beste soft/hardware om te pitchen?

musica

Trance is my middle name
Hi,

Ik vraag me af welke soft/hardware het beste is om audio-files te pitchen? In Cubase Sx 2.0 kun je al een aardig eind op weg komen met de pitch-functie, maar heeft toch zijn beperkingen. Zeker bij gesampelde basjes en synthlijntjes. Voor je het weet klinken die voor geen meter meer. Zijn er betere methoden om audio te pitchen met zo min mogelijk kwaliteitsverlies?

madshifta van uhh ik volgens mij oxigen is een leuke vst pitchshifter maar hij sloopt wel je de orginele sound maar zelfs hardware pitchshifters breken je sound in stukjes zodat het blikkerig klinkt. dus volgens mij doen ze dat allemaal en kun je dus nooit echt goeie kwalitijd verkrijgen.

Origineel geplaatst door overclocked
madshifta van uhh ik volgens mij oxigen

:kont: oxygen zijn crackers...

madshifta is van tobybear, iemand die wél iets kan

Ik had het zelfde probleem alleen met stemmen. Vroeger deed ik op de band de stemmen pitchen maar nu moest het op de moderne manier. Veel plug inns geprobeerd, elke keer toch digitale tikjes en bubbeltjes. Maar in wavelab 5 geen enkel probleem. Geen verlies. Opnames moeten natuurlijk wel van die kwaliteit zijn dat er ook bijna niets mis kan gaan. Ik heb het ook geprobeerd met bas en piano, ging heel goed. Ik was nooit zo'n wavelab fanaat, had soundforge, maar nu alleen nog maar wavelab 5, de beste aanschaf van deze maand.

Back