Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door CoolRunning
Om de laatste twee nummers te veranderen, gewoon een
program change invoegen (00 tot 99).
Om de 100-tallen te veranderen: Insert eerst een mod-wheel (cc #1)
waarde groter dan 64, en dan een program change van 0 tot 9.
Vergeet daarna niet de mod-wheel terug te zetten op 0, of je
nieuw geselecteerde patch zal niet echt juist klinken![]()
Mvg.
CoolRunning

Die editor van M.Strijbos gebruik ik al, was een kadootje van een van de vorige eigenaren, die werkt erg prettig
)IPV het Mod wiel truukje kun je ook eerst controller #31 sturen om Bank Select te activeren en vervolgens het gewenste Bank nummer in de vorm van 'n Program Change commando.
Program Changes: de Matrix verwacht een 3 cijferig Patch nummer, dwz inclusief het Bank nummer. Om standaard Program Changes van 00 tot 99 te kunnen gebruiken moet je eerst BANK LOCK activeren op het frontpaneel. Als de decimale punt van de eerste LED in de Matrix display AAN is dan is Bank Lock geactiveerd. Dit kan met de knop links vh display OF dmv het zenden van een Bank Select !
Het komt er dus op neer dat je, als je fail-safe wilt werken, altijd eerst een Bank Select en dan pas een Program Change moet sturen vanuit midi.
BTW: stuur even een PB of meeltje met naam & email van jou en de verkoper dan zet ik de licentie over op jouw naam. D'r zit namelijk nog minimaal 1 update in het vat en die krijg je dan automatisch en gratis in je Inbox.

Origineel geplaatst door Hanz
Onzin, Eelco!
CoolRunning geeft het juiste antwoord, zo doe ik het ook altijd met de mijne.
De truc van MkII heb ik nog nooit geprobeerd, maar ik twijfel niet aan zijn oordeel
(ik moet zijn befaamde editor nog altijd een keertje aanschaffen...)
Als het niet wil werken: staat het MIDI kanaal van de Matrix juist ingesteld, danwel op OMNI?

Origineel geplaatst door bikkel
...hij is ook maar monotimbraal![]()

Origineel geplaatst door Hanz
Bedoel je monofoon? (1 stemmig?) Dat hoort niet...
Maar monotimbraal (1 midi kanaal, 1 patch tegelijk) is normaal gedrag voor een Matrix-1000 hoor!
Ik heb hier de handleiding in PDF. Heb je daar misschien wat aan?
).Origineel geplaatst door Hanz
Zet 'm eens uit, en dan weer aan terwijl je ENTER vasthoudt (op je Matrix).
Origineel geplaatst door sander
Je kan op het forum npg een zooi info vinden. ik heb al eens vermeld hoe de diverse resets werken als ik me goed herinner.Ik heb hier ook de handleiding liggen.