djmarionesta
Ingeburgerd
hallo allen! weet niet waar ik met deze vraag naar toe moet dus hier maar.
ik heb mijn mpc2000xl aan mijn pc hangen waar ik cubaseSX op draai.
ik heb een sample van vinyl opgenomen (gewoon een bassdrum).
weet wel dat ik hem in cubase kan opnemen dmv een audiospoor.
maar ik dacht ook als ik mijn mpc als midi op mijn geluidskaart aansluit(motu282) kan ik de sample als midi opnemen op een midi kanaal in cubaseSX.
maar niet dus, 't blijft audio schijnt terwijl ik dacht, een pad op de mpc is toch ook gewoon een midi commando bv c37 ofzo net als een toets op een midi keyboard ook al is het een audio opname.
ik wil dit i.v.m quantizen in cubase zodat wat ik live inspeel ik in de key editor kan verschuiven.
net als je een mpd 16 gebruikt.
de muziek die ik wil maken is deephouse dus tijdgerelateerd.
waarom kan de mpc zelf wel een bassdrum quantizen ook al is het een audio(wav)bestand.
wie heeft er ook een mpc2000xl aan cubase SX gehooked en hoe gebruik je het(ik heb de 8 outs en ik begrijp wel hoe je werkt met de audiosporen)
vr. groet mario
ik heb mijn mpc2000xl aan mijn pc hangen waar ik cubaseSX op draai.
ik heb een sample van vinyl opgenomen (gewoon een bassdrum).
weet wel dat ik hem in cubase kan opnemen dmv een audiospoor.
maar ik dacht ook als ik mijn mpc als midi op mijn geluidskaart aansluit(motu282) kan ik de sample als midi opnemen op een midi kanaal in cubaseSX.
maar niet dus, 't blijft audio schijnt terwijl ik dacht, een pad op de mpc is toch ook gewoon een midi commando bv c37 ofzo net als een toets op een midi keyboard ook al is het een audio opname.
ik wil dit i.v.m quantizen in cubase zodat wat ik live inspeel ik in de key editor kan verschuiven.
net als je een mpd 16 gebruikt.
de muziek die ik wil maken is deephouse dus tijdgerelateerd.
waarom kan de mpc zelf wel een bassdrum quantizen ook al is het een audio(wav)bestand.
wie heeft er ook een mpc2000xl aan cubase SX gehooked en hoe gebruik je het(ik heb de 8 outs en ik begrijp wel hoe je werkt met de audiosporen)
vr. groet mario