Gekraak in cubase

gijs

.
Heb nu een bescheiden setupje met een aantal synths, verbonden met mijn pc via een midisport 4x4.
Omdat ik ook wat plug-ins wil draaien, heb ik de nieuwe E-mu 0404 geluidskaart gehaald.
Als ik nu in Cubase Halion of Kontakt gebruik om samples af te spelen naast mijn midisporen, begint de boel te kraken! Als het kanaal met de sampler op solo staat is het probleem er niet. Het lijkt dus wel of mijn midi-sporen invloed hebben op mijn geluidskaart, maar dit kan toch helemaal niet?

Iemand een idee wat dit kan zijn? Miss is het mijn te zwakke pc (PIII-500Mhz, 384MB)?

ja tkan wel zijn van je pc die te zwak is, ofwel je buffer van je geluidskaart te klein ofzo. ASIO drivers geinstalleerd enzo?

yup, ASIO geinstalleerd en buffer size rekening mee gehouden, maar ik vind het vooral zo raar dat mijn midikanalen invloed hebben op mijn geluidskaart. Daarom zat ik zelf aan mijn pc te denken...

ja da's wel raar, staan ze nie op 't zelfde midi kanaal ingesteld ofzo, dat cubase de midi ontvangt en afspeelt? Maar daar zal je ook wel al rekening mee gehouden hebben zeker.

Anders eb ek der geen gedacht van :)

Back