Vocoder?

EquiRox

zwart lid
ik denk dat mijn muziek hier en daar wel een vocoder kan gebruiken. ik ben daarom op zoek naar een hardware (!) vocoder. maar omdat ik met meerdere liedjes tegelijk bezig ben wil ik wel dat er een geheugen en midi op zit. ik heb hier en daar wat rond geneusd, maar ik kan moeilijk kiezen.
opzich lijkt me de micor-modular van clavia heel leuk, maar die worden voor rond de 300euri aangeboden. ik wil zeker niet meer als 200euri uitgeven.

heeft iemand tips en/of ideetjes?

E-R OUT

MAM VF-11? Even op de site van Terratec kijken, MAM is nu SINE als het goed is.

Aan de andere kant krijg je met de Micromodular zo veel meer.. doorsparen is echt de moeite waard :).

Een redsound darkstar met vocoder rommetje dr in.
Als je de darkstar XP2 kunt vinden kan je zowel de synth als de vocoder rom er in zetten en middels een knop op de voorkant kiezen of je de darkstar als synth of als vocoder wilt gebruiken.

-C-

300 vind ik tegenwoordig wel erg veel voor een micro modular.
225 a 250 zou een goeie prijs moeten zijn (in mijn ogen dan ;))

-C-

Re: Vocoder?

Origineel geplaatst door EquiRox
opzich lijkt me de micor-modular van clavia heel leuk, maar die worden voor rond de 300euri aangeboden. ik wil zeker niet meer als 200euri uitgeven.

In sommige winkels zal hij nog in voorraad zijn en daar zal een MM 300,00 € kosten.

Tweedehands zie ik ze toch regelmatig vanaf 200,00 €.

Er zijn natuurlijk vintagevocoders die gewoon "je van het" zijn maar dat is dan ook te merken aan de prijs. Een Micromodular is echt een zwitsers zakmes dat z'n geld dubbel en dik waard is. Qua prijs/mogelijkheden is er volgens mij geen enkele vocoder die zich hiermee kan meten.

- d'er zitten 100 geheugenplaatsen op
- uiteraard MIDI-aansluitingen
- realtime knoppen
- ontwerp met software, speel het af met de hardware (computer niet vereist)
- supercompact

eigenlijk valt er niets negatiefs te zeggen over de MM.

Attachments

• metavox_large.jpg
    metavox_large.jpg
    13,4 KB · Bekeken: 90
Mezelf even bijsturen want op die ModFX-bakjes zit GEEN MIDI. Maar daarom toch niet minder interessant?

Origineel geplaatst door Hover
Mezelf even bijsturen want op die ModFX-bakjes zit GEEN MIDI. Maar daarom toch niet minder interessant?

op zich zien dat bakje er leuk uit, maar ik wil graag kunnen syncen naar de midi-clock, en ik wil er een program change naar kunnen sturen zodat ik alle instelingen weer goed heb. vandaar midi.

de micromodular lijkt ook heel gaaf ja. is het niet ontzettend moeilijk om zo'n ding te programmeren? ik heb soms al wat moeite met mijn k2000, maar dit lijkt me helemaal een ramp. wel heel stoer dat je het drager signaal intern kunt doen en de mogelijkheden lijken (schier-)oneindig.

Tweedehands zie ik ze toch regelmatig vanaf 200,00 €.

ik zie ze alleen voor minimaal 250euri. iemand een tip?
misschien dat ik hiervoor toch iets meer als 200euri uit wil geven: het lijkt ook wel een toffe synth. dan maar een keer minder tanken deze maand. (iemand een modular keys ruilen tegen een Rack2X? :D )

E-R OUT

Origineel geplaatst door EquiRox
de micromodular lijkt ook heel gaaf ja. is het niet ontzettend moeilijk om zo'n ding te programmeren? ik heb soms al wat moeite met mijn k2000, maar dit lijkt me helemaal een ramp. wel heel stoer dat je het drager signaal intern kunt doen en de mogelijkheden lijken (schier-)oneindig.

Een Micromodular is helemaal niet moeilijk in gebruik. Vaak denkt men dat een modular een moeilijk ding is terwijl dat juist niet zo is. Wel kan je er erg complexe geluiden mee bouwen die op andere synths niet of nauwelijks te maken zijn.

Het grote voordeel is juist dat je de ganse patch kan zien dankzij de duidelijke editor. Trouwens, aan 'presets' geen gebrek gezien de uitgebreide bestanden die je kan downloaden

Iemand die een K2000 'durft' te gebruiken moet ook met een Micromodular aan de slag kunnen ;)

Origineel geplaatst door Hover
Iemand die een K2000 'durft' te gebruiken moet ook met een Micromodular aan de slag kunnen ;)

lefgozerd ik he! :kroon: (op sokken ja!)

bedankt voor je opbeurende kritiek. :)

op marktplaats en zo staan verschillende modulars (rack, keys, micro), maar een keys is te krijgen voor 700-750euri, terwijl een micro vaak richting 250-300euri gaat. staat dit nog wel in verhouding?

E-R OUT

Origineel geplaatst door C738
Een redsound darkstar met vocoder rommetje dr in.
Als je de darkstar XP2 kunt vinden kan je zowel de synth als de vocoder rom er in zetten en middels een knop op de voorkant kiezen of je de darkstar als synth of als vocoder wilt gebruiken.

De Darkstar is bij de Music Store Koeln te koop voor 149 euro's, lijkt me een mooi prijsje.
http://www.musicstorekoeln.de/englisch/shop/produktinfo.asp?info=SYN0001958-000

Back