ion vs nordlead 2

Zou iemand eens kunnen laten horen hoe die vocoder van de Ion kllinkt ? Ik heb wel demootjes gehoord van de Ion maar niet van de vocoder. B.v.d.

Meine liebe, ik lees hier: Nord heeft geen karakter en klinkt dun... Mag ik vragen wat u zoal rookt?

Tip: Die knopjes op dat apparaat zijn bedoeld om mee te stoeien en kunnen er iets als een geluid naar jouw smaak uit te toveren als je ze juist gebruikt. Wat effecten erbij en hij eet elke andere wannabe VA voor z'n ontbijt ;)

Geloof me: uit een Nord Lead is echt wel een bruikbare bas te halen ... en ook wel een onbruikbare die je speakers molt.

Origineel geplaatst door The Q
Tip: Die knopjes op dat apparaat zijn bedoeld om mee te stoeien en kunnen er iets als een geluid naar jouw smaak uit te toveren als je ze juist gebruikt. Wat effecten erbij en hij eet elke andere wannabe VA voor z'n ontbijt ;)

Toch blijft een NordLead 1 of 2 maar 2 oscillators houden en weinig golfvormen per oscillator.
Dat vind ik zelf een van de grootste mins aan de Nord's.

synth1 zeggen ze ook dat het een nord(achtige) kloon is. die plugin is zelfs gratis, ik vind hem niet geweldig, maarja..

Origineel geplaatst door demian
Toch blijft een NordLead 1 of 2 maar 2 oscillators houden en weinig golfvormen per oscillator.
Dat vind ik zelf een van de grootste mins aan de Nord's.

Met 2 oscìlators is het prima bassen bouwen hooor, daar heb ik echt geen 20 golfvormen voor nodig.

Met 1 oscilator (blokgolf) en het filter van de Nord kan je al mooie basisbasjes bouwen, dat heeft alles met je eigen skils te maken en niets met de "beperkingen" van een Nord hoor. Daar doen zelfs 20 oscilators en evenzoveel golfvormen niets aan af.

Origineel geplaatst door The Q
Met 2 oscìlators is het prima bassen bouwen hooor, daar heb ik echt geen 20 golfvormen voor nodig.

Met 1 oscilator (blokgolf) en het filter van de Nord kan je al mooie basisbasjes bouwen, dat heeft alles met je eigen skils te maken en niets met de "beperkingen" van een Nord hoor. Daar doen zelfs 20 oscilators en evenzoveel golfvormen niets aan af.

Je hebt gelijk dat je maar een oscilator nodig hebt om bassen te maken, wat dat betreft is de Nord zeker geschikt.

Ik dacht alleen verder, als je later toch meer wil dan basjes wil je misschien toch een modernere VA omdat je dan waarschijnlijk toch meer kan dan met een Nord.

luister hier 2 bassline's in een 2 tracks van mij gemaakt de NordRack 1
Deze baseline's heb ik ergens anders nog niet in weten na te maken.

www.smokeandnoise.com/sounds/nordbeat.mp3
www.smokeandnoise.com/sounds/erwiesto.mp3

Het filter over een baseline gebruiken is iets wat met de nord inderdaad tot zeer goede resultaten kan leiden.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Roel
dan weet ik het ook niet

ja, sorry dude dat ik het zo cru afwimpel, maar het geluid spreekt me echt niet aan zo...

Bytheway, ik hoor hier klagen over beperkingen van 2 Osc en weinig routings enzo op de NL, kan best zijn, maar over het gebruiksgemak van niet al te ingewikkeld snel je klank bij te sturen, heb ik de NL al veel voor geprezen.
Je moet dat maar eens in je Virus doen, wil 'm op dat vlak met momenten zo het raam uitgooien tijdens het samestellen. Niet voor het klankkarakter zelf, want das top!(geduld is een grote gave des heren...;) )

Nou, als simpelheid belangrijk is en daarnaast wil je in ieder geval een goede bassynth, dan zou je net zo goed voor een Juno-106 kunnen gaan. Je ziet ze weer met grote regelmaat opduiken en als extra bonus heb je dan een ECHTE analoge bak. Sneller een sound in elkaar zetten lukt bijna niet!

Een Ion kopen omdat je nog wat basgeluiden nodigt hebt is misschien wat te veel van het goede.

ik krijg goede bassen uit mijn virus en jp, maar ik heb de indruk dat ze telkens toch hun typische sound hebben. (Kan ook aan mijn programmeer(on)kunde liggen hoor!) Ik heb de ion gehoord en vond dat daar toch geluiden uitkwamen die net wat anders waren... ik verander mijn stelling: het is niet noodzakelijk enkel voor bass, het zou gewoon heel mooi meegenomen zijn! Ik heb weer eens zin in iets anders, ik heb mijn virus en jp al zoveel gehoord...
Maar tot mijn spijt zal ik van de ion moeten afstappen denk ik, want zoals ik al zei is mijn geluidskaart dood sinds gisteren...:erm:
Een juno, tja de eerste goede demo moet ik nog horen (heb hem nog nooit in het echt gehoord)

vandaag naar de musicstore in keulen geweest om daar eens wat synths te gaan vergelijken... De ion viel me beter in de smaak dan de nordlead 2X. Ik heb de Ion dus gekocht! leuk ding! Heb trouwens een mooie deal gekregen omdat de kartonnen doos van de ion beschadigd was (who cares anyway:) ) Ik heb er 799 voor betaald! :okdan:

Origineel geplaatst door dj_jochen
vandaag naar de musicstore in keulen geweest om daar eens wat synths te gaan vergelijken... De ion viel me beter in de smaak dan de nordlead 2X. Ik heb de Ion dus gekocht! leuk ding! Heb trouwens een mooie deal gekregen omdat de kartonnen doos van de ion beschadigd was (who cares anyway:) ) Ik heb er 799 voor betaald! :okdan:

Je bent gewoon synthziek. Je wilt gewoon hebben hebben hebben. Je verzint gewoon een smoes om een nieuwe te mogen kopen.

Geeft niet hoor. Join the club! :D

Origineel geplaatst door bikkel
Je bent gewoon synthziek. Je wilt gewoon hebben hebben hebben. Je verzint gewoon een smoes om een nieuwe te mogen kopen.

Geeft niet hoor. Join the club! :D

idd, welkom to tha club!

:dubbel:

Trouwens, dikke prijs voor een spiksplinternnieuw ruikende synthesemachine binnen te slepen....:W

Succes, en post ons eens een bassline'tje à là ION hè OKey? ;)

Origineel geplaatst door bikkel

Hopelijk is het niet besmettelijk...8>

:gaap:

Als je enigzins kunt programmeren krijg je uit praktisch elke synth bassen,
daar zijn het namelijk SYNTHESIZERS voor !

Als ION bezitter en ex-NordRack 2 bezitter mag ik wel zeggen dat de bassmogelijkheden van de ION wat beter zijn dan de NL2. Als je bijv. de resonance opendraait op de NL2 is je laag meteen weg. Moog achtige bassen klinken een stuk sappiger en ronder op de ION.
De NL2 is wel erg bruikbaar voor percusief-achtige basssen.

Back