welk midikeyboard?

Maks

Gromit the Evil Operator
hoi
ik heb nu een edirol pc300, maar zou mss wel iets willen met wat extra controllers...
wie heeft waar een goede ervaring mee, en wie met wat een slechte?
share!
ik dacht dikwijls aan iets als de evolution mk249c of mk449c of m-audio radium ofzo

groetjes:doei:

De Evolution midikeyboards zijn op zich wel ok, en erg cheap, maar als je extreem veel de controlknobs gebruikt worden ze gaar een gaan ze op den duur kuren vertonen als het random laten verspingen van controllerdata bij het draaien aan de knop. Ik denk dus dat de geleidende laag binnen in de pots snel slijt. Het klavier is niet echt optimaal en voelt wat goedkoop aan. Een maatje van me heeft zo ding en na een half jaar was ie al verrot...

De Edirols heb ik geen ervaring mee, maar een Novation Remote25 zou een goede keus zijn, denk ik.

maar er is natuurlijk een ruime keus aan midikeyboards de laatse tijd erbij gekomen.

mja mijn pc300 is opzich wel ehel flex, zoals jullie hollanders dat wel eens zeggen geloofik:)
ik heb een yamaha 01X waarmee ik opzich de faders en knobs vn een softsynth mee zou kunnen controllen bvb, maar als ik een key met extra controllers had, had ik alles in 1 toestel...
mja, in hoeverre is het nodig, en nu heb ik 2 toestellen van super kwaliteit...
ben er nog niet uit...
zeg me gerust wat jij zou doen:P

Als je tevreden bent met je keyboards kun je overwegen een extra MIDI controler aan te schaffen zoals de Evolution UC 33e of de Behringers BCR 2000 of de BCF 2000. Dan heb je knoppen genoeg :okdan:

Willem

heb je die nieuwe m-audio al gezien? Als je veel knoppen wil...

Ik heb zelf een edirol pcr-30 en kben er zeer tevreden over, alhoewel 8 draaiknoppen niet echt genoeg zijn en ik weet nog niet precies hoe ik de drukknoppen moet instellen

Kheb zelf momenteel de Novation Remote 25 voor erbij, erg overzichtelijk programmeerbaar. En veeel functies qua parameters e.d.

Origineel geplaatst door D-strukt
heb je die nieuwe m-audio al gezien? Als je veel knoppen wil...

Ik heb zelf een edirol pcr-30 en kben er zeer tevreden over, alhoewel 8 draaiknoppen niet echt genoeg zijn en ik weet nog niet precies hoe ik de drukknoppen moet instellen

ja, die nieuwe m-audio vond ik wel cool
het zit wel zo dat ik nu een yamaha O1X heb, waardoor het eigenlijk stom is die te kopen, denk ik zo...

ben er nog niet uit of ik nu portable wil zijn, en een mk425 ofzo kopen, of iets uitgebreider wil klavieren, met bvb een mk449, of zelfs iets met gewogen toetsen...

strikt genomen kan ik het ook bij de pc300 houden, in combie met de O1X voor 'parameter-controlling'. hoewel dat dit natuurlijk ook niet zo heel handig werkt

ik zeg het: shoot die oplossingen:p

sorry, ben een moeilijk en raar persoon:kont: :confused: :biertje:

Back