Midi Latency

Die Phase 22 kaart heeft toch ook eigen asiodrivers, lijkt me dat je die dan moet kiezen in je driverlijst.
zal wel iets van 'phase asio' heten of zoiets.
Anders toch effe een andere geluidskaart aanschaffen.

effe een nieuwe geluidskaart aanschaffen????
kerel, ik ben veertien en het geld wordt niet naar mn hoofd gegooid.
Ik betaal voor een geluidskaart, ik betaal voor een keyboard, en dan ga ik er vanuit dat het werkt!

Is er echt niemand die een oplossing kent ?

Origineel geplaatst door Br@mbo
Ik betaal voor een geluidskaart, ik betaal voor een keyboard, en dan ga ik er vanuit dat het werkt!

Daar moet je nooit zomaar vanuit gaan he..
En ik probeer je ook maar te helpen, dus een beetje respect voor de ouderen kan geen kwaad. ;)

Br@mbo rieleks, de Phase22 is prima! Hij ondersteunt ASIO dus low latency moet mogelijk zijn. Idd, dat MS-wave geneuk levert je altijd vertraging op. Met andere plug-ins moet je het gewenste resultaat krijgen. De randvoorwaarden zijn dus goed, maar er dient zich een nieuw probleem aan: geen sound.

Je vraag zal nu dan ook zijn: "Ik heb een USB-controller om een plug-in in cubase aan te sturen, maar hij geeft geen geluid. Anyone?"

Helaas werkte alles bij mij in 1x, dus moet ik je het antwoord verschuldigd blijven...

Heb je al eens gekeken in je Windows instellingen. Configuratiescherm --> Geluiden en audio-apparaten, en dan bij audio moet je de geluidskaart kiezen die je wil gebruiken. Dan moet je in je ASIO of in Cubase je primaire geluidsstuurprogramma selecteren (bij mij toch), ik weet nog dat ik in het begin ook een hoge latency had, en bij een maat ook, maar NORMAAL moet da met de ASIO-drivers direct opgelost zin.

Ik koop volgende week een nieuwe geluidskaart (M-audio) en angezien daje van roeselare zijt kun je mn oude 32-bit geluidskaart met 3 uitgangen en 2 ingangen (+surround sound & ingebouwde Yamaha XG synth) mss wel afkopen ofzo, als het echt niet lukt met je hudiige kaart. Op deze zul je alleszins geen latency hebben. Alhoewel kheb net eens die phase 22 bekeken en kpeis da je daar toch beter mee zit, alhoewel da je bij thomann voor da geld al nen m-audio Delta 44 of 66 had gekocht met 4 ins en outs ;)

bij de aankoop van mn geluidskaart ben ik goed geinformeerd door ervaren muzikanten en iemand van dit forum die er ook wel wat vanaf weet. daaraan ligt het dus niet denk ik.

Ze is hoogstens een maand oud...

ik heb eens geprobeerd ipv Phase 22 ASIO, voor ASIO Multimedia ( zat bij cubase) te kiezen. Nu werkt het prachtig, zonder hoorbare latency, met de VST instrumenten.

Nu is het probleem dat ik alleen maar vage bass-dingen die niet goed klinken als VST heb, maar dat komt wel goed!

bedankt voor de tips !

Nu werkt alles naar behoren, maar ( nu met de Phase 22 ASIO drivers ) als ik cubase opstart dan blokkeert mn winamp

geen probleem, ik sluit cubase tijdje later weer af, start winamp op... winamp kan nietmeer afspelen

ligt dat aan die ASIO drivers ?

verkeerde geluidskaart ingesteld bij je winamp config denkek (preferences) ofwel terug in je windows instellingen bij geluid...

Je zou beter een hardwareprofiel maken waar je phase 22 geluidskaart inzit, of gewoon een nieuwe partitie op je pc maken die je als dedicated muziek OS gebruikt. Ik doe het ook zo, want anders verlies je soms al 20 % CPU aan alle kut-achtergrondprogrammatjes alleen. Je hebt dan ook minst last en je hele windows staat getuned om muziek mee te maken. Je moet natuurlijk wel al veel van computers verstaan...

Nu werkt alles naar behoren, maar ( nu met de Phase 22 ASIO drivers ) als ik cubase opstart dan blokkeert mn winamp

geen probleem, ik sluit cubase tijdje later weer af, start winamp op... winamp kan nietmeer afspelen

ligt dat aan die ASIO drivers ?
tsja, je wil toch niet winamp lopen hebben als je cubeest? die programmas proberen dezelfde driver aan te spreken, en daar komen natuurlijk brokken van. sluit dus winamp af voor je cubase opstart hé.

je zegt zelf dat winamp crasht, geen wonder dat die erna niet werkt toch?

effe een nieuwe geluidskaart aanschaffen????
kerel, ik ben veertien en het geld wordt niet naar mn hoofd gegooid.

Is er echt niemand die een oplossing kent ?
en zo n reacties zijn nergens voor nodig. je merkt nog wel dat er veel kleine dingetjes kunnen misgaan met audiocards, pcs, software, midi shit, enzovoorts. zaak is dan om rustig uit te zoeken wat er misgaat, al kan dat veel moeite (bloed, zweet en tranen) kosten. qua pc config is dit een goeie starter: http://www.musicxp.net/

(trouwens, soms heb ik t gevoel dat hoe meer je weet, hoe meer dingen er zijn om je t leven zuur te maken... dus: onwetender = gelukkiger!?)

Back