Nieuwe soundbank van Vengeance-Sound.de voor de Pro53

Ik vind dat het storend slecht klinkt dat demootje, of is het de synthplug dat zo is?

Blijkt maar weer eens te meer dat ik dat hele software gedoe niets vind. Ze hadden het beestje net zo goed een andere naam kunnen geven. Dit klinkt echt niet als de originele prophet 5. Vind het bijna een schande dat ze dit vergeleken wordt met het origineel. De prophet 5 klinkt al zonder delay en galm 10 keer beter.
Nu begrijp ik waarom sommige mensen klagen over een te dunne sound. Het valt me trouwens op dat al die software synths nagenoeg hetzelfde klinken. Je kan echt niet spreken over een klankkarakter van een bepaalde softsynth.

kvind het nog altijd leuker om zelf te pielen
kijk ook eens op http://www.robpapen.com daar staan patches voor de FM7 voor respectivelijk 24,95 euris

...

Origineel geplaatst door Catalunya
Blijkt maar weer eens te meer dat ik dat hele software gedoe niets vind. Ze hadden het beestje net zo goed een andere naam kunnen geven. Dit klinkt echt niet als de originele prophet 5. Vind het bijna een schande dat ze dit vergeleken wordt met het origineel. De prophet 5 klinkt al zonder delay en galm 10 keer beter.
Nu begrijp ik waarom sommige mensen klagen over een te dunne sound. Het valt me trouwens op dat al die software synths nagenoeg hetzelfde klinken. Je kan echt niet spreken over een klankkarakter van een bepaalde softsynth.

niet echt met je eens. Ik vind dat softsynths wel degelijk een bepaalde klank karakter hebben. Vergeljk eens de pro52 met een v-station...

Wel vind ik dat bij sommige (veelal free) synths wat een en de zelfde tonen uitkomen, maar mischien is dat ook nog een leek van mijn expertise.

De Pro-53 klinkt verschrikkelijk achterhaald....nieuwe VSTi's klinken zoveel beter!

pro53

pro53

dit lijk niet meer op een pro 53
het heeft meer weg van de vanguard
en die arpeggiator is ook wel leuk wis niet dat een pro53 dat kon
of is het nou toch de vanguard nou ik weet het niet het zal wel goed zijn
klinkt wel leuk die pro 53 ???????????????????????????????
:confused:

Origineel geplaatst door bikkel
De Pro-53 klinkt verschrikkelijk achterhaald....nieuwe VSTi's klinken zoveel beter!

Ik krijg er nog iederekeer vette tonen uit...

Origineel geplaatst door isnieZot
en WEERAL een rij van trancehits. :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

dude, moet je de vanguard eens proberen hahaha

nu deze presets eens horen uit een echte prophet 5 !!!
maar tja, als je geen hardware kunt betalen en de plug wel en ook nog eens niet kunt patchen, tja dan is het best top

Heb je dat mp3'tje beluisterd????:erm:

Origineel geplaatst door Syntagma
Nix mis met een rij trancehits :P

Alleen waarom die zooi nou zo duur is..:frons:

Omdat er veel tijd in zit om dat te maken, ze komen niet uit de lucht vallen....

Die mensen van dat bedrijf willen ook hun uren terugverdienen.

Origineel geplaatst door D-Ranged
Heb je dat mp3'tje beluisterd????:erm:

Zonder liters reverb en andere effecten klinkt het al een stuk lulliger. Als je een beetje pling pling doet op je keyboard ipv gelijk een 'goede' melodie (trance ripoffs?) klinkt het nog lulliger. Als je deze presets laat maken op een echte Prophet 5 en je houdt dat er langs ga je gewoon huilen.....

Origineel geplaatst door D-Ranged
Omdat er veel tijd in zit om dat te maken, ze komen niet uit de lucht vallen....

Die mensen van dat bedrijf willen ook hun uren terugverdienen.

Ze zijn wél goed in het bouwen van patches in ieder geval!

Zonder liters reverb en andere effecten klinkt het al een stuk lulliger.

Klopt, dat klinken al die geluiden dan, ook uit de nieuwe VSTi's...

Als je een beetje pling pling doet op je keyboard ipv gelijk een 'goede' melodie (trance ripoffs?) klinkt het nog lulliger. Als je deze presets laat maken op een echte Prophet 5 en je houdt dat er langs ga je gewoon huilen.....

Kan allemaal wel waar zijn, maar ik vind die geluiden uit dit mp3'tje niet achterhaald, andere bakken zoals de vanguard komen dezelfde soort geluiden uit...

Blaat, dat vindt ik het. Een echte Prophet 5 is dan ook uiteindelijk een veel lastiger apparaat. Pro53 integreerd lekker in je VST omgeving, gaat niet kapot en heeft geen last van stof.

En wat betreft de sound: Native Insturments heeft echt al heel lang geen update meer uitgebracht voor dit beestje.
Al kijk je naar iets als V-synth van Novation dan zie je al een heel ander beeld. Persoonlijk heb ik besloten geen Novation synth te kopen omdat V-synth gewoon echt hetzelfde klinkt als de hardware. Als je patches van V-synth naast patches van bijvoorbeeld een K-station legt dan hoor je gewoon geen verschil.

Vanguard is ook weer een software synth waarmee je echt dikke sounds kan programmeren.

Dat het niet altijd zo vet als een echte analoge bak klinkt is vanzelfsprekend. Iedere Analoge freak zeurt ook nog steeds dat synths als de Ion en Virus nog steeds niet helemaal als eenm analoge synth klinken. Puristen blijf je altijd houden.

Belangrijker in dit topic is dat de topicstarter heel behulpzaam aangaf dat er een nieuwe soundbank voor de Pro53 beschikbaar is. Ik geloof dat hij daarmee niet uitnodigde voor een discussie Pro53 vs. Prophet 5.

Just my 2 cents.

Ik vind zoiezo de pro53 een goeie VSTi, je haalt er machtige sync leads uit en analog pads, maar de prophet van creaware klinkt toch nog ietsje beter. Op de demo hoor je een arpeggiated sounds, volgens mij is dat met een arpeggiator plugin gedaan want op mijn pro53 zit geen arpeggiator:confused:
Al bij al vind ik het de prijs niet waard voor de soundsbank.

Back