je continu ergert zou ik het zelf niet doen.

Ik denk eigenlijk dat ik, na 6 jaar met een mc303, ogen tekort kom... Kun je in principe niet uit elke synth vette geluiden halen?
Kijk, da's nou ook wijsheid. Een nog betere vraag is "wat is vet?" :).

(Valt me overigens wel op; een ouwe vintage synth mag allerlei gebreken hebben om toch nog een fortuin te kosten, een va synth van 500 euro géén) :D
Dat komt omdat je in zo'n vintage ding nog meestal zelf kan solderen, terwijl het bij een OS van een DSP stukken lastiger wordt (als je geen werknemer bent).

Zou ik echt na een korte tijd gaan denken van 'o o o had ik maar een korg ms2000 module gekocht, die ruis/klikjes/kraakjes of watsoever zijn onaanvaardbaar'...
Ik zou sowieso geen MS2000 halen als je veel polyfoon spul doet.

Wat is je budget?

Waarschijnlijk kan je met een beetje programmeer werk hem wel zo instellen dat je van het gekraak weinig meer hoort. De JP8000 heeft er ook last van en die synth is ook niet massaal bij het grofvuil gedumpt.

Verder vindt ik de KS heel geschikt als eerste VA omdat hij ontzettend veel makkelijk toepasbare geluiden in zich heeft. Apparaat werkt ook heel intuitief en als ik er een keer een voor een redelijke prijs tegekom, dan schaf ik hem misschien zelf aan.

Origineel geplaatst door Zhanox

Tja als je mengpaneel teveel input krijgt gaat 'ie ook kraken 8o)

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Tja als je mengpaneel teveel input krijgt gaat 'ie ook kraken 8o)

of je moet een mackie hebben met veel headroom...;)

Het is ook weer niet zo dat je bij de ks rack continue die kraak in je patch hebt zitten.

Ik kan de heel de dag met dat ding spelen zonder een kraak te krijgen.

En daarbij komt dat die kraak nog niet eens zo heel slecht klinkt.
Alleen jmmr dat je hem niet kunt synchroniseren, en zo kwam ik ook het eerst in aanraking
met die kraak. Want op dat moment was ik eventjes geconfused toen de synch allemaal
niet wilde lukken.

ik begin er toch wel heel erg zin in te krijgen.. ik weet bijna zeker dat ik na de test bij feedback m maar meteen meeneem.
Mijn budget is nl. het bedrag dat een ks-rack kost. 500 euro, max. 600 maar liever eronder. En het moet een module zijn want toetsen heb ik al.
Die nord rack 2 staat bij feedback ook in de aanbieding als op=op zeg maar; alleen de prijs is onduidelijk.. kan zo honderd euro schelen als ik die advertentie goed lees. Maar iig; ik las dat die geen ingebouwde effecten heeft en dat lijkt me in mijn situatie juist wel handig.. :S
Las ook ergens dat iemand de ks toch veel aggressiever vond klinken dan de nord. Dat zoek ik ook. Volgens mij is het echt een soort low-budget Virus te noemen. Niet?

groet,
daan

Origineel geplaatst door ZERO1985
ik begin er toch wel heel erg zin in te krijgen.. ik weet bijna zeker dat ik na de test bij feedback m maar meteen meeneem.
Mijn budget is nl. het bedrag dat een ks-rack kost. 500 euro, max. 600 maar liever eronder. En het moet een module zijn want toetsen heb ik al.
Die nord rack 2 staat bij feedback ook in de aanbieding als op=op zeg maar; alleen de prijs is onduidelijk.. kan zo honderd euro schelen als ik die advertentie goed lees. Maar iig; ik las dat die geen ingebouwde effecten heeft en dat lijkt me in mijn situatie juist wel handig.. :S
Las ook ergens dat iemand de ks toch veel aggressiever vond klinken dan de nord. Dat zoek ik ook. Volgens mij is het echt een soort low-budget Virus te noemen. Niet?

groet,
daan

in mijn oren klinkt net de nord lead een stuk agressiever, eigenlijk.
al aan 2de hands gedacht? als het je dan niet bevalt, kan je het gewoon aan ongeveer dezelfde prijs weer doorverkopen. met nieuwe spullen heb je dat niet.

Het gekraak van de KS valt ook wel mee hoor.
Het ruisgekraak haal je weg door de oscillatoren zachter te zetten en getik voorkom je door de attack en release een heel klein beetje open te zetten.

Origineel geplaatst door Digimod
of je moet een mackie hebben met veel headroom...;)

die krijg je met een boss metalzone waarop de gain voluit staat ook wel flink aan het kraken, hehe :duivels:

ik heb m....

ik heb m....

ik heb m.. En ik ben er super tevreden over. Van dat ruis is inderdaad waar, bij somige patches hoor je idd ruis.. Maar ik was niet van plan om deze bak voor zn presets te gebruiken : >

Dus ik zie het niet als een probleem.

Mn eerste probleem doet zich nu al voor ;)
Ik wil natuurlijk meteen ff met de vocoder klooien :-)
Maar dat lukt niet.. Ik start ff een nieuw draadje : >

groet,

daan

ps: ga gerust verder met het vergelijken van de ks-rack / k-station, misschien zijn er nog belangrijke verschillen waar iemand die voor dezelfde keus staat als ik een paar dagen geleden, wat aan heeft?

Ik ben wat rond aan het kijken naar een leuke hardware synth, m'n eerste nog wel ...

Na wat zoekwerk leek mij de KS-rack een hele goede keus. (aangezien de Novation synths goed in de markt liggen, en daarnaast heb ik ook de V-Station, die erg goed klinkt)

Dus ik dacht, de opvolger van de K-Station, waarschijnlijk alleen maar beter.

Maarrr, nu ik dat gedoe over het kraken van de synth overal lees, heb ik helemaal geen zin meer om die KS-rack te kopen, ik denk dat het mij te veel gaat storen namelijk. Ik vind het toch wel slordig van Novation, ik snap dan ook totaal niet waarom ze dit zelf blijkbaar geen probleem vonden en niet even de tijd ervoor namen om dit probleem op te lossen (dit kon dus een hoop achteraf gezeik en gezeur voorkomen, dit is voor zowel de consument als voor Novation zelf niet leuk). Dit wordt toch door velen als een irritant probleem gezien, en het doet mensen besluiten voor iets anders te gaan.
Sommigen vinden het geruis niet zo erg, anderen weer zwaar irritant ...

Het geluid op zich is goed, de prijs zeker (nu € 500), maar alleen om het gekraak zal ik het niet gaan kopen, erg jammer, want het lijkt me een vet ding! :frons:

Back