Fantom X (fijne bak)

Skrek

Nieuwkomer
Wat een geweldige synth!!! De totaal verrassende sounds zijn met name de piano strings en blazers deze zijn totaal niet ROLAND en hebben een geweldig vet karakter. De geintergreerde groovesampler die kun je heel makkelijk koppelen aan je "pads" om zodanig live je loops te triggeren deze zijn dan helemaal temposynced. Ook de nieuwe "live"settings modus stellen je instaat om zo wel patches en performences door elkaar heen te gebruiken en je kunt er zelfs een tekst document aan koppelen.

nieuwe PR-strategie bij Roland? posten op alle belangrijkste fora? :D:D:D

nee geintje, cool als je zo tevreden bent met je synth!

Zeer mee eens. Nu al zo'n 2 maand een tevreden Fantom X gebruiker (maar dat was geloof ik al wel duidelijk ;) )

Ik heb ook een Fantom X7 besteld, en ben vol ongeduld aan het wachten tot hij binnen is !!! :)

Re: Fantom X

Origineel geplaatst door Skrek
met name de piano strings en blazers deze zijn totaal niet ROLAND
Eh? :confused:

en je kunt er zelfs een tekst document aan koppelen.
Leg eens uit? Is dit puur voor lyrics, voor bij bestaande midifiles en 'styles' mee te zingen?

't is een soort notepad die .txt bestanden kan laden en tonen. Op http://www.roland.com/demos/en/Fantom-X_IT/index.html staat bij gallery een screenshot ervan (zat in dat geval bij live-play settings).

This is free memo space. Fantom-X can load in text files (.txt) and display it in this pace. A handy reference to your song list, concert schedule, or any other information. Please see the Owner's Manual for loading procedures.

Hmm dat valt wel mee hoor. Toen ik laatst in de winkel was dan heb eens wat getokkeld op de Fantom X, en ik vond dat het scherm echt wel mooi was. Ik ging erbij alvast niet aan Windows o.i.d. denken.

Wél vond ik het scherm een beetje korrelig. Een kleurenscherm dat is nu ook weer niet nodig vind ik. En wat ik wel vervelend vond is dat Roland blijkbaar veel tijd gestoken heeft in het uiterlijk van het scherm, ik bedoel er zijn nogal wat "animaties" voorzien, wat ik volledig overbodig vind. Liever een lelijke maar dan wel duidelijke schermindeling. Wat mij betreft zijn de schermen van Akai goed, sober, duidelijk ingedeeld. Roland zou er goed aan doen om dergelijke filosofie te hanteren lijkt me.

Origineel geplaatst door Skrek
Wat een geweldige synth!!! De totaal verrassende sounds zijn met name de piano strings en blazers deze zijn totaal .

:confused:

Tis dus gewoon een keyboard....

Gewoon een keer zo'n ding kietelen. Kom je vanzelf wel achter of het wat is voor je of niet.

Origineel geplaatst door Steven V
Wél vond ik het scherm een beetje korrelig. Een kleurenscherm dat is nu ook weer niet nodig vind ik. En wat ik wel vervelend vond is dat Roland blijkbaar veel tijd gestoken heeft in het uiterlijk van het scherm, ik bedoel er zijn nogal wat "animaties" voorzien, wat ik volledig overbodig vind. Liever een lelijke maar dan wel duidelijke schermindeling. Wat mij betreft zijn de schermen van Akai goed, sober, duidelijk ingedeeld. Roland zou er goed aan doen om dergelijke filosofie te hanteren lijkt me.

Hé dat vind ik dus ook. Dan heb ik liever zo'n gewoon blauw display ofzo, maar dan wel duidelijk en zonder animaties (die je na een tijdje toch beu bent)

Maar goed, de sound zelf is natuurlijk nog het belangrijkste. ;)

O ja, een preset bak is het zeker niet want ik geloof zelfs dat je (indien je editten op het ding zelf te lastig vindt) er een software editor voor kunt downloaden.

Back