op pad en we nemen me...?

illiqual

NO=ON
Goeden dag dames heren,

Ik vroeg me af of iemand tips heeft op het gebied van microfoons om mee naar buiten te gaan en te samplen.
Ik wil namelijk met mijn md tje op pad en geluid op nemen.
Wat voor microfoon? kosten?
Had ooit in een ver diep duister verleden op de akademie gewerkt met een sennheiser staaf?!. Weet verder niet veel meer van het ding.
Als iemand tips heeft ...Gaarne.

Alvast bedankt.

Hier had ik ook wel graag wat over gelezen.

Ook tips om wat als opnamemedium te gebruiken, graag. Mijn vader heeft zo'n Olympus stemrecordertje, dat zou waarschijnlijk wel leuk zijn want dat bezorgt een leuke lo-fi klank :D

Iemand tips?

Niemand ervaring met on-the road recorden? Nooit toeristen lastig gevallen met de vraag of ze eens in het kastje kunnen zingen?

Origineel geplaatst door Steven V
Hier had ik ook wel graag wat over gelezen.

Ook tips om wat als opnamemedium te gebruiken, graag. Mijn vader heeft zo'n Olympus stemrecordertje, dat zou waarschijnlijk wel leuk zijn want dat bezorgt een leuke lo-fi klank :D

Iemand tips?

Boss DR. sample SP202, kan werken op batterijen en zit een mic. ingebouwd. Perfect voor lo-fi.

Origineel geplaatst door chrizz
Ik heb deze microfoon voor opnames "on the road" :

http://www.minidisc.org/part_Audio_Technica_AT822.html

Stereo en kun je direct aansluiten op de minidisk.

Voorbeeld van opname (Slagboomovergang net over de nederlandse grens) :

klinkt erg goed... je hoort duidelijk de trein van rechts naar links bewegen...

(Slagboomovergang net over de nederlandse grens)

Ik moet zeggen dat het niet echt geloofwaardig klinkt... Met die vogeltjes zo achteraf... En het gebonk van de trein dat is wel snel weg. Ik neem, buiten de vakantie om elke dag twee keer de trein en dat klinkt toch heel wat anders :) maar kan ook zijn dat dat komt omdat ik in België woon.

Zal wel aan uw goede microfoon en dito recorder liggen :D

Ik moet zeggen dat het niet echt geloofwaardig klinkt... Met die vogeltjes zo achteraf... En het gebonk van de trein dat is wel snel weg. Ik neem, buiten de vakantie om elke dag twee keer de trein en dat klinkt toch heel wat anders :) maar kan ook zijn dat dat komt omdat ik in België woon.

Zal wel aan uw goede microfoon en dito recorder liggen :D

Deels te maken met plaatsing van de microfoon, omdat de treinen op dat punt in het treintraject erg snel langskomen maakt de trein veel wind, de microfoon pakt deze wind ook mee en het komt op de opname dan over als een soort geruis. Daarom was ik genoodzaakt de microfoon verder weg te zetten. Het stereo effect word daardoor ook minder en het lijkt alsof de trein sneller wegtrekt. Oplossing hiervoor zijn korven om de wind tegen te houden, maar die ben ik in nederland nog niet tegengekomen.

Volgende opname is een stoomtrein die langzaam langskomt. De machinist deed me nog een plezier en net toen hij bij de microfoon kwam liet ie de trein stoom uitblazen (duidelijk hoorbaar) waardoor de hele apparatuur onder de rook kwam te zitten (niks kapot gegaan gelukkig, wel een geurtje aan de microfoon nu :D )

Attachments

• kerkrade 11-07-2004.mp3
    559,3 KB · Bekeken: 102
Oplossing hiervoor zijn korven om de wind tegen te houden, maar die ben ik in nederland nog niet tegengekomen.

Is zo'n windsok die je wel eens rond de shotgun microfoon van een geluidstechnicus ziet geen oplossing?

Volgende opname is een stoomtrein die langzaam langskomt.

Echt coole opname! Bij ons is zoiets niet meer mogelijk, stoomtreinen rijden hier niet meer.

Is zo'n windsok die je wel eens rond de shotgun microfoon van een geluidstechnicus ziet geen oplossing?

Echt coole opname! Bij ons is zoiets niet meer mogelijk, stoomtreinen rijden hier niet meer.

dan moet je beter zoeken...

"Ik heb deze microfoon voor opnames "on the road" :

http://www.minidisc.org/part_Audio_Technica_AT822.html

Stereo en kun je direct aansluiten op de minidisk.

Voorbeeld van opname (Slagboomovergang net over de nederlandse grens) :"

Das een interresante mic.
Waar heb je deze gehaald? online?
Is het de moeite waard om 2e hands een mic aan te schaffen? schrok een beetje van de prijs van het ding.
alvast dank

Origineel geplaatst door feindbild
dan moet je beter zoeken...

Enkel die groene rijd hier nog rond in België (bij mijn weten), en enkel bij 'belangrijke gelegenheden'. En als ze dan rijd, niet in mijn buurt.

Niet dat ik nu verzot ben op samples van stoomtreinen o.i.d. :z

in eeklo rijd er op de zondag nog eentje bij ons. :D

Das een interresante mic.
Waar heb je deze gehaald? online?
Is het de moeite waard om 2e hands een mic aan te schaffen? schrok een beetje van de prijs van het ding.
alvast dank

Ik heb m hier besteld: http://www.musik-service.de , nu op dit moment niet meer verkrijgbaar zie ik.

een link naar het produkt buiten ebay om

microphone.jpg

Back