• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Uniek: Electro Harmonix Sonic Boomer

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

zero1

Ouwe rot
Uniek apparaat aangeboden:

Electro Harmonix Sonic Boomer
(type nr. EH5320)

Een drum pad met ingebouwde (analoge) geluidsbron.
Hij is ook extern aan te sturen (door bv. een trigger uit een drum machine)
Gebouwd vermoedelijk begin jaren '80. Vrijwel niet gebruikt, dus in perfecte staat.
Geen gebruiks sporen.

Daar er vrijwel niets over op internet te vinden is een omschrijving uit de (bijgeleverde) manual:

"The BOOMER is an all solid state electronic drum with pitch range and resonance adjustibility which far exceed the capabilities of any acoustic instrument (...) The quality of the sound obtained is very much dependent on the amp and speakers used, especially at low PITCH settings. To properly produce the lowest bass a large powerfull bass amp, or a good amp driving sub-woofer type speakers, is needed."

Dat is geen woord overdreven: dit apparaat kan bass drums maken waarbij een TR-808 totaal verbleekt!!!
De pitch gaat (schat ik) tot zo'n 25 Hz ofzo, werkelijk ultra laag.
Dus ideaal voor Drum&Bass, dance of om je buren te pesten.

Controls:
- Sensitivity: Stelt de gevoeligheid van het drumpad in
- Pitch
- Resonance
- Hi/Low switch: switched een octaaf op/neer

Aansluitingen:
- Ext. trigger in
- 9v voeding input (Batterij is ook mogelijk)
- Output

Formaat:
18 x 14 x 7 cm

Behalve dit exemplaar verder nooit een gezien. Dus geen idee wat dit ding waard is.
Daarom begin ik maar eens bij een vraagprijs van 150 euro.
Ik heb geen haast met verkopen, dus als er meer geboden wordt: prima...
Over een maand (=half augustus) gaat ie weg voor het hoogste bod (>150) wat er dan staat.
Anders zet ik hem op eBay.

Geen ruil... Opsturen alleen nadat ik eerst het geld (+ verzendkosten) heb ontvangen.

Attachments

• eh5320 sonic boomer.jpg
    eh5320 sonic boomer.jpg
    34,4 KB · Bekeken: 64
Nog een foto van de handleiding.....

Attachments

• eh5320 manual.jpg
    eh5320 manual.jpg
    114 KB · Bekeken: 60
Op verzoek: Hierbij een MP3 van de sound. Om een idee te geven.
Het ding is aanslag-gevoelig, en ik heb de aanslagen medium hard gedaan, daardoor krijg je een mooie 'attack'.
Zachter spelen geeft minder atttack. De resonance stond voluit open, minder geeft een 'droger' geluid.
De MP3 is 160kbps-mono. Soundpuristen zullen vast nog wel verschillen met het originele AIFF bestand horen...

Behalve normalizing is er verder geen bewerking op het geluid uitgevoerd; dus geen dynamiek compressie, geen 'maximizing', geen effecten.

Link ((1.3 MB)

En niet klagen als je in het begin niets hoort op je pc speakertjes....!
Het geluid is dan gewoon te laag in frequentie om weergegeven te worden.
Maar let maar op je vu-meters, er is wel geluid!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back