leuk effect met nadruk op chorus en reverb

Status
Please reply by conversation.
G

Guest

Guest
ik ben op zoek naar een goede effectprocessor, hoeft niet van alles (tegelijk) te kunnen, maar vooral graag een goede chorus en reverb, leuke delay misschien.... zoiets
en niet te duur natuurlijk!

en als je niks te koop hebt, maar wel suggesties, hoor ik dat ook graag.

Heb nog een Sony DPS-V55M staan...

Goede chorus? Boss...

SE50 koop je al voor weinig.

Ik heb zelf een SX700 en die komt dicht in de buurt, maar neigt meer naar de SE70.

hmm mpx550 of als je budget lager is een tweedehands mpx500 v2. Voor lowest-budget is de m300 erg goed.

/0

Origineel geplaatst door D-mike-E
Goede chorus? Boss...

SE50 koop je al voor weinig.

Ik heb zelf een SX700 en die komt dicht in de buurt, maar neigt meer naar de SE70.

bedoel je dat ik beter af ben met een se50 dan met een sx700? wat chorus betreft dan.

heb een phonic verbifex met super delays en reverbs voor de prijs
en een digitech studio quad v2

Origineel geplaatst door Leo
bedoel je dat ik beter af ben met een se50 dan met een sx700? wat chorus betreft dan.

Ik vind het verschil wel meevallen. De SE50 ruist ook véél erger. Daarnaast werkt de SX700 op 18bits.

Ensoniq DP4(+); geweldige delays/phazers/chorus..
reverbs zijn zeer uitgebreid dus het is handig als je hier kaas van hebt gegeten.

Origineel geplaatst door FRE2K
Ensoniq DP4(+); geweldige delays/phazers/chorus..
reverbs zijn zeer uitgebreid dus het is handig als je hier kaas van hebt gegeten.

Ik weet niet... maar uh... ik denk dat iets van € 450,- niet echt als "en niet te duur natuurlijk!" bestempeld kan worden. ;)

Verder wel een leuke bak natuurlijk!

Origineel geplaatst door Digimod
1 woord voor een bugdet Effect unit " Digitech "

Quad 4 (de laatste in de studio quad reeks) is inderdaad een leuke en betaalbare bak. Maar niet voor chorus. Ik heb de Quad 4 en de eerste Studio Quad gehad, maar de chorus klinkt op beide erg braafjes.

Origineel geplaatst door D-mike-E
Quad 4 (de laatste in de studio quad reeks) is inderdaad een leuke en betaalbare bak. Maar niet voor chorus. Ik heb de Quad 4 en de eerste Studio Quad gehad, maar de chorus klinkt op beide erg braafjes.

Heb een tijdje de Quad 4 gehad en daar zat een preset in ( superchorus ) en
die was echt vet dacht ik zo...:)

als ik jou was zou ik voor de ensoniq dp2 gaan... lekker "analogisch" vet, en daar hou jij toch van? ;-)

sony's zijn ook erg fijn (dps55, hrmp5 etc) maar klinken iets meer "brittle", fijn voor reverbs maar de chorussen worden er een beetje "te" clean door imo.

se50/70 is ook een leuke bak, reverbs zijn niet zo, maar chorus is prima... misschien niet zo "flattering" als de dp2 maar doet't lekker in de mix.

hopelijk heb je hier wat aan... enne... nog bedankt voor die adapterplug! :-)

bedankt voor alle input.
omdat ik ook zat te denken aan de mf104 delay van dob, heb ik besloten die 2 maar te combineren. ik heb de tc-e van nokey gekocht, ik hoop op mooie delays, met de mogelijkheden en kicks van de re201 en de mf104, maar niet meteen de doffe sounds en noise van de oudere bakkies. en er schijnt ook een aardige chorus in te zitten.
vooruit maar dus.

trouwens, een andere reden dat ik iets van nokey koop, is dat hij mooie spulletjes heeft en die ook nog heel goed verpakt. ik baal ervan dat er bij te koop aangeboden niet gereageerd kan worden, daarom zeg ik het hier maar.

ik heb er een tc electronics scf pedaal bijgekocht; 185 euro occasion bij feedback.
een heel mooie chorus zonder herrie. een aanrader!

Status
Please reply by conversation.
Back