Tr-909

Origineel geplaatst door Catscan
synthkick?
Een 909bd is ook een synth toch.....net als de snare tom rimshot en clap.....er zitten gewoon 5 synth's in de tr909......
Elk geluid is opgebouwd net als een synth.....je moet de tr909 zien als een preset bak van een synth:)

Is de rimshot niet gewoon een sample net als de hihats??

Origineel geplaatst door The Unholy
Is de rimshot niet gewoon een sample net als de hihats??

Nee, de 909 rimshot is geen sample!

bassdrum/snare/tom's/rimshot/clap zijn synthesizer sounds
hi-hat/crash/ride zijn sample sounds

tenminste... dat staat op www.tr909.org

Sja, ik zit ook nog steeds te overwegen om een keer een 909 aan te schaffen als de cashflow het toe laat. Doe het momenteel met samples (battery of reason).

Origineel geplaatst door Cisco
bassdrum/snare/tom's/rimshot/clap zijn synthesizer sounds
hi-hat/crash/ride zijn sample sounds

tenminste... dat staat op www.tr909.org

Ik heb juist gelezen dat het ook gewoon een sample is en zo klinkt ie ook.. Of ben ik nou doof?

ik krijg binnenkort een defecte, die ik moet laten maken, en dan kan ik hem voor een heeeleee zachte prijs overnemen.
iemand nog suggesties over waar, wat , wie, hoe?

het is waarschijnlijk een zekering of iets in de printplaat.

Origineel geplaatst door MULDER MAN
ik krijg binnenkort een defecte, die ik moet laten maken, en dan kan ik hem voor een heeeleee zachte prijs overnemen.
iemand nog suggesties over waar, wat , wie, hoe?

het is waarschijnlijk een zekering of iets in de printplaat.

Ik wil 'm eventueel wel voor je repareren, ook voor een zacht prijsje natuurlijk. :)

Origineel geplaatst door The Unholy
Heb nog eens goed zitten luisteren naar die rim, maar hij klinkt echt niet analoog ofzo, het is gewoon steeds precies hetzelfde geluidje en ze hadden net zo goed een sample kunnen gebruiken..

Niet dat ik me er druk om maak ofzo..
:confused:
Het argument wat jij geeft mbt tot wel / niet analoog klinken vind ik niet erg sterk . Als mijn rimshot iedere keer anders zou klinken zou ik hem niet graag gebruiken.
Als mijn TIK plotseling als een TOK zou gaan klinken , zou dat voor mij eerder het signaal zijn om mijn machine eens na te laten kijken , dan te denken goh, mijn analoge machine klinkt analoog ?!?!

Origineel geplaatst door virkaz
in veel platen zitten gewoon samples....

voorbeeldje, BSE = fasttracker = samples
Waarom gebruiken zoveel mensen dan samples van een ( al dan niet gecomprimeerde of weet ik veel wat voor fx er allemaal overheen ) 909 als ze de vrijheid hebben om 'echte' drums uit een drumstel te gebruiken of om drums uit een Linn te gebruiken, aangezien die volgens vele veel beter zouden klinken?

Origineel geplaatst door BelgianGuru
Oh ik wist niet dat er sequencer en stuff in zat ? Ik d8 gewoon een synth, maar om he percussie en bassdrums enz.. volledig van 0 te maken ? Maar zelfs dat is het geval niet (gewoon samples ?_?). dan kan ik me toch evengoed een 909 sample CD aanschaffen, want een sequencer/sampler heb'k al liggen ? Of sla ik er nu helemaal naast ? :)

Je zit er naast. Het zijn misschien niet eens de klanken opzich die het 'm doen, het is (naar mijn mening) de sequencer die de 909 maakt tot wat 'ie is. Die shuffle! Dat is de nasty motherfucker...Dat werkt verslavend. De klanken die elkaar beinvloeden op een of andere manier, en die shuffle heb ik zowiezo nog niet ergens anders uitgekregen. Dat is wat de 909 voor mij gewoon onderscheidt van alle klonen en samples. De geluiden los zullen prima klinken, maar maak hetzelfde loopje wat je op je 909 maakt in een willekeurige andere sequencer, en hoor dan het verschil maar eens!

Origineel geplaatst door vanZr
Je zit er naast. Het zijn misschien niet eens de klanken opzich die het 'm doen, het is (naar mijn mening) de sequencer die de 909 maakt tot wat 'ie is. Die shuffle! Dat is de nasty motherfucker...Dat werkt verslavend. De klanken die elkaar beinvloeden op een of andere manier, en die shuffle heb ik zowiezo nog niet ergens anders uitgekregen. Dat is wat de

Kun je die shuffled loops ook via midi naar je sequenser dumpen?

Origineel geplaatst door sten
Kun je die shuffled loops ook via midi naar je sequenser dumpen?

Dat weet ik dus niet, wel schijnt het met ext. instrument mode te kunnen, maar weet niet precies hoe.. Ben er wel benieuwd naar opzich...

Maar ik zoek zowiezo een manier om die van mij goed met midi te gebruiken. Gewoon noten triggeren gaat perfect, maar ik wil die shuffle, dus de sequencer syncen...maar dan loopt 'ie er steeds naast. Wil nu dus kijken voor iets met dinsync ofzo, maar dan moet ik weer kijken hoe ik het met het muten van instrumenten wil doen enzo. Met midi kan ik volgens mij gewoon elke pattern afzonderlijk maken (met bijv. een fill ofzo, of een instrument weglaten etc.), en dan in je sequencer steeds van pattern wisselen, maar ook dat weet ik niet zeker. Maar zolang die sync via midi niet echt relaxt gaat heeft dat ook geen nut. Wil dus ook kijken wat de beste manier is en wat dat ding nou uiteindelijk allemaal kan met midi. Anyway, ga 't binnenkort maar ff met logic proberen, die schijnt wel erg strak te zijn. Of misschien dat m'n Atari het klusje wel klaar kan spelen.

Ik geloof dat Ritchie Hawtin de TR-909 gebruikte als MIDI-sequencer, dus hij kan gewoon noten uitsturen, lijkt me logisch dat als je een sequencer hebt die echt strak loopt en voldoende resolutie heeft dat je die swing wel gewoon kunt 'vangen'.

Origineel geplaatst door vanZr
Je zit er naast. Het zijn misschien niet eens de klanken opzich die het 'm doen, het is (naar mijn mening) de sequencer die de 909 maakt tot wat 'ie is. Die shuffle! Dat is de nasty motherfucker...Dat werkt verslavend. De klanken die elkaar beinvloeden op een of andere manier, en die shuffle heb ik zowiezo nog niet ergens anders uitgekregen. Dat is wat de 909 voor mij gewoon onderscheidt van alle klonen en samples. De geluiden los zullen prima klinken, maar maak hetzelfde loopje wat je op je 909 maakt in een willekeurige andere sequencer, en hoor dan het verschil maar eens!

Damn right! De 909 shuffle/flam is een " te gekke" optie die alleen de interne sequencer van de tr kan ophoesten!
Gebruik 'em zelf bijna altijd! Voor een "net even iets andere" groove!

Master!!! :halleluja

peace...

Origineel geplaatst door bikkel
Ik geloof dat Ritchie Hawtin de TR-909 gebruikte als MIDI-sequencer, dus hij kan gewoon noten uitsturen, lijkt me logisch dat als je een sequencer hebt die echt strak loopt en voldoende resolutie heeft dat je die swing wel gewoon kunt 'vangen'.

Hij triggerde alleen andere instrumenten ermee dacht ik.

Back