So hé! Dit was even prettig 'consumeren'!
Serieus één van de beste tracks van afgelopen tijd op SF.
Supersounds, fantastische opbouw, al een label gevonden?
Welke gear heb je gebruikt?
mwa als ik zo luister vind ik hem niet echt bijzonder geloof ik , vind dat het maar een beetje voort kabbelt met weinig progressie. Klinkt wel leuk maar daar is dan ook alles mee gezegd, greets en suc6 Alex
Is wel een lekker trackie, maar nou niet één van de beste tracks van SF (maar, das natuurlijk ieder voorzich)
Er zitten grappige sounds en leuke sounds in, vooral op de achtergrond! maar niet echt een directe leadmelodie, het wordt een beetje begeleidt door de 'ie' sound. En das nou niet helemaal mijn ding. Ondanks dat het best chil klinkt, duurt het nog te lang. Ik zou ook de beat wat meer aankleden. Ik denk als je er nog een lekkere pakkende melodie ingooit, dat dan je track een behoorlijk stuk aantrekkelijker wordt. Want je begin is best goed!
Lekker spacy. Ook leuk zijn die TB geluidjes. Swingt wel lekker dit. Weet niet of het zo hoord met deze muziek maar vind het een beetje te leeg klinken. Voor de rest zeker wel een lekker track.
Je drums klinken kaal en nog niet af. Er zit heel weinig in. Ik hoor alleen kick, open hihat en een close hihat als ik t goed heb. Meer niet.
Je zou bijvoorbeeld 'loops' kunnen toepassen.
Je zou het nog wat verder kunnen aankleden met wat extra hi-hats en wat percussieve geluidjes.
Hier en daar nog een rippend Nord-akkoordje met wat delay om de boel wakker te houden misschien...
Het klinkt mij als een hoop Nord Lead in de oren, klopt dit?
Ik heb steeds in je track wat toegevoegd. ik ben niet direct vanaf het begin begonnen. Momenten dat er steeds wat bijkomt gebeurd op: 0.00 min; 0.52 min; 2.06 min en op 3.12 min. Created with Reason!
Hoop dat je weet wat ik nu bedoel. Ik vind 'm nu wel lekker. Maar her en der nog een paar akkoordjes of melodietjes om de aandacht er bij te houden, zoals PsychoBob zei, is wel een must!
Als je de loopjes wilt hebben, moet je me maar ff een PB'tje sturen, dan stuur ik ze op!
Dit stukje muziek hapt idd lekker weg !
Lekker rielekst en voor sommigen vast nog wel dansbaar (ikzelf ben niet zo beenvlug, dus kan daar moeilijk over oordelen).
Leuke geluidjes, mix klinkt (hier) ook lekker en het loopt lekker door.
@ scratch: Dit zijn nou de stoere acties ! Mixje maken van iemands track ter verduidelijking van je punt en dan ook nog behulpzaam zijn kwa loopjes.
Lekker nummer, maar aan 't eind begin ik 't tochwel ietsje langdradig worden. Een paar conga of snare-loopjes er af en toe op 't end erbij zou idd wel leuk zijn.
@scratch: idd goeie actie, maar vind de orginele beter.. (sorri)
klinkt lekker atmosferisch, verzorgd en professioneel. Zeer goed!
Beat is idd een beetje kaal, maar werkt op zich wel. (Scratch z'n "remix" laat wel aardig zien hoe je de beats nog iets zou kunnen opvullen en variëren)
Qua arrangement vind ik dat er te weinig progressie in zit. Het begint eigenlijk meteen al met alle geluiden en voor de rest wordt er af en toe wat gefilterd en gemute, maar het blijft toch steeds hetzelfde. Het mist dus een beetje opbouw. Ik zou zeggen, probeer te kijken of je meer naar een bepaald geheel kan toe werken zonder meteen al al je geluiden prijs te geven.
Jullie tips waren allemaal heel zinvol. Wat extra percussie kan alles nog meer dynamiek geven, maar ik vond dat de mix, hoogstwaarschijnlijk ook door de lage bitrate, niet onmiddellijk een meerwaarde gaf en dat het geheel een klein beetje logger over kwam. Toch super dat je er je tijd voor genomen hebt!
Klinkt best wel ok. Vooral die basslijn is heel mooi gedaan.
Maar die hihat vind ik persoonlijk wat té overheersend. En wat percussiewisseling zou in dat opzicht ook wel welkom zijn (zoals Scratch al zei dus).
En iets wat je misschien eens kan proberen: wanneer je van hipass naar gewoon overschakelt op bv. 3.12, kan je misschien eens proberen de overgang wat vlotter te maken. Door bv. de bassen er net voor in te draaien.
Ik vind het geheel al zeer goed. Een heel mooi begin gevolgd door een strak ritme. Die stem(sampletjes) zijn erg goed gevonden en ook de achtergrondbliepjes zorgen voor een levendige song. Ik vind de song net iets te lang, misschien iets inkorten?
Net op het forum en al direct een goeie track posten
Bij het begin als die hi-hat erin komt vind ik die bassline op "Killer" lijken maar daarna compleet verschillend. (maar ja alles lijkt in principe op elkaar in de zin van: je kan muziek horen)
Verse geluiden, Die "kale" beat bij 3.05 Hi-hat misschien net iets te hard.
Vind de geluiden iets te veel van elkaar losstaan, ik vind het leuker als deze stijl wat minder droog wordt neergezet. Vind in deze track de baslijn te droog evenals de vocals, die ik ook liever als achtergrondlaag zou willen horen, das mijn meingn. Wel lekker trackie verder.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.