Origineel geplaatst door OnAcid
http://www.acid.nl/scans/mmtr909.jpg
Jammer dat het nauwelijks te lezen is... Wel bizar, zo'n recentie
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Toon
De klank van de meeste TR-reeksen van Roland staat nog altijd als een huis. Als je echt de 909 BD wil moet je gewoon zo'n ding kopen (of de clone van trevor). Zelfs Jomox klinkt bijlange na niet zoals een 909, laat staan dat een Machinedrum BD/SD ... nog maar in de buurt kan komen.
Het is een collectorsitem vanwege z'n klank, niet omdat het gewoon oud/bekend is.
Origineel geplaatst door Frer!k
Jammer dat het nauwelijks te lezen is... Wel bizar, zo'n recentie

Origineel geplaatst door mc_kwok
Wil ik wel per se die 909 BD sound of wil ik wel dat mijn nieuwe drumcompu klinkt als een 909? 't Is natuurlijk makkelijk om te stellen dat de TR909 de beste is omdat andere apparatuur niet goed genoeg die klank "emuleert", maar waarom zou je uberhaubt ervanuit gaan dat de base drum van de 909 nu de standaard is voor alle BD's. Het klinkt lekker, mee eens. Maar andere drumcompu's klinken weer goed op hun manier.

Dat komt waarschijnlijk doordat Internet Explorer je plaatje verkleint naar je resolutie van je beeldscherm. Als je je muis ff op het plaatje houdt krijg je een vierkant icoon waar je ff op moet klikken. Voila.![]()
Not!
daarom verkochten ze juist niet.![]()
Wil ik wel per se die 909 BD sound of wil ik wel dat mijn nieuwe drumcompu klinkt als een 909? 't Is natuurlijk makkelijk om te stellen dat de TR909 de beste is omdat andere apparatuur niet goed genoeg die klank "emuleert", maar waarom zou je uberhaubt ervanuit gaan dat de base drum van de 909 nu de standaard is voor alle BD's. Het klinkt lekker, mee eens. Maar andere drumcompu's klinken weer goed op hun manier.

beetje ongenuanceerd hé. er zijn toch ontelbaar veel synths die meer dan 800€ kosten, maar daar piept niemand over. waarom zou je dat dan niet aan een drummer kunnen uitgeven? wat wel zinvol is is prijs vs mogelijkheden/sound vergelijken. en daar is de 909 een speciaal geval, want hij heeft al bij al een beperkte sound, maar wel een hele goeie en bekende. dus ja, sommigen hebben het ervoor over, anderen helemaal niet.Origineel geplaatst door BelgianGuru
maar ik vind €800 voor een drumpcomputer echt wel veel te veel geld.

op wat is dit een antwoord? over welke bak heb je t?Origineel geplaatst door BelgianGuru
Oh ik wist niet dat er sequencer en stuff in zat ? Ik d8 gewoon een synth, maar om he percussie en bassdrums enz.. volledig van 0 te maken ? Maar zelfs dat is het geval niet (gewoon samples ?_?). dan kan ik me toch evengoed een 909 sample CD aanschaffen, want een sequencer/sampler heb'k al liggen ? Of sla ik er nu helemaal naast ?![]()

Origineel geplaatst door BelgianGuru
Of sla ik er nu helemaal naast ?![]()
Origineel geplaatst door Kevin
Om heel eerlijk te zijn hoor ik toch liever een vette synthkick dan een 909 kick maar goed is weer een kwestie van smaak natuurlijk..