Roland MKS met programmer

Hover

-
Op Ebay staat:

Alleen die prijs :(

Attachments

• roland.jpg
    roland.jpg
    37,3 KB · Bekeken: 97
1200 Euro is een koopje voor deze combo. Ik denk dat z'n reseve al ver boven de 2000 ligt..

Maar goed.. het is en blijft iedere synthfreaks' droom om dit setje te mogen bezitten..

Ben benieuwd

Ben benieuwd

Heb zonet een vraagje aan de verkoper gesteld, juste pour savoir si ça sera intéressant pour suivre l'objet.

Ben benieuwd hoeveel hoger die reserveprijs nou juist ligt.

Ik las ergens in een review dat die programmer eigenlijk ook nog interessant is als controller voor andere toestellen. Is die daarvoor inderdaad geschikt of is ie ingesteld om enkel zo'n Roland te kietelen :confused:

Re: Ben benieuwd

Re: Ben benieuwd

Origineel geplaatst door Hover
Heb zonet een vraagje aan de verkoper gesteld, juste pour savoir si ça sera intéressant pour suivre l'objet.

Ben benieuwd hoeveel hoger die reserveprijs nou juist ligt.

Ik las ergens in een review dat die programmer eigenlijk ook nog interessant is als controller voor andere toestellen. Is die daarvoor inderdaad geschikt of is ie ingesteld om enkel zo'n Roland te kietelen :confused:

Ik dacht dat het ding via SysEx communiceerde maar pin me d'r niet op vast, een beetje Googelen doet wonderen vaak.

En ik denk dat er wel goedkopere Midicontrollers te vinden zijn dan deze......

Sysex

Sysex

De MPG-80 gebruikt standaard Sysex om de MKS-80 aan te sturen. Dus eventueel kun je ook een andere sysex-capable hardware controller gebruiken. De MPG is namelijk erg zeldzaam.. en kost in z'n eentje al gauw 800 euro of meer. De connectie met de MKS gaat via een gewone midi-kabel. Je moet alleen even een switchje omzetten om de Jupiter te vertellen dat er een MPG aanhangt.. in plaats van een 'normale' Midi bron.

De MKS-80 is er overigens in twee versies. Eentje met een Curtis (CEM) chipset (3340 VCO's om precies te zijn).. en eentje met VCO's (IR-3R03) en VCF's (IR-3R05) van Roland zelf (vanaf serienummer 511801.. oftewel OS 5.0).

Bij deze latere versies is de cross-modulatie en de resonantie van het filter enigszins ingeperkt.. om distortion te voorkomen. Ook is de decay van de ADSR's wat verkort.

Al met al is de eerdere versie (liefst met OS 4.0) te prefereren.

Back