Kurzweil K250 RMX , Groot en Zwaar in geluid en gewicht..

Digimod

Really cool stuff
Na daar is hij dan de Kurzweil K250 RMX dit is de Module van de K250.
Het is echt een zware bak je hebt twee man nodig om hem in een rack te plaatsen.

Meer info komt eraan..

Attachments

• kurz1.jpg
    kurz1.jpg
    57,8 KB · Bekeken: 103
Re: Kurzweil K250 RMX , Groot en Zwaar in geluid en gewicht..

Origineel geplaatst door Digimod
Na daar is hij dan de Kurzweil K250 RMX dit is de Module van de K250.
Het is echt een zware bak je hebt twee man nodig om hem in een rack te plaatsen.

Mijn eerste stappen als IT'er was als mainframe operator (zo'n IBM OS/390 ding), waarvan 1 harde schijf maar liefst 60 kilo woog 8D da's wat anders dan die huidige gigadrives van 2,5 inch :D Toen was een RAID nog niet populair, een SLED daarentegen ...

Ach, vroeger kreeg je tenminste nog 'zware' spullen voor je geld.

Zeer gebruiksvriendelijk voor als je iets wilt vervangen , 4 boutjes
los draaien en de K250 RMX komt uit zijn kast...

Attachments

• kurz4.jpg
    kurz4.jpg
    65,2 KB · Bekeken: 88
Is het niet toevallig de zwarte doos van de Kursk ofzo....teringharrie wat een ding! Tijdens de koude oorlog maakte ze tenminste dingen die een drievoudige nucleaire oorlog konden weerstaan!

De kast waar de Kurzweil RMX in zit, de K250 RMX staat op rails zodat je
hem makkelijk kun openen als hij in een rack wordt geplaatst.

Attachments

• kuz5.jpg
    kuz5.jpg
    70,2 KB · Bekeken: 80
Ruim 3 etages jaren 80 elektronica...

Attachments

• kurz6.jpg
    kurz6.jpg
    39,3 KB · Bekeken: 81
Ik meen me te herinneren eens een artikel in de SOS over dit ding gelezen te hebben (rubriek "retrozone"). Volgens mij was de auteur er heel lovend over. Inderdaad een bakbeest (de keyboardversie is uiteraard ook niet te lichten) maar de sound schijnt echt heel erg okee te zijn - zelfs naar huidige begrippen!

Wat moet dit zo'n beetje kosten nu, is dat ook bekend?

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ik meen me te herinneren eens een artikel in de SOS over dit ding gelezen te hebben (rubriek "retrozone"). Volgens mij was de auteur er heel lovend over. Inderdaad een bakbeest (de keyboardversie is uiteraard ook niet te lichten) maar de sound schijnt echt heel erg okee te zijn - zelfs naar huidige begrippen!

Wat moet dit zo'n beetje kosten nu, is dat ook bekend?

http://www.soundonsound.com/sos/feb99/articles/kurzweilk250.668.htm

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=13223&highlight=Black+Beauty

Klop de Slo Solo Cello preset wordt nog steeds gebruikt en dit naar ruim 20 jaar..

het is echt letterlijk en figuurlijk qua sound een beest, kijk maar eens wie een kurzweil gebruiken, de techno goden uit de vs iig! Meen Jeff Mills, had of heeft er nog een, Robert Hood etc.

Hoe gaat het met je toesten K250? Is daar nog iets van te maken?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Hoe gaat het met je toesten K250? Is daar nog iets van te maken?

Staat al ruim twee weken bij Service Connection maar nog niets vernomen.

Back