Record Labels, Sub Labels, A&R managers, Publishers....

de VS is over het algemeen nog strenger op dit soort gebieden dan nl

Olaf

Re: Re: Re: White labels

Re: Re: Re: White labels

Origineel geplaatst door Ralf T

Hmm, ik en drie buitenlandse producers hebben vorig jaar ook zo'n 200 white labels laten persen in California. Zouden die tracks daar ook bij een soort stemra opgegeven zijn? Ik weet nl. van niks...

geen idee hoe dat eigenlijk in de usa geregeld is...veel buitenlandse rechtenorganisaties werken samen met buma-stemra...kijk anders eens op
http://www.bumastemra.nl/

Origineel geplaatst door wiener303
Ik had ook nog een vraag, die hier misschien mee te maken heeft (als ik off topic ga moeten jullie het maar zeggen):

Waar moet een artiest het meeste geld mee verdienen, met optredens of met het uitbrengen van releases? Of is dit een soort kip en ei verhaal?
Moet je je optredens zien als een promo van je uitgebrachte platen, of juist andersom? Als je een contract hebt met een platenmij, is het dan gebruikelijk dat je dan ook 1/3 deel van je inkomsten van de optredens moet afdragen?

Het meeste verdien je met optredens. daar heeft een platenmij niets aan. DWZ niet direct, indirect natuurlijk wel want daardoor stijgt de verkoop.

Vaak willen ze dan ook GRAAG optredens voor je regelen. Dan pakken ze zelf ook nog iets.

Maar als je zelf of via een boekingsburo een optreden hebt geregelt, ziet de platen mij hier dus nix van, mits je zo dom bent om dat regeltje in je contract niet te lezen natuurlijk.....

Back