[sysex] sysex bestanden laden in cubase?

bob303vs909

Ach und Weh
Ok, we hebben het al een keer gehad, maar de oplossing is toen uitgebleven....dus komt ie hier nog een keer:

Voor mijn tg33 en k1m heb ik inmiddels heel wat sysex bestanden met geluid verzameld, die hopelijk spannender zijn de de geluiden die in die bakkies zitten....maar ik krijg ze er verdomme niet in...tenminste niet via cubase....

Wie o wie weet hier een oplossing voor? Kant het eigenlijk wel met Cubase? Weet iemand toevallig een ander programma voor de mac?

help :halleluja

leuk smilies trouwens...

Ja, het kan met cubase. Het ligt niet aan jou, het is echt verdomde lastig kan ik je zeggen.

ik zal kijken of het in dit venster past,

eerst moet je de studiomodule erbij pakken. Die zit bij "modules" rechts bovenin de balk. dat doe je door hem te activeren. als dat gebeurd is activeer je de sysex module, ook bij "modules".

dan zie je als het goed is de studio module en de sysex module staan als op modules klikt.

Nu maak je een leeg midispoor aan op het kanaal waarmee je die synth aanstuurt. je selecteerd het event en gaat naar "edit" hier kies je de list editor. (het word steeds gekker) in de list editor moet je eerst kiezen wat voor soort nootjes je in gaat tekenen . je kiest "sysex" uiteraard.

Nu teken je 1 nootje in en open je de sysex module vanuit "module" rechts bovenin de balk.

in dat sysex venster (niet de list editor) zeg je import.
kies het sysex bestand wat je gedownload hebt en
je ziet allemaal wartaal verschijnen in het venster.
nu zeg je "send" als ik me niet vergis en je synth zou moeten reageren. zorg dat de synth open staat voor sysex.

succes!! :)

Let er op dat in de midi-filters van Koebeest de 'sysex' NIET is aangevinkt.

Heb gisteren het OS van me Supernova geupdate en dat wilde niet zo lekker omdat sysex gefilterd werd :/

Back