Analoge rack modules

Het is mooi hoe sommige mensen elkaar tegen spreken. Smaak blijft het zwaarst wegen uiteindelijk.
Zelf hou ik ook van karakteristieken die eigenlijk elkaars tegenpolen zijn, bijv. warme pads, frisse percussieve klanken en synthetische scheur en krijs gevechten op het randje van de analoge afgrond.

Ik heb al een hoop mooie demo's gezien en voel duidelijk weer de analoge kriebels ;)

Nog een synth die in het rijtje nieuwere apparaten kan:
de Vermona Mono Lancet.
Iemand daar mee gespeeld? Een maat van me is er helemaal weg van, maar ik ben nog niet 100% overtuigd.

Ik denk dat je inderdaad moet nadenken wat je mist. Ik zou zeggen iets "moogy" wat naar een Pulse zou wijze, of voor meer geld iets van Studio Electronics. Een Studio Electronics ATC1 met enkel moog filter zou misschien nog voor 500 euro moeten gaan? Of een Moog Rogue, geen rack, maar niet groot ~450-500 euro tegenwoordig ?

Of iets wolligs maar dan denk ik toch aan een roland MKS. (Persoonlijk vind ik een akai toch minder wollig dan de rolands).

Of inderdaad wavetables: evolver/microwave.

Of de EX8000 iets tussen wollig en wavetable.

Er is nogal wat verschil tussen de Roland MKSsen: MKS30 = JX3p maar dan beter, MKS50 = Juno 1 of2, MKS 70 = JX10 en MKS80 is de Jupiter maar dan toch anders. Mijn MKS30 vind ik fantastisch. Kawai K3m is nog zo'n onderschatte en bovendien heel anders dan jouw Prophet 600 of Ax60. Lekker cheapo is de Siel EX80 maar dat is misschien niet zo'n boeiende synth. Het meeste van Waldorf is echt de moeite waard en nog niet zo prijzig.

Zelf hou ik ook van karakteristieken die eigenlijk elkaars tegenpolen zijn, bijv. warme pads, frisse percussieve klanken en synthetische scheur en krijs gevechten op het randje van de analoge afgrond.

Tja, dan denk ik zelf eigenlijk aan de Doepfer Dark Energy...

Van...

...tot...

...Alsook:

Het grote voordeel is dat je zowel midi, USB en CV hebt. Ik heb weinig tot geen ervaring met de ander genoemde bakken, maar ben zelf helemaal verliefd op de Dark Energy :luv: 't Ding gaat echt van heel lief en zoetsappig tot afgrijselijk rauw en overdonderend :engel:

Om jullie even op de hoogte te brengen:
Mijn aanvullingen op mijn setup zijn tot nog toe het volgende geworden: Matrix-1000, DSI Mopho, Vermona DRM1.
Ik ben dus inmiddels al heel wat beter vertegenwoordigd in de analoge hoek.
Stiekem hou ik nog een oogje in het zeil voor een langsdwarrelende MKS-30 of 70 (toch door jullie overgehaald nog eens te kijken/luisteren).

Iedereen bedankt voor de inzichten totzover ;)

Pas goed op bij de aankoop van een MKS-30, luister goed of alle (6) voices werken.
Meesteal worden ze aangeboden met een verborgen mankement :eureka:
Als je een goede vind heb je voor weinig een zeer goed klinkende module, wel een PG-200 erbij kopen.

Back