Kun je meerdere midi interfaces Connecten?

Jacov7/5

Nieuwkomer
Ik heb een vraag: ik werk met een oudere Cubase en sluit mijn geluidsmodules en samplers aan via een Midisport 4x4 midi-interface. Nu heb ik een tekort aan midi ins en outs. Is het mogelijk om een andere interface aan te sluiten op mijn Midisport 4x4, ter uitbreiding? Graag jullie advies🙏 bv door een schemaatje😉

Als je alleen meer outs nodig heb kun je op 1 out van de midi sport een midi thru box aansluiten.
Heb je echt meer io nodig zou ik gewoon een tweede usb midi interface kopen.

Het kan zeker. Even goed rekening houden met midikanaalnummers. Wanneer je op de midisport poorten 1 tot 3 gebruikt voor apparaten met midikanaalmummers 1 t/m 3, kun je poort 4 gebruiken om de volgende midiinterface aan te sluiten. Hier ga je dan verder met bv kan nummers 4 tot 7, afhankelijk van het aantal poorten van je interface. Het wordt pas lastig wanneer je meer dan 16 apparaten (of midikanalen) op deze manier wilt gebruiken. Dan zul je moeten kijken hoe je meer uitpoorten vanaf Cubase kunt activeren.

Moet het perse een thru box zijn? Of kan het ook met een midi dmsplitter?

Attachments

• IMG_3685.jpeg
    IMG_3685.jpeg
    251,5 KB · Bekeken: 95
yes lijkt er wel op.

Lijkt dat daar 2 midi thru lijnen op zitten 2x input naar 4x out

Dus als je 2 midi outs van de midi sport op de ins aansluit heb je 2x4 midi outs.

Dus 10 samen met de 2 outs die dan nog vrij zijn op de midisport.

Als je nu 4 synths op de 4 outs aansluit is het wel belangrijk elke synth op een eigen midi kanaal te zetten.

Ik heb tweemaal de MOTU MIDI Express 2 draaien (onder Windows) en dat gaat prima. Maar heel af en toe heb ik wat problemen dat FL Studio ineens de eerste module als de tweede herkent en andersom. Dan moet ik van beide modules de MIDI kanalen aanpassen in FL.

Die Soundlab is een goeie. Ik heb dezelfde van Kawai. Je kunt kiezen voor 2x midi in naar 2 x 4 out of 1 x in naar 8 out.

of 1 x in naar 8 out.
Ah ok dat had ik online nog proberen op te zoeken.
Dus het kan.

In dat geval kun je dus ook 1 out van de midisport naar de soundlab midi in sturen en daarna 8 apparaten doorkoppelen.

Midi thru is alleen geen oplossing voor midi inputs.

Back