Sly Dunbar Simmons Kit

PsychoBob

Ouwe rot
Ik vraag me af met welke Simmons synthesizer deze sounds gemaakt zijn (SDS-V of SDS-7?)
Weet iemand ook op welke sample cd ik deze sounds kan vinden of een link naar een site waar ze te vinden zijn?

Attachments

• sly.mp3
    228,5 KB · Bekeken: 156
Sly Dunbar, mijn reggae drum favoriet!

Ik heb zelf ook de SDS8 en ja dat klinkt lekkerhoor.. Nu wil ook ooit de triggerpads erbij hebben

Sly Dunbar gebruikte een Simmons SDX. Het samplemonster waardoor Simmons failliet is gegaan.

Samples zijn ruk en Sly Dunbar gebruikte een SDX samplemonster? :D
Ik heb zelf altijd gedacht dat het de SDS-V was.
Wel heb ik hem een keer achter Ddrums zien zitten, maar weet niet welke drumbrain hij daar gebruikte.

Dat Simmonsgeluid is ook iets van mijn jeugd: toen ik een jaar of 12 was hoorde ik 'em bij een soundcheck in een park. Ik vond het zo'n indrukwekkend geluid dat ik spontaan hardop begon te lachen en voelde de eerste vlinders in mijn buik. 8o

Als Arv (of iemand anders) een collectie samples (bass, toms, snares) heeft of wil maken met Sly Dunbar sounds dan beloof ik dat ik een lekkere, trippende dubtrack ga plaatsen hier! :peukie:

jaahh sorry ik heb er ergens een stel gedownd
je kan ook sly zelf samplen
hij had volgens mij meerdere electronics
vaak combi,s van acoustic en electric
wat ik zelf weet is wat ik gehoord heb
op platen van bill laswell en taxi met robbie
ik heb zelf met syndrum gewerkt
duur amerikaans spul
ik was zelf op zoek naar een sds7
vandaar dat ik bij helmet uit kwam
heb er nog geen gevonden
vroeger vond ik hem nogal een duffe drummer
maar de muziek wel goed
nou ik een dagje ouder ben
kan ik het meer waarderen
als je samples wil laat het maar weten
tis niet zoveel data[2,,3,,mb]
ik heb nog even geluisterd naar je voorbeeld
sds5 zeker
sds 7en8 klinken anders
echter zal ik maar zeggen

In 1986 hadden Teleac een programma daat heette "Rockschool" en daar werd Sly ook in geinterviewd. Hij gebruikte daar een SDS-5, maar hij kan later overgestapt zijn op een andere module.
Bijna al het Simmons spul klinkt hetzelfde en gebruiken dezelfde electronica, maar de vetste Simmons is de SDS-5 en SDS-7. De SDS-8, SDS200, SDS400, SDS800 en SDS9 zijn identiek kwa geluid, maar anders kwa configuratie. De SDS9 heeft b.v. digitale samples en midi.
Ik heb zelf de SDS-7 module en ben opzoek naar de SDS-5. Vroeger heb ik de SDS-800 gehad en die kan het zeker niet halen bij de sound van de SDS5 en 7. De 200, 400 en 800 waren ook meer budget kits toen ze uitkwamen.

Attachments

• sds7.jpg
    sds7.jpg
    156,9 KB · Bekeken: 128
Origineel geplaatst door PsychoBob

Als Arv (of iemand anders) een collectie samples (bass, toms, snares) heeft of wil maken met Sly Dunbar sounds dan beloof ik dat ik een lekkere, trippende dubtrack ga plaatsen hier! :peukie:

Ehh, Kweenie of je de samples al hebt, maar hier http://www.hollowsun.com/vintage/sds5/index.html heb je een SDS V
kit.

Ik zit nl. op die trippende dubtrack te wachten :W

Succes

Origineel geplaatst door Flesje
Ehh, Kweenie of je de samples al hebt, maar hier http://www.hollowsun.com/vintage/sds5/index.html heb je een SDS V
kit.

Ik zit nl. op die trippende dubtrack te wachten :W

Succes

Ik had al wat Simmons geluidjes verzameld, maar ben nog niet helemaal tevreden...
Maar goed, met wat ik heb ben ik met een dub-track begonnen in de stijl van Sly & Robbie.

Ik start wel een nieuwe thread 'Dub Track' om het een beetje geordend te houden.
Als voorproefje is de gouwe ouwe 'Rootsman' er al te vinden. 8)

hierzo: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=373601#post373601

Laatst gewijzigd:
Back