Machinedrum O.S. 1.19 beta (bug?)

ricercar

non
volgens mij heb ik een bug gevonden in OS 1.19 beta release...

wanneer ik een MID machine gebruik en de parameters ervan wil laten aansturen door een lfo (bv: de toonhoogte van een noot door een lfo met sample-and-hold) werkt dit niet. Andere machines hebben dit probleem niet en het lijkt mij dat MID machines dit wel moeten kunnen.
Weet iemand waar ik dergelijke bugs kan rapporteren (is er hiervoor een speciaal email adres?)

Heeft iemand nog andere bugs gevonden?

enne...zijn er nog interessante dingen die eerder niet mogelijk waren maar nu wel (dankzij 1.19) ?

groeten,

Ricercar

dat van die MID machines was al bekend uit vorige versies geloof k

bug reports: support@elektron.se , maar daar kon je toch wel zelf achterkomen niet...?

check vooral de elektron yahoo group, daar worden zo n dingen de hele tijd besproken

en nieuwe features, tsja, dat lijstje uit de begeleidende tekst file hé
(heb zo n vermoeden dat ze er geen features zullen insteken zonder het te vermelden)

dat van die MID machines was al bekend uit vorige versies geloof k

..ik kwam er pas bij het testen van os 1.19 achter dat er MID machines bestonden...oeps

bug reports: support@elektron.se , maar daar kon je toch wel zelf achterkomen niet...?

..dit email adres had ik idd al. Ik heb ze daarop ook al meerdere keren gemaild. Ik vroeg me alleen af of dat er een speciaal email adres was voor beta produkten....Niet dus blijkbaar

en nieuwe features, tsja, dat lijstje uit de begeleidende tekst file hé

..ik bedoelde niet zozeer letterlijk die features, maar eerder dingen die met behulp van de nieuwste toevoegingen nu wel mogelijk zijn ...Bijvoorbeeld:
ik vond het altijd jammer dat je niet een menu had waarin je tegelijktijd de volume niveaus van meerdere tracks kon regelen; een soort mengpaneel zeg maar. Nu dat de ctrl a en ctrl b machines zijn toegevoegd is dit eenvoudig te realiseren.
Wellicht had ik om tips moeten vragen...bij deze dan :)

groeten,
Ricercar

os 1.19???

Kan ik die ook testen.???? heb ook een machinedrum:peukie:

Origineel geplaatst door ricercar
..ik kwam er pas bij het testen van os 1.19 achter dat er MID machines bestonden...oeps
ik gebruik ze de hele tijd! mn MD is de sequencer voor mn hele setup(je)

Nu dat de ctrl a en ctrl b machines zijn toegevoegd is dit eenvoudig te realiseren.
ja idd, maar heb er n probleem mee. heb t nog niet grondig echt getest, maar als ik een CRTL machine aan een bestaande pattern toevoeg, dan verspringen de parameters van de andere tracks meteen naar de startup settings van die ctrl machine. echt onhandig, want dan moet je weer elke track gaan goed zetten om je originele sounds terug te krijgen, als je je al herinnert hoe ze stonden. heb jij dat ook?

ja idd, maar heb er n probleem mee. heb t nog niet grondig echt getest, maar als ik een CRTL machine aan een bestaande pattern toevoeg, dan verspringen de parameters van de andere tracks meteen naar de startup settings van die ctrl machine. echt onhandig, want dan moet je weer elke track gaan goed zetten om je originele sounds terug te krijgen, als je je al herinnert hoe ze stonden. heb jij dat ook?

net even getest wat je bedoelt....ik vind hetzelfde probleem idd. Wel vervelend zeg. Volgens mij kun je er wel mee leren leven door een pattern te saven inclusief de ctrl machine(s). Wanneer je na voldoende tweaken een geschikte sound hebt, save je opnieuw. Zo kun je altijd terug naar waarmee je begon.
Heb je elektron al op de hoogte gesteld van dit euvel trouwens?

Origineel geplaatst door ricercar

Heb je elektron al op de hoogte gesteld van dit euvel trouwens?
nu wel:

bug
===

adding control machine to an existing pattern will change the parameters on the different targeted tracks on load, so parameters are changed before the user has done anything. it s a pain to have to correct these changes to get to the original sound again.

remarks and requests
================

control all machine: when a target parameter controlled by the ctrl-al machine reaches min/max, the amount the knob is turned further past that point is not taken into account. so when the knob is turned back evenly the other way the target parameter won't get back to the original value. like this there is no way of getting back to the original status except manualy restoring every target parameter of every track, providing that you remembered all that. it would be very unhandy playing live to and for me it annihilates the great potential of the ctrl machines.

control all machine: (related to previous) it would be cool to have a button to jump back to the parameter values stored in a pattern before usage of the ctrl all machine. those changes would be temporary and the user could easily jump back to the stored values.

in song mode (not in song edit) there is no status display of loops. it would be very very handy if there was a countdown like with repeated patterns.

accent (swing and slide too?) or not copied along with a track, nor is it duplicated when a pattern is for example prolounged from 16 to 32 steps. implementing this would be useful

track dependent accent: accent steps can now be set for every track individually, but the accent value is still global. i can live with that, but shouldn t it be track dependent too?

Back