Wie kan mij helpen met pulsar 2??!!??!

Jay

Nieuwkomer
Hallo
Ik heb een GROOT probleem. Ik heb een tijd geleden al mijn spullen verkocht en een creamware pulsar 2 gekocht. Na die aankoop heb ik er door omstandigheden er ff eruit. En nu ben ik weer begonnen met muziek maken. Alleen 1 groot probleem... ik krijg de synts niet uit mijn geluidskaart. Ik heb hier echt nog geen kaas van gegeten van die softsynts. Wie kan mij helpen om of leren hoe deze kaart werkt. Het zou ook wel fijn zijn als er iemand langs zou kunnen komen. Evt tegen vergoeding. bvd Tom

Ik zou ten eerste beginnen de handleiding grondig door te nemen. Daar staat echt al een hoop in wat je moet weten om met de Pulsar te werken.
Dan is het misschien handig om wat meer info te geven over de rest van je spullen (welke computer en sequencer gebruik je?) en meer specifiek aan te geven wat er precies niet lukt.
Als laatste zou ik zeker www.planetz.com/forums even bookmarken, aangezien dat de grootste Creamware community is die je ook altijd verder kunnen helpen (wel in 't engels).

Als 't echt niet lukt kan ik misschien wel langskomen maar ik heb geen idee waar Dinther ligt, 't zal wel ver weg van Gouda zijn....

Handleiding? Welke Handleiding? Ik heb een pentium 4, 2.53 Ghz 1GB ram, creamware pulsar 2
is dit genoeg? Dinther ligt bij den bosch. Het was al een ramp om geluid uit de kut kaart te krijgen en het grootste probleem is eigenlijk dat ik de synts niet kan gebruiken in logic.

er zit een handleiding bij je Pulsar, en anders kun je er wel een downloaden vanaf www.cwaudio.de
Je kunt niet verwachten dat mensen je helpen als je niet eerst de handleiding leest, daar zijn we hier niet voor.

Een Pulsar is natuurlijk geen soundblaster qua gebruiksgemak, maar het is ook weer geen "rocket science". Gewoon ff goed lezen en kijken naar de meegeleverde voorbeeld projecten (zit er volgens mij ook een voor Logic bij).
Als je dan specifieke vragen hebt kan ik ze hopelijk beantwoorden.

ik begrijp het wel maar ik baal gewoon verschrikkelijk van deze kaart:(
Het was maar gewoon een vraag of iemand mij daar mee kon helpen.
Ik probeer het dan wel verder uit te zoeken.
toch bedankt:confused:

ik begrijp je reactie niet helemaal. Ik ben best bereid te helpen maar niet als je zelf niet de moeite wilt nemen om de handleiding te lezen (wat ik opmaak uit je opmerking "welke handleiding?"
Als je dan een specifieke vraag post dan kunnen mensen je makkelijker helpen. Ik kan je wel precies uitleggen hoe een Pulsar over het algemeen werkt maar dat staat ook in de handleiding.

oke ik zal het een beetje uitleggen. ik heb deze kaart al een tijdje. Ik denk een jaar of 2. Ik heb die kaart er ingezet en hij deed helemaal niets Handleiding erbij maar daar kwam ik niet heel ver mee. Er zijn mensen bij geweest en ook die kwamen er niet uit. Ik heb voor dat ik deze kaart had met samplers gewerkt en heb toen alles er uit gedaan en deze kaart gekocht omdat daar ook alles op zit. Dit is dus allemaal niet voor mij. Heb de handleiding wel gezien en heb er samen met mensen door heen gelezen maar ook dat lukte niet helemaal. Moet ook zeggen dat ik niet zo veel mensen ken die verstand hebben van dit soort dingen. Ik heb er nu eindelijk geluid uit en nu wil ik verder. Werk nu al een tijdje met logic en gebruik nu alleen de audio daarvan en soms een synt. Het eninge waty ik eigenlijk wil weten is hoe ik de synts kan selecteren in mijn logic als dat kan. Ik zie wel die routingwindow maar dan....??? das eigenlijk het probleem van mij. Dat staat in de handleiding maar daar kwam ik dus niet uit. Mij engels is gewoon super slecht (niet alleen mijn engels) en dan is het moeilijk om zoiets uit te zoeken. Voel me al bijna schuldig dat ik deze vraag stel.

je wilt dus XTC mode draaien?

Ga naar settings binnen SFP en vink het aan.

Nadeel is wel dat je je in en outs niet vrij kan configurene dan. Beter is gewoon de studio mode draaien.

Gewoon een synth erin gooien en midikabeltjes en audio-kabeltjes trekken.

Maak in logic in je enviroment een new-instrument, kies creamware uit poort1 en het juiste midikanaal van de synth

Sequencer midisource1 naar de synth toe is dan in Logic creamware-midipoort 1
Met de kabel vanuit de synth naar sequencer mididest1 kan je dan controllers opnemen.
Audio stuur je naar een out dest, bijv. pulsar analog dest

ok dan, even in het kort:

1. Zorg dat je de laatste versie (Scope 4.0) van de software download van Creamware's site
Je moet je hiervoor (als je dat nog niet gedaan had) wel eerst registreren, en dan kun je de activatiecode aanvragen ("get Scope 4" op de CWA site)

2. installeer de software en drivers volgens de instructies

3. als alles geinstalleerd is kun je de Scope software opstarten. Dit is het besturingssysteem van je Pulsar kaart, met als belangrijkste deel, de routing window.

4. in deze routing window kun je alle mixers, plugins, synthesizers etc laden. Deze zie je dan als een module met over het algemeen (voor synths) links een midi input en rechts 1 of meer audio outputs.

5. in de routing window worden ook alle drivers (midi, wave, asio) geladen in de vorm van deze modules. Deze kun je vanuit het menu in de bovenkant van het scherm laden. Je hebt hardware I/O en software I/O. De hardware I/O zijn de fysieke audio en midi aansluitingen op je pulsar kaart. De software I/O zijn de drivers die benodigd zijn om audio en midi tussen de verschillende software op je computer te laten lopen.
Om een werkende omgeving met Logic op te zetten heb je dus drivers nodig voor zowel midi als audio.
Voor midi heb je nodig: een pulsar midi source (dit vertegenwoordigd dus de fysieke midi input op de kaart) en een sequencer midi destination, de knoop je met een virtueel kabeltje aan elkaar. (ik neem even aan dat je een midi keyboard of zo aan je pulsar hebt hangen, dit is dus de "source" (bron) en deze midi wil je naar je sequencer sturen, dat is dus de "destination" (bestemming)

6. Vervolgens laad je een sequencer midi source. Hier komt dan alle midi uit die in je sequencer geprogrammeerd staat. En als laatste een pulsar midi destination. Ook deze knoop je weer aan elkaar. Nu wordt de midi die uit Logic komt dus weer doorgestuurd naar de midi output op je pulsar kaart, om zo eventuele externe midi apparatuur aan te sturen.

let op: je kunt vanuit een "source" modules altijd meerdere kabels trekken maar er kan maar 1 kabel naar elke destination gaan.

He makkelijkst is om de Pulsar synthesizers die je wilt gebruiken ook gewoon in de routing window te laden. (Je kunt de XTC mode gebruiken waarmee je ze direcet in Logic kan gebruiken maar ik vind dit zelf overzichtelijker en makkelijker te editten. XTC heeft ook nog een aantal bugs.)
Een geladen synth moet natuurlijk midi krijgen vanuit Logic, dus trek je een virtueel kabeltje vanaf je sequencer midi source naar de midi in van de synth.

Om geluid te horen moet je de audio output van de synth verbinden met de pulsar analog destination (als je je monitors of versterker via de analoge output van je kaart hebt aangesloten). Over het algemeen zal je hier nog een mixer zetten natuurlijk. Het werkt allemaal net als een hardware studio.

Om audio tracks in Logic af te spelen via je Pulsar moet je ASIO source en destination modules laden. Door op een ASIO source/destination module te dubbelklikken kun je het aantal kanalen instellen. Vervolgens kies je in logic voor je audio driver de ASIO Scope driver.

Origineel geplaatst door BasicSystem
Heeft Creamware geen helpdesk of support forum ?

Dat lijkt me toch de eerste plaats waar je gaat zoeken als je er niet uitkomt.............

creamware heeft op dit moment geen forum meer, er is wel een user forum planetz (Zie eerdere posts hierboven) daar is praktisch alles te vinden inclusief voorbeeld projecten voor logic en xtc mode. maar ja, dit is wel allemaal in het engels.

Origineel geplaatst door Jay
Handleiding? Welke Handleiding? Ik heb een pentium 4, 2.53 Ghz 1GB ram, creamware pulsar 2
is dit genoeg? Dinther ligt bij den bosch. Het was al een ramp om geluid uit de kut kaart te krijgen en het grootste probleem is eigenlijk dat ik de synts niet kan gebruiken in logic.

Misschien is het toch wel een goed idee om de handleiding te lezen, echt dan kom je er wel uit, maar om deze ( in mijn ogen) professionele kaart dan maar als kut te bestempelen, vindt ik toch wel een beetje voorbarig.

Ik sluit me verder aan bij King Of Snake, eigenlijk is het niets meer dan kabelstjes trekken, net zoals in de echte wereld, alleen nu is het op je scherm.

Een beetje roputing voor Logic, kan er al snel zo uit zien (zo had ik het in SFP3.1):

routing.gif

Vergeet niet dat de CW kaarten professionele kaarten zijn (lees oneindige veel mogelijkheden hebben) het is geen soundblaster, het is een echte virtuele studio.

Tja als engels een probleem voor je is, wordt het al een stukje lastiger. Dat wil nog niet zeggen dat je nu op een doodlopende weg zit, maar er moet wel wat inzet van jouw kant komen.

Laat even weten hoe het er nu voor staat,

groet
Ronald

Back