[SOUND DESIGN] Dierlijke brulgeluiden

als je een crash geluid traaaag afspeelt krijg je al iets wat enigzins op monster gebrul lijkt

in Lustmord - Heresy zitten ook wel leuke demonen geluiden
niet voor tere zieltjes ;)

Attachments

• heresy.mp3
    895,5 KB · Bekeken: 88
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Bahamut
als je een crash geluid traaaag afspeelt krijg je al iets wat enigzins op monster gebrul lijkt

in Lustmord - Heresy zitten ook wel leuke demonen geluiden
niet voor tere zieltjes ;)
HEFTIG!:mexico:

Ik heb voor een 3d animatie filmpje (de 3D machine) van sounddesign voorzien waar een reuze gorilla/kingkong achtige situatie zat. daarbij heb ik, net als Gary andere grote beestengeluiden gebruikt zoals Paarden, varken en orca, gepitched,gedubbeld en gefiltered en door een DBX Subharmonic Synth (een Synth die subfreqs bij je signaal maakt). Dit is wel een heeeel beknopt samenvatting van hoe het ging maar toch..

Met resynthese kom je ook een heel end. Eerst de sample bewerken met bijvoorbeeld SoundForge en daarna door een resynthese VST heen gooien zoals:

- Virsyn Cube & Poseidon
- DiscoDSP Vertigo
- CamelAudio Cameleon 5000 & Alchemy
- WhiteNoiseAudio Doppelmangler & Additive Synth 1.3

Verder zijn er nog een aantal andere aparte digitale synthese vst's waar je samples van dierengeluiden als bron kunt gebruiken.
En het resultaat daarvan gooi je dan weer door een analoge filter... Je kan ook nog voor of na de resynthese allerlei rare digitale effecten erop los laten. Of nadat het van je outboard gear terug komt natuurlijk...

Dan zijn er uiteraard nog de modulars. Het resultaat daarvan kun je ook weer fijn bewerken met de bovenstaande methode.

Laatst gewijzigd:
Wat ik altijd begrepen heb:
De T-rex bestaat uit: walvis gat blazen (wanneer de T-rex uit zijn neusgaten blaast)
Het schreeuwen wat ie doet is een baby olifantje. En het grommen een leeuw.
Daar een bult aan FX en technieken overheen en je krijgt zoiets dergelijks.

Oh oops ik had een feedback loop naar de andere dyno thread gemaakt.

Geen monster, maar wel gemaakt met resynthese. Brongeluid kwam van de Eminent 310U en dat is wel een monster xD

Attachments

• Alien seabird.mp3
    332,6 KB · Bekeken: 81
Back