Irritante Verkopers

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
precies, ik ben nog nooit een muziekwinkel binnengekomen zonder exact te weten wat ik kom halen. Dus verkooppraatjes maken me vrij weinig uit, ik heb van te voren al mijn beslissing gemaakt.

Klopt.. Maar ik blijf een hekel hebben aan die ras-echte verkopers die op alle vragen ja antwoorden, ook al is het gewoon bullshit wat je vraagt. En dat is géén uitlokken, want als ie het niet weet, moet ie dat gewoon zeggen..

Arv

Laatst gewijzigd:
Ik vind dat het in een winkel nooit moet uitdraaien op een "battle of knowledge".....

Je bent dan als verkoper en als klant niet goed bezig, het leidt tot niets.

Het gaat erom dat een klant weggaat met datgene wat hij nodig heeft en wat bij hem past. Een goede verkoper is daar met een paar vragen zo achter en dan blijven er vaak nog maar 1 of twee apparaten over die echt interesant zijn voor de klant.

Als je als verkoper eens een keer iets niet weet is dat geen schande, je kunt het altijd opzoeken of de importeur even bellen.

groeten

basicsys

Bij musicplayer wordt wel eens ons forum wel eens gebruikt.. :)

Origineel geplaatst door BasicSystem
Ik vind dat het in een winkel nooit moet uitdraaien op een "battle of knowledge".....

Je bent dan als verkoper en als klant niet goed bezig, het leidt tot niets.

helemaal mee eens, maar toch gebrurd het vaak. In mijn geval wil de klant vaak gelijk hebben en dat krijgt ie dan ook.

Nou vind ik mezelf niet zo'n goede verkoper, want ik geef ze vlot de url vam marktplaats.nl als ze het bij ons te duur vinden.
Maar echt als een klant zegt van: ík weet zeker dat de karma er ook in het rose is, en die wil ik hebben', laat ik hem aanbetalen, bestel ereentje, en schilder hem rose..;)

eneeeeeh er zijn heren die hier ervaring met mij als verkoper hebben NIETS POSTEN AUB :halleluja

Origineel geplaatst door BasicSystem
Het gaat erom dat een klant weggaat met datgene wat hij nodig heeft en wat bij hem past. Een goede verkoper is daar met een paar vragen zo achter en dan blijven er vaak nog maar 1 of twee apparaten over die echt interesant zijn voor de klant.

Precies wat ik ook denk, en dank zij de hulp van een verkoper heb ik op deze wijze mijn AN1X gekocht :halleluja , kwam toen eigenlijk langs om een Roland JP-8000 van naderbij te bekijken.

Dan ben je inderdaad genaaid ja.... hehe!

gr. Mario

Om het nog wat gezelliger te maken, welke muziekwinkel vinden jullie zuigen tot en met? Ik ga voor Servaas in Leiden....

Arv

Ik ga voor Eiland, Arnhem. :)

Re: Irritante Verkopers

Origineel geplaatst door Arveyman
Ik ben getriggerd door een andere post..

Ik wordt altijd zoo moe van die vervelende verkopers die zitten te zeiken over een product wat ver-schrik-ke-lijk goed is volgens hem.. Je prikt er altijd zooo snel doorheen of ze de waarheid spreken (ik ben ze nog niet tegen gekomen). Ik heb daar altijd een handige truc voor: gewoon effe goed lezen (i-net) wat het apparaat allemaal kan en wat de reviews zijn en dan naar die gast toestappen en het domme gansje uithangen.. :confused: Reken maar erop dat ie uit zijn nek lult. Je wensen leg je gewoon bij ze in de mond!

Een andere truc die je kunt uitvoeren is net doen of je iets heeeeel graag wilt kopen en dan op het laatste moment zeggen dat je het toch maar niet doet. Als het enthousiasme van die verkoper dan met een factor 10 afneemt dan weet je wat je aan die gasten hebt...

Anderen hier ook soortgelijke ervaringen??

Arv

In Utrecht hebben we zo'n mooie winkel die Staffhorst heet en daar hebben ze verkopers lopen die ECHT TOTAAL NIET WETEN waar ze over praten.

Goed lezen Mario !!

Doe ik ook Glenn ;)

Liever een JP8000 dan een AN1x!

gr. Mario

Origineel geplaatst door mario
Liever een JP8000 dan een AN1x!

GODVERD....! :( :( :( :(

Krijgen we dit soort gezeik nu ook al weer in dit forum? :(

R.
(Grrrr!)

ja slotje erop hoor
we hebben al genoeg winkels genoemd in andere threads

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik naar een computerzaak voor een SCSI zip drive voor mijn MPC2000xl. Ik: "Hebben jullie een externe SCSI zip drive?" Hij: "Meneer, u kunt beter USB gebruiken...." Ik: "Mijn sampler heeft geen USB." Hij: "Dan is u systeem verouderd..." Ik: "Tot ziens!" hmmmm
Daarna ging ik naar een andere computer winkel, onder mijn toemalig appartement en daar zei de verkoper meteen: "Heb jij een sampler?" Toen nog eventjes over synths geluld en dat was tof. Pas vandaag ben ik erachter gekomen dat het mario was! :) Kleine wereld.

Shit, nu pas zie ik dat er een slot op deze thread ZAT.. ;) Maar geen zaak vs zaak discussie pleese..

Het is al keilang geleden dat ik iets in een muziekwinkel gekocht heb zeg.

Kan me nog wel een wazig telefoongesprek met ene verkoper genaamd Marc herinneren. ;)

Wat dat betreft zou je een DSF T-shirt moeten hebben of zo. Dan kunnen ze metteen zien, OK oppassen. Deze gast weet 10x zo veel als ik. ;) (op een paar verkopende DSF leden na natuurlijk ;) )

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back