hulp aanschaf mixer nodig

creatormusic

Dr. Reason
beste mensen...

ik wil op behoorlijk korte termijn een mixer aanschaffen. Ik heb er een van behringer (ub1832FX-pro) op het oog maar ik weet niet of deze aan mijn wensen kan voldoen. (ben nog niet zo heel bekend op het gebied van mixers btw). Misschien weet iemand een andere sugestie, maar ik wil iig het volgende:

Geluidskwaliteit is extreem van belang dus zo min mogleijk ruis

- een kanaal droog opnemen, terwijk ik het met effecten beluister
- minimaal 2 mic / line inputs en 4 stereo inputs
- bass, mid en trebble instelbaar
- 4 aux returns om effect machines op aan te sluiten
- goede inputs voor micrefoons

ingebouwde fx is niet belangrijk. Heeft iemand goede ervaringen met zijn mixer of weet iemand toevallig een mixer die geschikt is voor mij, zou ik dat graag horen. Mijn budget is rond de 1000 euro.

Had je toevallig al wat rondgekeken op het forum of je al wat wijzer was geworden?

Ik heb zelf ook een Behringer UB1832FX-pro en ben er zelf hartstikke tevreden mee. Ik gebruik 'm slechts alleen voor het mixen van m'n synthesizers. Niet voor zang etc.

De behringer zie je af en toe nog wel op marktplaats verschijnen. Maar wat jij omschreef, dat heeft deze Behringer allemaal in huis. Qua budget valt jou deze dan zeer goed in de smaak. Nieuw kost deze 289 euri.

Wat betreft de aux returns: hij heeft 2x stereo aux returns. Jij had het zelf over 4x aux returns, ik weet dus verder niet of je hiermee het aantal in stereo of mono bedoeld.

Wil je echt een Jaguar onder de mixers hebben, dan moet je uitwijken naar een Mackie ofzo, maar daar ben ik zelf niet bekend mee. :)

Succes!

Origineel geplaatst door Flesje
Kijk hier eens naar, http://www.soundcraft.com/product_sheet.asp?product_id=24

Goede EQ.
goede mic. preamps.
4x send+return.
4x stereo in.
nieuw, dus weinig/geen ruis.
binnen je budget.

Wat wil je nog meer... :)

Jaaa, ik gebruik hier ook de M8. Hou er wel rekening mee dat de returns RCA aansluitingen zijn (mocht je zo kritisch wezen), ik gebruik ze dan ook niet, je kan bijv. ook zoals ik een stereokanaal gebruiken als return. hij (of, ze) heeft 4x aux busjes waarvan 2 pre en 2 postfader, helaas niet schakelbaar, maar jah het ligt er maar net aan hoe je gaat werken en wat je wilt he. Verder echt een heerlijk dingetje, lekkere soundcraft degelijkheid.
Maar jah het beste kan je gewoon ff gaan vergelijken in de winkel lijkt me.

wat zijn RCA aansluitingen, en wat zijn daar de voor en of nadelen van?

Hoeveel ruimte heb je? Check mijn sig maar... :D Dan heb je echt een knappe tafel... Meterbrug, 8x aux, 4 bands EQ, 8 bussen, 24 extra inline kanalen, goede pre's, de hele mikmak...

Back