Studio koeling tijdens de hete dagen

heb eingelijk ook een tijdje over een airco nagedacht
alleen wou ik hem dan van tevoren gebruiken zodat de ruimte al flink gekoeld was

wie heeft er eingelijk hiermee ervaring blijft de ruimte lang koel ? 3 tot 4 uur

ik denk dat dat tegen zal vallen want de spullen in je kamer zijn ook erg warm en zodra je de airco uit hebt dan warmen die de ruimte vrij rap weer op =(

Origineel geplaatst door Arv
ik denk dat dat tegen zal vallen want de spullen in je kamer zijn ook erg warm en zodra je de airco uit hebt dan warmen die de ruimte vrij rap weer op =(

jammer zal dan toch over gaan nadenken hoe ik in een te krappe ruimte 50 kan terugbrengen naar 20db

1200 euro voor een pro vind ik net iets te gortig

Origineel geplaatst door d.b.1
heb eingelijk ook een tijdje over een airco nagedacht
alleen wou ik hem dan van tevoren gebruiken zodat de ruimte al flink gekoeld was

wie heeft er eingelijk hiermee ervaring blijft de ruimte lang koel ? 3 tot 4 uur

Dat hangt af van hoeveel apparatuur staat er aan , heb je veel ramen ,
staat de zon daar de hele dag op , heb je een plat dak , met hoeveel
mensen zit je in de studio.
De meeste A merk airco's hebben een Auto functie, stel je hem in op
bijv 22 graden dan gaat de microprocessor de kamertemperatuur op 22 graden houden.
Meestal gaat het zo dat de temperatuur loopt op tot 25 graden dan slaat de airco
aan en koelt de ruimte af tot 22 graden en slaat weer uit.
Dan heb je ze ook nog met een inverter deze zorgt er voor dat er altijd koeling is en
houd de temperatuur ook goed vast op 22 graden.

voordat jullie met decibellen gaan smijten..

bronvermogen , geluidsdruk op 1 meter , nagalmniveau ?

weet waar je het over hebt voordat je iets kan zeggen over het geluidsniveau ten gevolge van een apparaat in een ruimte.

Origineel geplaatst door dione
daarbij komt dat de meeste kleinere aircos ( die van 400 a 600 euro ) ook nog eens een hoop herrie maken...

ik heb zelf trouwens een zogenaamde 'stille' airco....maar die maakt ook nog aardig herrie.....
maar ja,liever een berg ruis van de airco als een berg ruis in mn mengtafel.....en liever wat herrie op de achtergrond als een studio van 40 graden...

oh....en je moet vantevoren al koelen,als het al warm is in je studio,is het te laat,daar kan zo'n airco niet tegenop...

zou je 'm vantevoren laten koelen en dan uitzetten,dan is het zo weer warm,dat is geen optie...
maar ik zit dan op een zolder,met schuin (zwart) dak en een groot zolderrraam op het zuiden...

Wil je een goede koeling en een laag geluidsniveau en je zit
aan een budget van onder de 1000 euro dan wordt het moeilijk.

Verder is het belangrijk om de warmte buiten te houden dit is door als
er veel ramen zijn in je kamer deze te voorzien van Zonwering ( bijv
sreens , folie, zonnescherm .
Bij het gebruik van een airco moet sowieso alle ramen dicht anders koel
je niet alleen je kamer maar ook het balkon van de buren :D

Ook een plafonventilator in combi met een airco werkt
goed , dit zorgt voor een betere verspreiding van de koele lucht

Origineel geplaatst door Digimod
Bij het gebruik van een airco moet sowieso alle ramen dicht anders koel
je niet alleen je kamer maar ook het balkon van de buren :D
\

:dubbel:

en zo'n propellor achtige ventilator aan het plafond? dat niets? die dingen maken weinig geluid. Zeker minder als een airco... ach geef mij maar me tafelventilator van 15 euro ;)

Origineel geplaatst door Slipperman
en zo'n propellor achtige ventilator aan het plafond? dat niets? die dingen maken weinig geluid. Zeker minder als een airco... ach geef mij maar me tafelventilator van 15 euro ;)

Krijg je daar geen stijve van dan?

Hehe lawaai of niet kan me niet boeien als het zo warm is 8)
Maar dan gaat bij mij de Mobiele Airco aan !! kost wel wat maar dan heb je ook wat ! :biertje:

Maken weinig geluid ja, maar koelen naar mijn idee totaal niet. Ik vind het zelf behoorlijk irritant als er zo'n continue luchtstroom door m'n kamer waait. Ik heb zo'n mobiele airco, maar die gebruik ik alleen om 's avonds / 's nachts een koele kamer te hebben als ik slapen ga. 1,5 uur voor ik naar bed ga zet ik hem aan in mijn kamer (die bij echt heet zomer weer zo'n 34 graden is en dan staat er nog niet eens apparatuur aan) en als ik naar bed ga is het ongeveer 21 graden.

Herrie maakt hij wel en ik vind hem daarom ook niet echt geschikt om hem aan te zetten bij muziek.

Plafonventilator werkt beter dan een staande ventilator , het principe
is eenvoudige een plafonventilator zorgt ervoor dat de koelere lucht van de
bodem wordt verplaats naar boven, als het echt heel warm wordt dan kun je een
bak met ijs onder de plafonventilator plaatsen en zorgt voor een aangename
koelte maar die is natuurlijk van korte duur.

Origineel geplaatst door Digimod
Plafonventilator werkt beter dan een staande ventilator , het principe
is eenvoudige een plafonventilator zorgt ervoor dat de koelere lucht van de
bodem wordt verplaats naar boven, als het echt heel warm wordt dan kun je een
bak met ijs onder de plafonventilator plaatsen en zorgt voor een aangename
koelte maar die is natuurlijk van korte duur.

vocht in de lucht !

Misschien is het een ideetje om ijs in een zak te doen (waterdicht uiteraard) en daar met een ventilator lucht langs te laten blazen.

ja ,
ik leg wel eens wat koel-elementen rondom en bovenop de pc
(uit zo'n koelbox>koelelementen)
vorig jaar is er een cd-brander doorgefikt,was boven de 50 graden in de pc-kast

Back