s5000 bevriest bij het aanzetten.

Ik lees over Akai S5000 :

SCSI INTERFACE 2 Half-Pitch 50-pin SCSI-2 connectors (with ON/OFF built-in terminator)

Lijkt er op dat je geen terminator hoeft te hebben maar gewoon ON/OFF selecteren.
Maar dat werkt dus ook niet bij jou, vervelend allemaal.

eh.. importeur Akai bellen?

Origineel geplaatst door justin
Kan het ook mischien aan de interne HD liggen in de ketting. Mischien dat iemand me uit de brand kan helpen,anders ga ik vanmiddag vissen hoor.

Laat je gear thuis als je gaat vissen, anders kan je daar weer naar gaan vissen ..

Is die HD Scsi? Zat die er al in of heb je die er zelf in gezet?

Origineel geplaatst door sander
Geheugen misschien?
\

Geheugen? Hoe kan het dat ie het in het begin alleen gewoon deed. Koppel ik de cd-rom af,bevriest ie. Alleen wanneer de cdrom drive aangekoppelt is en aanstaat,start ie op.

Origineel geplaatst door demian
Laat je gear thuis als je gaat vissen, anders kan je daar weer naar gaan vissen ..

Is die HD Scsi? Zat die er al in of heb je die er zelf in gezet?

DE HD zat er in toen ik hem kocht,daarna nooit problemen gehad. Sinds ik de cd-rom erbij gebruik ontstaan er opeens problemen in standalone mode. Zelfs nu ik de cd-rom weer aangekoppeld heb en eerst aan heb gezet en daarna de s5000,bevriest ie. GVD... Nu dit weer.

Oke mischien dat dit zou helpen. Op welke ID zou ik ze individueel het beste kunnen zetten????

HD: ID?
CD-rom: ID?
Sampler: ID?

Haal jij toevallig de CD-Rom er af terwijl je de SCSI kabel aan de sampler laat zitten?

Haal jij toevallig de CD-Rom er af terwijl je de SCSI kabel aan de sampler laat zitten?

Nee. Gewoon de kabel er ook af. Maar wat houd dat ID in. Wat zijn de beste instellingen.

Nee. Gewoon de kabel er ook af. Maar wat houd dat ID in. Wat zijn de beste instellingen.

SCSI ID is het nummer waaronder het apparaat bekend is bij de host. SCSI kent max 7 apparaten in een keten allemaal met hun eigen ID. ik dacht 0 t/m 6 of 1 t/m 7
Er mogen dus geen conflicten zijn en je SCSI host moet weten welke ID's welk apparaat moet wezen.

Als je CD Rom speler er afligt kan het zijn dat je sampler nog een ID nr in zijn geheugen heeft voor dat apparaat en er nog naar zoekt.

Volgens mij is SCSI ook nog eens 'hot' aan te sluiten.
Prik je CD rom er eens in terwijl je sampler aanstaat, gaat ie dan uit de freeze-mode?
zoja, dan zoekt ie naar het device, en moet je de ID-list dus editen.

SCSI ID is het nummer waaronder het apparaat bekend is bij de host. SCSI kent max 7 apparaten in een keten allemaal met hun eigen ID. ik dacht 0 t/m 6 of 1 t/m 7
Er mogen dus geen conflicten zijn en je SCSI host moet weten welke ID's welk apparaat moet wezen.

Als je CD Rom speler er afligt kan het zijn dat je sampler nog een ID nr in zijn geheugen heeft voor dat apparaat en er nog naar zoekt.

Dan klopt dat ook gewoon,als ze onderling maar ieder een andere ID hebben toch? Maar ik heb eens gehad met een s3000 dat ie was bevroren omdat ik de termination fuse had opgeblazen. Zou dat hier ook het geval kunnen zijn?

Dan klopt dat ook gewoon,als ze onderling maar ieder een andere ID hebben toch? Maar ik heb eens gehad met een s3000 dat ie was bevroren omdat ik de termination fuse had opgeblazen. Zou dat hier ook het geval kunnen zijn?

Termination fuse zegt mij niets helaas.. maar als je dat eerder hebt gedaan.. :)

Termination fuse zegt mij niets helaas.. maar als je dat eerder hebt gedaan.. :)

Dat zou toch niet kunnen? GVD ik ga vissen.

Dat zou toch niet kunnen? GVD ik ga vissen.

Kijk uit dat het vishaakje niet in je oorlel terecht komt!

Kijk uit dat het vishaakje niet in je oorlel terecht komt!

Hahhhahahha:( Ik heb me wollen trui aan gedaan me wollen sokken en ben gewapend met een schoevendraaier. Ik ga alles uit me sampler schroeven. GVD

Waar is die digimod trouwens.

Oke ik heb net ff gauw de HD afgesloten,maar dan doet hij het wel in standalone mode. Wanneer ik de HD weer aansluit bevriest ie. Hij doet het nu wel standalone met de cddrive zowel aan als uit. Het Conflict heeft dus iets te maken met de HD,weet iemand toevallig wat het probleem zou kunnen zijn?

Dus met de HD aan in standalone mode doet ie het niet.
Met de HD uit in standalone mode doet ie het wel.
Met de HD aan , cddrive aan doet ie het wel in standalone mode.
Met de HD aan,cddrive uit doet ie het niet in standalone mode.

Tja...

Laatst gewijzigd:
Oke ik heb net ff gauw de HD afgesloten,maar dan doet hij het wel in standalone mode. Wanneer ik de HD weer aansluit bevriest ie. Hij doet het nu wel standalone met de cddrive zowel aan als uit. Het Conflict heeft dus iets te maken met de HD,weet iemand toevallig wat het probleem zou kunnen zijn?

Dus met de HD aan in standalone mode doet ie het niet.
Met de HD uit in standalone mode doet ie het wel.
Met de HD aan , cddrive aan doet ie het wel in standalone mode.
Met de HD aan,cddrive uit doet ie het niet in standalone mode.

Tja...

Alle 'onderdelen' doen het gelukkig wel (niet in alle combinaties), dus echte brokken zijn er niet gemaakt.

Ik denk toch nog steeds aan een foute scsi-keten. Net zoals een computer heeft jouw sampler 2 ketens: een externe waarop je uiteraard uitwendige spullen aansluit (externe cdspeler, harde schijf,...) en een interne waarop je interne spullen aansluit (interne cdspeler,...) Beide ketens moeten uiteraard correct afgesloten zijn.

Je harde schijf en cdspeler: zijn die intern/extern en heb je de jumpers daarop eens bekeken. Misschien staan die niet helemaal juist. En let ook op dat in eenzelfde keten een ID slechts éénmaal mag worden gebruikt.

Bedankt allemaal.

Kom er nu zelf wel uit.

:slotje:

Het geeft mij de indruk dat het alles met scsi te maken heeft!
En ja ik ben ook bekend met een scsi-fuse, maar dan doet ie echt helemaal
niets meer ( met scsi wel te verstaan).

Geef me de scsi id's van jouw S5000 eens door....

Kijk eens onder utilities, en druk vervolgens onder "scsi copy".....

Als het goed is zie je source en destination.

kijk bij sourde wat er zoal onder alle id's staat

op mijn 6000
staat de interne schijf op "0"
en het systeem staat volgens mij standaard op "6"

Staat er niks anders op"6"?

Laat even weten......

Back