thread voor alle circuit benders

heeft iemand ervaring met het benden van een casio vl-1 / vl-tone? ik heb twee van deze prachtbakjes liggen waarvan er 1 in een wat manke staat is. wil deze graag benden maar op internet kom ik steeds tegen dat ie niet echt te benden is... ok gieskes heeft zijn trigger-mod en er zijn wat plaatjes van dikke vl-1's die onderdeel zijn geworden van een modular maar is het ook mogelijk de vl-1 zo te benden/modden dat er ook wat extra's uit te halen valt????

met de vl-tone heb ik geen ervaring, maar in principe is met al die dingen wel wat te doen.
kijk eens wat hij doet als je de voedingsspannig verlaagd?
casio's willen dan nog wel eens leuke geluiden gaan maken.
clock freq regelbaar maken?
en een hele smerige,,, outputsignaal voorzichtig bij de clock in ( bij het cristal)
mengen.( 10 PF c'tje in serie met een 1 megpot om te beginnen,...)
wel oppassen, ze zijn zo stuk.
groeten,
jeroen

http://gieskes.nl/circuitbending/?file=casio_vl_tone
http://synthwise.com/feeds/analogue/s-cat-competition-casio-vl-1
http://www.unhacker.com/maximumcheesecore.html
http://www.retrosound.de/vl-1.html

zoals in de tweede link te zien is zijn er wel degelijk bends in te vinden, alleen jammer dat dit bends zijn in de breedste zin van het woord... chaos. ik heb de good old classic sk-1 gebend en bestel hiervoor binnenkort de midi-kit van highlyliquid. maar dat ding is vele malen beter te benden; makkelijkere lay-out en meer bendpunten. waar ik van droom is dat ik de adsr kan aansturen of een of ander lo-fi filter eruit kan halen. dan word zo'n vl-1 helemaal te gek. probeer namelijk maar eens de vl-tone vst.

ik heb ook wel eens geprobeerd een vl tone te benden, maar ik kreeg er niet veel uit helaas, kan ook aan mij liggen natuurlijk..
er was erg weinig ruimte binnenin voor mods bovendien.
doe mij maar ouwe pcm en fm keybordjes :okdan:
momenteel heb ik een zoom mrt-3 drumcomputertje openliggen,
er komen wel veelbelovende geluidjes uit tot nu toe. lekker vreemd :P

ik heb nog ergens een oud farfisa keyboard openliggen voor een zeer grondige bend, maar momenteel wordt al mijn tijd opgeslokt door andere zaken ( diy modulair, schema's komen eraan, maar ik moet eerst wat andere klussen afronden)
alle dingen die ik voorgaand gebend heb liggen nu bij iemand die ze waarschijnlijk in een project gaat gebruiken.

pict0013.jpg

pict0014.jpg

pict0015.jpg

pict0012.jpg

als ik weer tijd heb dan ga ik weer iets leuks benden, met verslag.
groeten,
jeroen

hey lache.. 3 van de 4 hierboven heb ik ook onderhanden gehad...
dat maffe drumdoosje op het onderste plaatje had ik nog een trigger uit
gang opgemaakt zodat ie als master klok kon dienen haha
maar allang weggegeven.
die ene met dat handvat had ik de laagste pitch ooit uitgehaald. je kon de
hertzen tellen...
veel meer dan een pitch control haal je meestal ook niet uit die blop chip dingen...

Dan nog een vraagje.....ik ga op die yamaha ook een midikit(eentje van Highly Liquid)

http://highlyliquid.com/kits/umr/

inbouwen maar luisterd ie dan ook naar de midiclock? m.a.w. kan ik dan het basschord synchroon laten lopen in een live setup? Dat zou echt te vet zijn nl.

hee Dender, heb je dat uiteindelijk nog uitgevoerd ? ben wel benieuwd of dat goed werkt..

klinkt in ieder geval erg gezellig.
aan het begin lijkt het wel een auto composer on speed.
:mega:

idd sounds zijn cool.. squarewave met analoge envelopes

had deze weggeven, maar heb hem nu terug omdat ik niet meer weet hoe ik die auto composer/arp voor elkaar gekregen heb.
Dit type keyboard is een variant op de Hing Hon EK001 (zie tablehooters site)

heb zo al een 5tal soortgelijke keyboards liggen (sinds dit weekend nog 1tje extra), grootse plannen ermee..
begin veel meer te neigen naar het functioneel modden ipv benden.. staan paar bends op youtube maar die spreken me niet zo aan..
De drumsounds zijn super, kan ik al triggeren en apparte outs voor steken. Atari Pokey style

Ben aan het kijken om hem extern te syncen, of meerdere keyboard aan elkaar te syncen.

ff vraagje,
Ik ben al een tijdje vollenbak aan het circuit benden.
Ik heb jammer genoeg nog geen SK1/sk5 onder handen kunnen nemen.=(
Maar ik vroeg mij af: Als je een SK1 bent, dan bent je toch de geluidschip, en niet de sample chip? Allee, ik weet het niet :D

Mrja,
Goeie tips voor beginners:

www.casperelectronics.com :halleluja

Peter Edwards is echt een van mijn grote voorbeelden! Ik heb van de zijn pagina "Finnished pieces" echt enorm veel geleerd door gwn al naar de foto'tjes te kijken en de tekstjes te lezen.
Er staat ook een heel uitgebreid schema van hoe je de SK1 of Speak and X kan benden.:mega:

www.getlofi.com
is ook heel leuk. Wordt constant opgedate. Komen ook veel filmpjes en foto's. op.

Veel succes! :okdan:

heeft er hier iemand al ervaring met het inbouwen van midi out ?

Ik heb hier een PSS-130 (Yamaha PortaSound). Klinkt voor geen meter, maar als ultraportable midi controller zie ik em nog wel zitten.
Highly Liquid lijkt zich voornamelijk met midi in bezig te houden + ik vind hun mods tamelijk duur.
Ik zou het eenvoudiger en goedkoper willen.

Andere PortaSound bends hoor ik natuurlijk ook graag ! :biertje:

ik heb dit idee ook in een andere thread gepost maar hij komt denk ik hier ook van toepassing:
http://www.sparkfun.com/datasheets/LCD/HOW DOES IT WORK.pdf
kost maar 8,-e!
als er nou een touchscreen bestaat dat volledig analoog werkt en zonder de genoemde controller werkt dan kan ie in elk app worden toegepast:) mooi plaatje eronder en freaken.
ik dacht dat t ook met de 4pins screens kan maar kom er nog niet helemaal uit... iemand een idee?

heeft er hier iemand al ervaring met het inbouwen van midi out ?

Ik heb hier een PSS-130 (Yamaha PortaSound). Klinkt voor geen meter, maar als ultraportable midi controller zie ik em nog wel zitten.
Highly Liquid lijkt zich voornamelijk met midi in bezig te houden + ik vind hun mods tamelijk duur.
Ik zou het eenvoudiger en goedkoper willen.

Andere PortaSound bends hoor ik natuurlijk ook graag ! :biertje:

midi uit wordt lastig, zeker als je aanslaggevoelig wilt.. beter een los controllertje kopen..
hier staat veel info over de pss serie : http://www.circuitbenders.co.uk/forum/index.php/topic,99.0.html
pss130 heb ik geen ervaring mee, maar de datacut mod kan je vast wel doen
of de voltage drop crash..
heb op m'n pss140 toen een patchbay gemaakt van de datalijnen,
kan ik ook aanbevelen als je van weird houd tenminste
succes !:L

midi uit wordt lastig, zeker als je aanslaggevoelig wilt..
Wil ik niet. Gewoon basic "druk op een toets en stuur een midi noot uit".
Ik dacht anders een computer toetsenbord mee te benden, zodat de keys van de Yamaha lettertekens uitstuurt. Softwarematig zou ik die lettertekens kunnen mappen naar midi.
Dan heb ik een cheapass midi controller voor mijn cheapass vst's. :W

pss130 heb ik geen ervaring mee, maar de datacut mod kan je vast wel doen
Helaas, in tegenstelling tot de pss140 is de pss130 geen FM.
De pss130 ziet er mij het meest eenvoudige keyboard uit de reeks uit. Ik tref het weer. :P

Weet iemand of dr Boss Dr-202 te benden is ?
Ik gebruik m nooit en heb nog nooit gebend :okdan:
Misschien moet ik op goed geluk wat verbindingen maken.

Dan heb ik een cheapass midi controller voor mijn cheapass vst's. :W

:P

leer een avr of pic controller programmeren.
dan heb je met een uurtje programmeren en 2 knaken voor de HW wat je vraagt.
:koffie:

Back