Defecte volume fader alpha juno

RezonatoR

Ik hang wat rond..
Ik heb een probleem met mijn alpha juno.... door jarenlang gebruik op vol volume is de volume fader van mn aplha volgestroomt met stof en shit en doet ie t alleen nog maar op vol volume. Als ik de fader iets omlaag zet hoor ik geen geluid meer. Ik zal m eens schoonmaken vandaag of morgen. Ik hoop dat dit net zo makkelijk te doen is als met een 106 zoals Andete zegt. Ik heb eerder geprobeert de alpha open te krijgen maar dat lukte niet helemaal. Kun je wel zeggen schroefjes los en open die bak maar zo werkte t bij mij niet. Weet iemand hoe je een alpha open maakt?

Ik heb in de tijd dat ik nog voor mijn beroep synths repareerde heel wat alpha´s open gemaakt. Ik kan me niet herinneren dat dat erg lastig was. Volgens mij toch gewoon alle schroefjes eruit en kijken hoe de constructie in elkaar zit.

Wat je ook kunt proberen is om met behulp van DUST OFF, dat is een spuitbusje met lucht en in vrijwel elke electronica zaak te verkrijgen de schuifpot schoon te blazen, dan hoef je de alpha niet open te maken.

Maak beslist GEEN gebruik van contact spray!! Dat is een ramp voor alps-schuifpotmeters. Het vreet namelijk de koolstoflaag in de schuifpot weg. Ik heb wel eens een Jupiter-8 gezien die op deze manier behandeld is, en dat is echt een ramp. Eeuwig zonde.=(

Back