SCSI CD Rom / CDXtract frustratie.

pjeut

Ouwe rot
Hallo,

Laatste heb ik dus m'n derde CD Rom-speler gekocht voor m'n S-2000, en ook deze doet 'et niet. De eerste twee waren oude kantoor apparaten die ik voor een prikkie had gekocht, dus het zij dezen vergeven. Maar nu had ik als laatste een speler die had behoord bij een Z4 (?) Akai Sampler, dus behoorlijk nieuw. En ook deze geeft dezelfde ellende, te weten dat de akai komt met dat 'ie 'em niet als een SCSI-device herkent.
Wat moet ik hiermee aan? Welke CD Rom-speler zal het wél doen bij een S-2000 sampler? M'n Zip-drive aan m'n sampler doe 'et prima, en ook aan m'n Adaptec-kaart gaat goed, dus de SCSI werkt op zich best wel.

Nu was er ook nog een andere mogelijkheid om m'n sample CD's te lezen, namelijk via m'n PC met behulp van 't programma CDXtract (nogmaals bedankt Synclavier). Dat lukt dus prima, maar hoe krijg ik nu hele programma's (dus samples plus keygroups) naar m'n sampler? Volgens mijn kent dit programma die mogelijkheid niet. Dus moet het met "interventie" door MESA of Recycle gebeuren. Wie kent dit probleem en weet hoe je dit moet aanpakken?

Dat was 'et weer, 'k ben benieuwd naar de reacties.

Groeten,
Pjeut.

O Pjeut, zit je je nou nog steeds aan die SCSI te ergeren?

Volgens mij moet je met MESA en AKAI sampleCD's toch zo aan de slag kunnen. vanaf de CD het hele zaakje selecteren en in MESA slepen(?)...

Was 'et maar waar...

Was 'et maar waar...

...in werkelijkheid heb ik nog steeds MESA niet aan de slag gekregen. Bij het opstarten krijg ik een beginscherm waarmee ik niet verder kom. Van Luca uit Italië heb ik begrepen dat dat betekent dat hij niet verder in het programma komt. Laatst kreeg de laatste versie op CD Rom, maar die kwam ook niet verder.
ik heb ook één of andere trial-versie van Millennium; zou het daar ook mee moeten lukken?

Met MESA kan je geen akai cd's uitlezen in je pc. Met Millenium schijnt dat wel te kunnen. Die zou ik dus zeker eerts proberen als je die toch bij de hand hebt.

Millennium

Millennium

...Nou, ik heb geprobeerd om met Millennium Akai CD's te lezen, maar eh...nada. Hij heeft écht Windows-geformatteerde CD's nodig om z'n bestanden van te lezen.

Maar, eigenlijk is nog steeds mijn belangrijkste vraag; welke CD-Rom player is wél geschikt voor een akai S-2000, of anders gesteld:

"Wat voor een CD Rom-spelers hebben jullie (merk, type, leeftijd)". En heeft iemand nog zo'n speler staan die hij/zij wel van de hand wil doen (moet dus absoluut geschikt zijn voor S-2000!!)?

Graag jullie reacties.

Ik he me net een apple CD300 Externe SCSI cdrom getest op m'n Akai S1100 en S1000 en die werkt perfect.(alhoewel ik de indruk heb dat hij maar een deel van de complete cdrom laat zien...) Er is nu trouwens nog een Sony SCSIcdrom onderweg, ik zal m effe testen op de S1000, en als die ook gaat, wil 'k m wel aan je doorverkopen voor een fijn prijsje.

Rechtstreeks samples inladen van pc heb 'k nog niet geprobeerd, mijn os van m'n samplers laten dit niet toe...
Heb al wel enkele SCSI hd's geformatteerd voor de S1000, en dat blijkt aardig te lukken.

Ik denk toch dat de S2000 en S1000 op dat gebied aan elkaar aanleunen?

greetz
Mark

Re: Millennium

Re: Millennium

Origineel geplaatst door pjeut
...Nou, ik heb geprobeerd om met Millennium Akai CD's te lezen, maar eh...nada. Hij heeft écht Windows-geformatteerde CD's nodig om z'n bestanden van te lezen.

uit de feature list van millenium:

Millennium can read AKAI CD-ROMs from any CD-ROM drive (including IDE) and load their contents into your sampler, or export them onto hard disk, either file by file, volume by volume, or even whole CD's at a time. It can export both samples (.wav) and programs (.prg).

Zou dus wel moeten werken. misschien alleen niet met die demo die je hebt?

Hey Mark,

Hey Mark,

Origineel geplaatst door S-330
Ik he me net een apple CD300 Externe SCSI cdrom getest op m'n Akai S1100 en S1000 en die werkt perfect.(alhoewel ik de indruk heb dat hij maar een deel van de complete cdrom laat zien...) Er is nu trouwens nog een Sony SCSIcdrom onderweg, ik zal m effe testen op de S1000, en als die ook gaat, wil 'k m wel aan je doorverkopen voor een fijn prijsje.

Rechtstreeks samples inladen van pc heb 'k nog niet geprobeerd, mijn os van m'n samplers laten dit niet toe...
Heb al wel enkele SCSI hd's geformatteerd voor de S1000, en dat blijkt aardig te lukken.

Ik denk toch dat de S2000 en S1000 op dat gebied aan elkaar aanleunen?

greetz
Mark

Ik houd me daar graag voor aanbevolen. Wat goed dat 'et bij jou allemaal zo voorspeodig lukt, want je bent toch nog maar net bezig met je sampler en SCSI, toch? Ik heb ook een SCSI harddisk, maar die heb ik nog nooit aan m'n sampler kunnen bevestigen; heeft ultrawide veel-pins ('k weet niet meer precies hoeveel, Érg veel).
Ik hoor wel van je.

Thread-Recycle dag

Thread-Recycle dag

Even wat thread re-animatie. Welke CD Rom-speler doet 'et goed bij een Akai S-2000? Jongens (en miesjes), graag reactie, want niks doet 'et bij mij.

Pjeut.

Pjeut

Ik werk sinds heel lang met een Plextor Ultraplex SCSI 2 speed. Ding is bijna antiek maar
nooit een probleem mee gehad. Het is alleen SCSI traag.
Mesa van Akai is sh.t en heeft nooit gewerk't. Ik heb milennium en ik vind dat ook ruk.
De oude versie van Recycle werkt perfect. Je kunt je samples heen en weer zenden, de samples
in Recycle bewerken en daar een midifiletje bij aanmaken voor in je editor (bijv. Cubase).

Sinds ik met software samplers werk gebruik ik m'n 2000 bijna niet meer.

Let er bij SCSI wel even op dat e.e.a goed getermineerd moet zijn.
D.w.z. het laatste apparaat in de SCSI keten moet je termineren, dus je moet een externe
bay kopen om daar je SCSI CDrom in te proppen. Deze CDrom geef je een andere SCSI ID
dan je 2000 en je termineert de Drivebay anders kun je het wel vergeten.

Ik heb vroeger een SCSI harddisk en CDrom in een oude PI machine gebouwd met een Adaptec
SCSI kaartje en de 2000 aan de Adaptec gehangen, ik heb nog nooit zo veel problemen gehad.

Ik heb ook nog geprobeerd om er een getermineerd station tussen te hangen, helaas...

Ik heb ook nog een tijdje gewerkt met een SCSI naar USB convertertje.
USB CDrom op je SCSI poort aansluiten van de 2000 werkt perfect maar is niet erg snel.

Wat ik al zei ik werk nu gewoon nog steeds met de Plextor en af en toe met Recycle via midi...

suc6

Ik heb een Plextor Ultraplex 40 en een Iomega Zip 100 aan mijn S3000XL (zelfde SCSI interface als de 2000 volgens mij) hangen en dat werkt perfect.

Wel had ik in het begin wat problemen met SCSI ID's e.d. maar dat bleek een kwestie te zijn van de juiste combinatie van ID's instellen op de sampler, cdrom en ZIP drive. De cd rom bleek intern verkeerd bedraad te zijn waardoor hij een ander ID nummer heeft dan de switches weergeven.

...Dat lijkt me toch niet...

...Dat lijkt me toch niet...

...Nick, hoe kan ik anders een speler aan m'n S-2000 met SCSI 1 koppelen. D'r zijn naar mijn idee geen eens kabels voor om SCSI met niet-SCSI te verbinden.

Maar goed, wat ik inmiddels te weten ben gekomen: Plextor Ultraplex is the name of the game.
Ik ga een "gezocht"-threadje maken.

Bedankt allen.

Pjeut.

Origineel geplaatst door nick nova
Is het niet gewoon zo dat je geen SCSI cd-rom speler gebruikt?

Die zijn er dus wel je hebt SCSI I naar USB I omzetters zoals ik al eereder aangaf
alleen de communicatie is niet erg snel.
Ik heb er hier nog een liggen van Belkin als ik het goed heb werkt perfect, maar
is niet snel.

Pjeut

Voordat je verder gaat zoeken kijk eerst eens of de CDRom die je nu hebt de goede
ID heeft en of ie getermineerd is. Ander kun je wel 100 drives gaan testen het moet
hieraan voldoen.

midisys

Hey, bestaat een SCSI I naar USB I omzetters, dat is geweldig! Waar kan je die dingen kopen. Ik heb al een externe USB CD-rom en het zou erg makkelijk zijn als ik deze zo aan m'n S2000 kan hangen. De Snelheid maakt met niet zo veel uit, tijd zat :)

Groeten,
Jos

Origineel geplaatst door lindros
Hey, bestaat een SCSI I naar USB I omzetters, dat is geweldig! Waar kan je die dingen kopen. Ik heb al een externe USB CD-rom en het zou erg makkelijk zijn als ik deze zo aan m'n S2000 kan hangen. De Snelheid maakt met niet zo veel uit, tijd zat :)
lijkt me sterk dat dat zo zou werken

Back